וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרידור על החרם: "לא כל מי שמתנגד לישראל הוא אנטישמי"

שר המשפטים לשעבר התייחס בריאיון לאולפן וואלה!NEWS להתגברות כוחה של תנועת ה-BDS ואמר כי "צריך לבדוק איך קרה שאנחנו המוחרמים". על היחס למערכת המשפט: "יש רוחות רעות בארץ"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

שר המשפטים לשעבר דן מרידור התייחס היום (שני) לקולות ההולכים וגוברים להחרים את ישראל וכן לאמירתה של שרת המשפטים, איילת שקד, ולפיה תנועת ה-BDS אנטישמית. "מוזר בעיניי שאותן מדינות העולם שקיבלו את ישראל ל-OECD, מחרימות את איראן ותומכות במאבק של ישראל נגד דאעש וסוריה, כשהן לא מסכימות עם ישראל בעניין הפלסטיני - הן אנטישמיות", אמר בעוקצנות בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

לדבריו, זו טעות להאשים אותן באנטישמיות. "צריך לשאול איך קרה שהחרם עלינו. העובדה שמממשלות טובות ואנשים שאינם רוצים ברעת ישראל מצטרפים לזה אומרת שישראל צריכה לבדוק את הדרך לאן היא הולכת. התנחלות שאינה מצומצמת לגושים ונפרשת על כל השטחים חותרת תחת ההנחה שאנחנו רוצים שתי מדינות - ואת זה צריך לתקן", אמר.

מרידור אף מתח ביקורת על מדיניות הממשלה ביחס לפלסטינים. "אנחנו על מסלול לא נכון, צריך להטות את הספינה לאזימוט הנכון", אמר. עם זאת, הוא הוסיף כי אי אפשר בעת הזאת להגיע להסכם שלום משום שהפלסטינים לא מעוניינים בכך. "אנחנו צריכים לרצות גבול שכולל את ישראל והגושים וירושלים, להסכים לפיצויים מסוימים, לנסות לסיים את הסכסוך ובינתיים לא לפעול בניגוד לאפשרות הזאת. אם רוצים שהעולם יבין אותנו צריך התאמה בין מדיניות ההתנחלות ליעד. אם היעד הוא גושים, אסור לבנות מחוץ לגושים. אם היעד הוא שהפלסטינים לא יהיו מדינה אחת עם שני משטרים, צריך להעביר להם סמכויות ולהתחיל לסמן גבול לישראל. נצטרך להמתין ולראות מה תעשה הממשלה".

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יום העצמאות ה-65 דן מרידור. עומר מירון
"אנחנו על מסלול לא נכון". מרידור/עומר מירון

מרידור סירב להתייחס לדבריה של שקד באשר ליחסי הכוחות בין הרשות המחוקקת לשופטת. "זה מעבר לשרת המשפטים. יש רוחות רעות שפשטו בארץ. משהו קרה להבנה ולהסכמה שדמוקרטיה משמעותה הגנה על החלש ולא על החזק. על ההבנה שהרוב מוגבל במה שהוא יכול לעשות, הוא מוגבל ביכולתו לפגוע בזכויות הפרט. דמוקרטיה זה בראש ובראשונה זכויות האדם ושלטון החוק. השימוש היום בעולם הפוליטי במושגים דמוקרטיה, זכויות אדם ושלטון החוק מתייגים את המשתמש בהם כשמאלני בעוד שאלו דברים שבגין אמר בכל יום", אמר.

עוד התייחס מרידור לנאומו של הנשיא ראובן ריבלין בכנס הרצליה, ולפיו ישראל זקוקה לקריאת השכמה ולמעבר מתפיסה של רוב ומיעוט לתפיסה של שותפות בין מגזרים. לדבריו, דווקא כשיש מחלוקת בחברה צריך הסכמה רחבה ויציבה על ערכי יסוד וכללי משחק דמוקרטיים, וכי התשובה הציונית היא שאין סתירה בין מדינת העם היהודי לבין כלל האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully