וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל החליט על הקמת זרוע סייבר: "בעלת חשיבות עליונה"

15.6.2015 / 20:30

רב-אלוף גדי איזנקוט קיבל את המלצתו של צוות מיוחד שמינה לבחינת הנושא, והורה על הקמת זרוע "שתוביל את כלל הפעילות המבצעית". קצין בכיר: "אני מניח שזה יעלה כסף, אך הצורך המבצעי מחייב"

עריכה: יאיר דניאל

בצל התגברות מתקפות הסייבר המדינתיות והתפתחות האיומים בזירה הקיברנטית, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט החליט היום (שני) על הקמת זרוע סייבר בצה"ל. עם כניסתו לתפקיד, מינה איזנקוט צוות מיוחד שבראשו עמד ראש אמ"ן, אלוף הרצי הלוי, על מנת לבחון הקמת זרוע סייבר. קצין בכיר בצה"ל הבהיר כי איזנקוט אימץ את המלצת הצוות המיוחד והורה על הקמת זרוע סייבר.

הקצין הבכיר הדגיש כי עדיין לא ברור כיצד ייראה המבנה הארגוני של הזרוע, כמה משאבים יוקצו לו ואילו יחידות יוקמו ואילו יתאחדו, אולם לדבריו, "אבני הדרך ברורות". הוא הוסיף: "תהליך ההקמה, שיימשך כשנתיים, יכלול מרכיבי הגנה, התקפה ותכנון מבצעי. לצורך הקמת זרוע הסייבר יוקם צוות היגוי שייבחן את כל התהליכים וההשפעות על צה"ל".

עוד בוואלה חדשות:
בפעם השנייה בשבוע: האקרים סינים פרצו למאגרי מידע בארה"ב
חקירת "דוקו": הוחרמו מחשבים מהמלון שאירח את שיחות הגרעין
ישראל ריגלה אחרי שיחות הגרעין? "הסייבר הופך להיות כלי נשק"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט והרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי, יוני 2015. דובר צה"ל
איזנקוט עם ראש המטות המשולבים של ארה"ב מרטין דמפסי/דובר צה"ל

לדבריו, "בינתיים משאירים את כל הגופים הנוכחיים במקומם, באגף התקשוב ובאמ"ן, ולאחר מכן יוקמו יחידות נוספות עם תחומים נוספים. אני מניח שזה יעלה כסף, אך הצורך המבצעי מחייב". מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה תובא לאישורו של שר הביטחון משה יעלון.

עוד נמסר כי "לאור האתגרים המשמעותיים עמם מתמודד צה"ל בממד הסייבר, נדרש להקים זרוע סייבר שתוביל את כלל הפעילות המבצעית. הרמטכ"ל איזנקוט ציין כי הקמת הזרוע הינה בעלת חשיבות עליונה להתאמת צה"ל לשינויים בזירת הלחימה ומהווה נדבך נוסף בדינמיות של צה"ל".

"צה"ל נדרש לפעול בכל זירות הלחימה ובכלל זה בממד הסייבר, ההופך למשמעותי מיום ליום", אמר איזנקוט. "הקמת הזרוע תאפשר לצה"ל לפעול בצורה טובה יותר בזירות אלו ולהביא לידי ביטוי את היתרון הטכנולוגי והאנושי הקיים כבר היום במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully