וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במלחמה עם חיזבאללה נפנה מיליון וחצי תושבים בלבנון - ונתקוף"

3.6.2015 / 20:05

קצין בכיר במטה הכללי התייחס למערכה הבאה בצפון והעריך כי "בדרום לבנון יש בין 6,000 ל-10,000 מטרות בסביבה אזרחית". עוד ציין, כי נסראללה מצוי במצוקה פנימית: "בשבועיים האחרונים נהרגו לו מאה לוחמים בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

(נסראללה, בינואר האחרון: "לא רוצים מלחמה, אך גם לא פוחדים ממנה")

"בדרום לבנון יש בין 6,000 ל-10,000 מטרות בסביבה אזרחית. (במלחמה) לא תהיה לנו ברירה, אלא לפנות מיליון וחצי אזרחים - ולתקוף" – כך אמר היום (רביעי) קצין בכיר במטה הכללי, בהתייחסו לעימות אפשרי מול חיזבאללה. הוא העריך שפינוי מיליון וחצי תושבי דרום לבנון יארך 24 שעות.

הקצין אמר את הדברים בשיחה כתבים צבאיים בתום תרגיל רב-חילי שהתקיים השבוע בצה"ל, שבו השתתפו חיל האוויר, כוחות היבשה, פיקוד העורף ויחידות נוספות. "במהלך ארבעת ימי התרגיל הצלחנו לתקוף את כל אלפי המטרות שתקפנו במלחמת לבנון השנייה", אמר.

עוד בוואלה!NEWS:
"אם צריך נשבית את תל אביב": מאות מפגינים במחאת יוצאי אתיופיה
השר לשעבר בן אליעזר יועמד לדין בגין שוחד
ח"כ רוזנטל: "נדב פרי מכר את מצפונו"; ירון לונדון: "היסחפות"

כוחות צה"ל נערכים בגבול לבנון בשל ההסלמה בצפון בעקבות ירי טיל נ"ט על ידי חיזבאללה – 28 בינואר 2015. AP
כוחות צה"ל בגבול לבנון/AP

הקצין הבכיר הדגיש שחיזבאללה נמצא במצוקה אסטרטגית קשה. הוא חשף כי 6,000-8,000 מתוך כ-25 אלפי לוחמיו נמצאים כיום בסוריה. מאות לוחמים בעיראק ולאחרונה אף נשלחו יועצים לתימן. לדבריו, לאחרונה אף החל הארגון להעביר כוחות לוחמים מדרום לבנון לסוריה עם ציודם האישי, אך הוסיף כי בשלב זה לא רואים העברה של אמצעי לחימה מדרום לבנון והם בעיקר משתמשים בתחמושת סורית.

לדבריו, המעורבות של לוחמי חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה נסראללה נמצא במבוכה בתוך לבנון. "מאז החלה הלחימה בסוריה נהרגו לו 700 לוחמים - מאה רק בשבועיים האחרונים", אמר.

חסן נסראללה. AP
חסן נסראללה/AP

הקצין התייחס בדבריו גם לנעשה בגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן. "ג'בהת א-נוסרה נמצאים 50 מטר מהגדר בדרום הרמה ושולטים בשטח. אנחנו לא מתקשרים איתם, ובניגוד למה שמתרחש במרכז רמת הגולן צבא סוריה החופשי לא נמצא בדרום הרמה".

הוא ציין כי "הנשיא בשאר אסד נמצא במצב הקשה מאז תחילת הלחימה". לדבריו, "בשלב זה האיראנים לא שוקלים העברת כוחות לוחמים מאיראן לסוריה, אך בהחלט עושים שימוש במתנדבים שיעים. ההבנה היא כי אין סיכוי למשטרו של אסד לנצח ולהחזיר את סוריה הגדולה, ולכן המאבק הוא רק על האזור העלאווי המובהק".

"יש קושי רב למערב להגיע להצלחות מול דאעש"

בנוגע לחששם של הדרוזים בישראל לטבח של בני משפחותיהם במובלעות הדרוזיות ברמת הגולן אמר :"אנו שולטים בתצפית ובאש על האזורים הללו, אך לא נכון להציב קווים אדומים. אם יגיעו אנשים לגדר, נדאג אמנם להשאיר אותם מחוצה לה, אך גם לא נאשר לטבוח באנשים מעבר לגדר, בטח כשמדובר בדרוזים".

כשנדרש להתייחס לסוגיה של הלחימה של המערב בדאעש אמר הקצין: "הארגון קוצר הצלחות בדרום סוריה, אך בשלב זה לא מתקרב לגבול הישראלי. יש קושי רב למערב להגיע להישגים מול דאעש, מאחר שהטיפול בו נעשה מהאוויר ולא מהקרקע, וכן משום שהמודיעין עליו מורכב".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully