וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון באולפן וואלה!NEWS: "לשלום יכול להיות מחיר גבוה"

מחקר של מכון אמריקני מעלה כי ישראל תרוויח 123 מיליארד דולרים תוך עשור, אם יושג הסכם שלום. אולם ד"ר רובי נתנזון, חוקר כלכלה מדינית, הבהיר: "לשלום יש תמיד דיבינדים, אבל גם בעימותים הכלכלה צומחת"

עריכה: ניר חן

"השלום אינו הסיבה היחידה לצמיחה כלכלית" - כך הסביר ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל מרכז "מאקרו" לכלכלה מדינית, באולפן וואלה!NEWS, בתגובה למחקר שפרסם אתמול (שני) מכון RAND האמריקאי שבחן את ההשלכות הכלכליות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני במהלך העשור הקרוב. לדבריו, "השלום תמיד מביאו איתו דיבידנדים - כך היה אחרי הסכמי אוסלו וגם אחרי הסכמי מדריד - אך הוא לא הסיבה היחידה לצמיחה כלכלית. תחום ההיי-טק, לדוגמא, פרח דווקא בשיאה של האינתיפאדה השנייה".

מהמחקר של מכון RAND עולה כי הכלכלה הישראלית תוכל להרוויח 123 מיליארד דולרים בעשור, אם יאומץ פתרון שתי המדינות. תרחיש של חזרה לעימות, מנגד, יעלה 200 מיליארד דולרים בעשור הקרוב.

לדברי ד"ר נתנזון, המציאות אינה שחור לבן. הוא הסביר כי התעשיות הביטחוניות "צומחות ותורמות לצמיחת המשק בעידן של מתיחות ביטחונית". "בטווח הקרוב, לשלום יכול להיות מחיר כלכלי גבוה", הוסיף, "העלויות של פינוי התנחלויות הן עצומות". לטענתו, למרות המצב המדיני הנוכחי, יש יציבות כלכלית והאבטלה נמוכה ביחס למדינות מפותחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה היו קורה לו היו משיקעים בחברה ולא בתנחלויות?"

ד"ר נתנזון סבור כי השאלה שהיה צריך לשאול מכון RAND במחקרו, היא "מה היה קורה לו היו כל המשאבים שהושקעו בהגנה על ישראל או בהתנחלויות היו מושקעים במטרות אחרות במדינה?". במחקריו של נתנזון, הוא מצא כי הושקעו 110 מיליארד שקלים בהתנחלויות מאז הקמתן. לדבריו, "אפשר היה רק לשער היכן הייתה מדינת ישראל אם הסכום הזה היה מופנה למטרות חברתיות ואחרות בתוך הקו הירוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully