וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ערב הסעודית יירטה טיל סקאד שנורה לעברה מתימן

6.6.2015 / 12:42

מדובר בפעם הראשונה שבה המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן משגרים טיל בליסטי לעבר הממלכה. הטיל יורט באמצעות שני טילי "פטריוט" בשמי העיר חמיס אל-מושיט, שבדרום-מערב המדינה

צילום: רויטרס; עריכה: מתן חדד

ערב הסעודית יירטה הבוקר (שבת) טיל סקאד שנורה לעבר שטחה על ידי המורדים החות'ים בתימן. זאת הפעם הראשונה שהמורדים השיעים הנתמכים בידי איראן משגרים טיל בליסטי לעבר הממלכה. הטיל יורט באמצעות שני טילי "פטריוט" בשמי העיר חמיס אל-מושיט, שבדרום-מערב המדינה. באזור נמצא בסיס חיל אוויר גדול.

סעודיה ומדינות ערב נוספות החלו להפציץ יעדים של החות'ים ובעלי בריתם מהצבא, הנאמנים לנשיא הקודם עלי עבדאללה סאלח, ב-26 במרץ. אחת מהמטרות העיקריות של המבצע הייתה לנטרל את האיום של ירי טילים בליסטיים שנשקף מצד המורדים, וכבר בתחילתו הצהירה ריאד כי כל מאגרי הטילים ארוכי הטווח הושמדו. עם זאת, נראה שהחות'ים הצליחו לשמור על חלק ממחסני הטילים שלהם.

עוד בוואלה חדשות:
לקראת פיוס? החות'ים וממשלת תימן ישתתפו בשיחות שלום בז'נבה
החטופה הצרפתייה בתימן: "שחררו אותי. ניסיתי לשים קץ לחיי"
ארה"ב מודה: כמה אזרחים אמריקנים מוחזקים בשבי החות'ים בתימן

תקיפות אוויריות בצנעא, תימן, מאי 2015. רויטרס
ובינתיים בצנעא: הריסות כתוצאה מתקיפות הקואליציה הערבית, בחודש שעבר/רויטרס

בתוך כך, המורדים החות'ים בתימן הודיעו אתמול כי הם ישתתפו בשיחות השלום בחסות האו"ם שיתקיימו ב-14 ביוני בז'נבה. זאת אחרי שהממשלה הגולה כבר מסרה כי היא תיקח חלק בניסיונות הבינלאומיים להביא לסיום המשבר המתחולל במדינה בחודשים האחרונים.

"הסכמנו להזמנת האו"ם להגיע לשולחן המשא ומתן בז'נבה ללא תנאים מקדימים", אמר דיפאללה א-שאמי, חבר הלשכה המדינית של המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הוא הבהיר כי החות'ים "לא יסכימו לקבל תנאים" משאר המשתתפים בשיחות. עז א-דין אל-אסבאחי, שמשמש שר התקשורת בממשלתו של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, הבהיר כי הממשלה תשלח משלחת לשיחות. לדבריו, הפגישה תכלול "התייעצויות על יישום החלטה 2216".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי בעיר עדן, 21 במרץ 2015. רויטרס
נשיא תימן המודח עבד רבו מנסור האדי/רויטרס

החלטה 2216 שהתקבלה על ידי מועצת הביטחון של האו"ם בחודש אפריל האחרון הטילה אמברגו נשק על החות'ים ודרשה מהם לסגת מהשטחים שאותם כבשו במדינה. אחרי שהשתלטו על הבירה צנעא בספטמבר אשתקד, כבשו המורדים את רוב שטחה של המדינה, עד אשר החל המבצע של הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית. הממלכה הסונית חששה שהמורדים השיעים ישתלטו לחלוטין על תימן.

כוחות הנאמנים לנשיא האדי נאבקים מאז במורדים ובעלי בריתם בצבא, שנאמנים לנשיא הקודם עלי עבדאללה סלאח. לפי האו"ם, יותר מ-2,000 בני אדם נהרגו עד כה בקרבות ויותר מחצי מיליון תושבים נעקרו מבתיהם. השבוע הועברה סקירה במועצת הביטחון של סטפן אובריין, שעומד בראש סוכנות הסיוע של האו"ם. הוא תיאר את המצב בתימן כ"קטסטרופה, כש-20 מיליון תושבים - 80% מכלל האוכלוסייה - זקוקים לסיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully