וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שריקות בוז לשר האוצר האמריקני שהביע תמיכה בהסכם הגרעין

שליחתנו לניו יורק, יעל אבן אור

7.6.2015 / 18:32

ג'ק לו, שר יהודי בממשלו של אובמה, הביע תמיכה בשיחות עם טהראן בכנס "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק, וזכה לביקורת חריפה. דגן ואשכנזי הכחישו דיווח מלפני שנתיים ולפיו דחו את החלטת נתניהו להתכונן לתקיפת באיראן: "שטויות"

צילום מסך

ג'ק לו, שר האוצר של ארצות הברית, הביע היום (ראשון) תמיכה בשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות וטען כי וושינגטון דואגת לביטחונה של ישראל, בכנס "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק. בשל דברים אלו זכה לו, יהודי במוצאו, שריקות בוז צורמות שאף הצריכו את התערבות המארגנים.

"אני יודע שאתם מודאגים מהסכם הגרעין עם איראן", אמר לנוכחים היהודים. "אנחנו חולקים את החשש הזה. נעשה הכול כדי שאיראן לא תקבל נשק גרעיני. אין מקום לחילוקי דעות בינינו בנושא זה. לא נרשה לאיראן להשיג נשק גרעיני. אנחנו עובדים סביב השעון כדי לבנות משטר סנקציות חסר תקדים לאיראן. איראן מבודדת מהמערכת הפיננסית והכלכלה האיראנית בבעיה".

עוד אמר: "אנחנו מכירים בכך כי האיומים הנוכחיים על קיומה של ישראל הם ממשיים, מורכבים וחייבים לקחת אותם ברצינות. ולכן ממשל אובמה עשה כל כך הרבה במהלך שש השנים האחרונות כדי לקדם את הביטחון של ישראל". בשלב זה נשמעו קריאות בוז, ולו ציין כי הוא מבין את הדאגה של הקהל. "אנחנו חוששים שאם איראן תרמה נפעיל את תכנית הסנקציות שלנו נגדה. אם איראן תפר את התחייבויותיה, כל הסנקציות נגדה יופעלו מחדש. פתחנו מכניזם להחזרת הסנקציות", אמר.

עוד חדשות:
ריבלין הציג "סדר ישראלי חדש": "ישראל זקוקה לקריאת השכמה"
וינשטיין תקף את שקד: "תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת"
נתניהו סירב לבקשתו של מנכ"ל אורנג' להיפגש עם השגריר בצרפת

ג'ק לו, מזכיר האוצר של הבית הלבן, כנס הג'רוזלם פוסט, ניו יורק, יוני 2015. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
"לא נרשה לאיראן להשיג נשק גרעיני". ג'ק לו, היום/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שנאם אף הוא באירוע, אמר לוואלה!NEWS כי התבייש לשמוע את התגובה של היהודים האמריקנים לדברי שר האוצר. "זה נורא. זה מביש. הרי בסוף אנחנו נמצאים במצב שאנחנו זקוקים לאמריקאים וליחסים איתם. אי אפשר כל פעם להגיד שהידידות עם אמריקה כל כך חשובה לנו, ואז ברגע שלא נוח לנו להעליב אותם בצורה כזאת ולצפות שהם יחזרו לסיבוב נוסף. זו התנהגות מחרידה".

לפיד בילה את הימים האחרונים בשיחות עם הקהילות היהודיות בניו יורק וושינגטון הבירה, כדי "לסייע במאמצי ההסברה של ישראל נגד האנטישמיות המתגברת שמובילות תנועות ה-BDS", כלשונו. במהלך הביקור. כשנשאל על העובדה שמי שהפריעו לנאומו של לו היו יהודים אמריקאים, השיב: "אלה אנשים שחושבים שזו הדרך להיות פרו-ישראלים. זו לא הדרך להיות פרו-ישראלים, זה מזיק ליחסי ישראל ארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יאיר לפיד יו"ר יש עתיד מצביע בבחירות 2015, קלפיות נפתחו. תל אביב 17 במרץ, 2015. יותם רונן
"זה מזיק ליחסי ארצות הברית-ישראל". לפיד/יותם רונן
אשכנזי: "מעולם לא הפרעתי לדרג המדיני לקבל החלטות, ולא חסמתי החלטות שלהם. זה פשוט מעולם לא הוחלט"

בכנס נכחו גם הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, וראש המוסד לשעבר מאיר דגן. השניים דחו את הדיווח בתכנית "עובדה" לפני כשנתיים וחצי ולפיו התנגדו להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון דאז אהוד ברק, להתכונן לתקיפה באיראן. "הידיעות על כך שהתקבלה החלטה לתקוף את איראן ואני עמדתי בעדה וסירבתי לפקודה שקיבלתי, הן שטויות", אמר אשכנזי.

לשאלת כתבת העיתון, קרוליין גליק, הסביר אשכנזי מדוע לא הכחיש את הפרסום באותם ימים. "לא ראיתי כל סיבה להכחיש את הדיווח הזה אז, כי אלו היו סתם ספקולציות", אמר. "אני מעולם לא הפרעתי לדרג המדיני לקבל החלטות, ולא חסמתי החלטות שלהם. זה פשוט מעולם לא הוחלט".

דגן התייחס גם הוא לדברים ואמר: "אני מילאתי כל פקודה חוקית שקיבלתי. אחרי שהצגנו בפני ראש הממשלה את ההשלכות של ההחלטה, הוא נסוג בו מההצעה שלו (לתקוף באיראן). הוא נסוג, לא אנו הסגנו אותו".

פאנל ביטחוני: גבי אשכנזי ומאיר דגן, כנס ג'רוזלם פוסט, יוני 2015. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
"סירבתי לפקודה? שטויות". אשכנזי/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'

השר יובל שטייניץ, האחראי על הוועדה לאנרגיה אטומית, התייחס אף הוא בכנס להסכם עם איראן. "מה יקרה עם ההסכם אחרי כמה שנים? האיראנים ימצאו את התירוצים להפר את ההסכם", אמר. "איראן תוכל לפתח פצצה. יהיה ניתן להקל בסנקציות אם איראן תהפוך להולנד, אבל קודם היא צריכה להראות נכונות. נכון לעכשיו איראן ממשיכה לממן טרור ברחבי העולם ולכן צריך לחכות ולראות. אי אפשר להמר על עתיד ישראל ועל עתיד ביטחון העולם".

גם לפיד התייחס להסכם עם איראן וליחסי ישראל-ארצות הברית. "אנחנו בנקודת זמן קריטית, והממשל האמריקני צריך לעבוד איתנו מתוך הבנה שתכנית הגרעין האיראנית מהווה איום על העולם כולו, אבל קודם כל על ישראל", אמר. "אנחנו נמצאים בטווח הטילים. אנחנו המטרות המוצהרות. ההסכם המתגבש עם איראן מעלה תהיות קשות, במיוחד בשאלת הפיקוח ובנוגע לאפשרות להחזרת הסנקציות במקרה שאיראן תפר את תנאי ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully