וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות צו המעצר: נשיא סודאן הורשה לעזוב את דרום אפריקה

15.6.2015 / 16:30

הרשות אפשרו לעומר אל-בשיר, שמבוקש בהאג בגין פשעי מלחמה, לחזור לארצו. זאת בזמן שבית המשפט דן בבקשה להסגירו לבית הדין הפלילי בהאג. השופטים מתחו ביקורת על ההחלטה

נשיא סודאן עומר אל-בשיר בפסגת האיחוד האפריקני בדרום אפריקה, 14 ביוני 2015. רויטרס
מואשם בפשעי מלחמה וברצח עם. עומר אל-בשיר בפסגה, אתמול/רויטרס

נשיא סודאן עומר אל-בשיר עזב היום (שני) את דרום אפריקה למרות צו איסור יציאה של בית המשפט שהוצא אתמול. אל-בשיר, שהשתתף בפסגת האיחוד האפריקני ביוהנסבורג, מבוקש על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שמאשים אותו בביצוע פשעי מלחמה בחבל דארפור. בית המשפט בבירה פרטוריה דן היום בבקשה של ארגון זכויות אדם מקומי שהגיש עתירה למעצרו של אל-בשיר ולהסגרתו והוא מתח ביקורת על החלטת הממשלה.

דרום אפריקה חברה בבית הדין הפלילי ולכן היא מחויבת ליישם את צווי המעצר שלו, אולם מפלגת השלטון האשימה אתמול את המוסד ב"אפליה נגד אפריקנים" וטענה כי הוא כבר "חסר תועלת". ההחלטה של הממשלה לאפשר לנשיא סודאן לעזוב על אף הוראת בית המשפט מסמלת את שינוי המדיניות של דרום אפריקה, שמהדקת את יחסיה עם מדינות היבשת ומתרחקת מהמערב. עם פתיחת הפסגה הבטיחה הממשלה של הנשיא ג'ייקוב זומה כי לא תסגיר את אל-בשיר ואת יתר משתתפי הכינוס.

צווי המעצר הבינלאומיים הוצאו נגד אל-בשיר ב-2009 וב-2010 בהאשמה שהוא תכנן את רצח העם בחבל דארפור וביצע פשעים נוספים במסגרת מאמציו למגר את ארגוני המורדים. נשיא סודאן דוחה את האשמות בית הדין וטוען כי אין לו סמכות לשפוט אותו. במלחמה בדארפור, שהחלה ב-2003, נהרגו לפחות 300 אלף בני אדם וכשני מיליון בני אדם נעקרו מבתיהם.

בית הדין בהאג, מחלקת המדינה של ארצות הברית והאו"ם הביעו ביקורת על קבלת הפנים החגיגית שערכה פרטוריה לכבוד אל-בשיר. "יש לכבד את הסמות של האג וליישם את החלטותיו", אמר מזכ"ל האו"ם באן קי מון.

עוד ידיעות מאפריקה
קניה חיסלה את אחד ממנהיגי א-שבאב שאחראי לרצח 65 מאזרחיה
אוגנדה: שר המוסר יאסור סקס בזמן הפסקות צהריים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully