וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חדירת מחבלים, תלמידים הרוגים": כך מתרגל צה"ל תרחישי לחימה

2.6.2015 / 14:21

בהקלטה שהופצה לגורמים שלוקחים חלק ב"נקודת מפנה", נשמע מבזק חדשות מדומה ובו תרחישי לחימה שנועדו להכניס את החיילים לאווירת התרגיל. "בית החולים רמב"ם ספג פגיעה ישירה, עשרות הרוגים ופצועים". האזינו להקלטה

צילום: צבי רוגר – עיריית חיפה; עריכה: יאיר דניאל

"מחבלים מחזיקים בכמה מתושבי המקום כבני ערובה, עשרות הרוגים מפגיעת טיל ברמב"ם": מנהלת תרגיל העורף הלאומי במשרד הביטחון הפיצה הבוקר (שלישי) הקלטת שמע לגורמים בכירים שלוקחים חלק בתרגיל "נקודת מפנה" שעורך פיקוד העורף בימים האלה, ובה מבזק חדשות מדומה שנועד לסייע לגורמים להיכנס לאווירת התרגיל. במבזק, שהקליט מבעוד מועד שדרן גלי צה"ל רן יבנאי, מוקלטים תרחישי לחימה מדומים שעליהם מתאמנים כלל גופי הביטחון וההצלה, משרדי הממשלה והגופים הנוספים שלוקחים חלק בתרגיל.

"ארגון הטרור חיזבאללה פתח במתקפה חסרת תקדים על ישראל", נפתח המבזק המדומה. עוד נמסר במבזק כי באחד מקיבוצי הספר בגבול לבנון קיים חשש לחדירה של עשרות מחבלים, "שמחזיקים בכמה מתושבי המקום כבני ערובה". "מדיווחים ראשוניים עולה כי ישנם הרוגים, מספרם לא ידוע", נאמר. "צה"ל, המשטרה וכוחות ההצלה נמצאים במקום". בהמשך המבזק, נערך ראיון מדומה עם תושבת המקום, שמספרת על הרגעים הקשים כביכול שהיא עוברת. "שמעתי יריות, צעקות. לקחתי את בתי שנשארה בבית בגלל מחלה וברחתי. בעלי עדיין שם, יש שם גן ילדים, אני לא יודעת מה קורה", אמרה המרואיינת הפיקטיבית.

עוד בנושא:
תרגיל "נקודת מפנה": אזעקה נשמעה ברחבי הארץ, אזעקה נוספת בערב
"מתקפת טילים על העורף": תרגיל החירום השנתי יחל היום
מהיום: ישראל מתרגלת נפילה של אלפי טילים על העורף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמ"ל החירום בתרגיל "נקודת מפנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן הדיווח המדומה התמקד במתקפת טילים על גבול הצפון. "בית החולים רמב"ם ספג בשעה האחרונה פגיעה ישירה. צוותים רפואיים במקום מדווחים על עשרות הרוגים ופצועים ומאות נפגעי חרדה בקרב החולים ותושבי המקום", דיווח יבנאי. "ביישוב ברמת הגולן טיל פגע בבית ספר יסודי שבו שהו תלמידים. מדיווח ראשוני עולה כי במקום יש לכודים, פצועים והרוגים". גם בתרחיש הזה, התראיינה תושבת המקום כביכול, וסיפרה על האירוע המדומה. "ידעתי שאי אפשר לשלוח את בתי לבית הספר. אי אפשר לסמוך על אף אחד במדינה", אמרה.

"דובר חברת החשמל מוסר כי טיל פגע בתחנת 'אורות רבין' וכי הפסקות חשמל קשות צפויות באזור הצפון", נמשך המבזק. "מזכיר המדינה קרי דיבר עם ראש הממשלה נתניהו וביקש ממנו לתאם עם הבית הלבן מהלכים בעלי השלכות אזוריות. דובר משרד החוץ מסר לאחר השיחה: 'אנו מכירים בחשיבות דעתה של ידידתנו ארה"ב אך נדאג לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל'", המשיך יבנאי בציטוטים המומצאים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תרגול תלמידים בזמן אזעקה במסגרת תרגיל נקודת מפנה, בי"ס רוקח, תל אביב, 2 ביוני 2015. ניב אהרונסון
תלמידים בכת תרגיל האזעקה, היום/ניב אהרונסון

"חברת התעופה 'אייר קנדה' הודיעה על הפסקת הטיסות לארץ. גורם במשרד החוץ מסר כי חברות תעופה נוספות צפויות לנקוט בצעד דומה בימים הקרובים", אמר. "נמשכות הפרות הסדר ברחבי הארץ. חוליית מחבלים ירתה הבוקר על הרכבת הקלה בירושלים, לא היו נפגעים באירוע אך הקו מושבת עד להודעה חדשה. עומסים כבדים בצפון: כביש 85 סגור לכל הכיוונים, שיבושי תנועה גם באזור שפרעם ובמשולש", נחתם המבזק.

רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון התייחסה למבזק המדומה ומסרה כי "מדובר במהדורת חדשות תרגילית שיזמה מנהלת תרגיל 'נקודת מפנה 15' ביחד עם חלק מכלי התקשורת, על מנת להמחיש לעשרות גופי החירום שמשתתפים בתרגיל, חלק מהתרחישים המורכבים שנבחנים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully