וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענון נהלים: מתברר שאסור להעלות כלבים גדולים לאוטובוסים

30.5.2015 / 13:25

"תדע לך שאסור לעלות עם כלבים", כך אמר הנהג לסטודנט שביקש להגיע לביקור אצל הוריו בתחבורה ציבורית, בעקבות הנחיה החדשה שכלל לא פורסמה באתר משרד התחבורה. "לא הגיוני שתהיה אפליה בין בעלי כלבים"

אוטובוס אפיקים, מאי 2015. ראובן קסטרו
ההנחיה לא הועברה לכל מפעילות התחבורה הציבורית/ראובן קסטרו

הנחיה חדשה של משרד התחבורה קובעת כי לא ניתן להעלות כלבים גדולים לתחבורה הציבורית. עם זאת, ההנחיה לא פורסמה באתר המשרד או הופצה בקרב מפעילות התחבורה הציבורית, כך שמרביתן פעלו למעשה בניגוד לתקנות עד כה. בעקבות פניית וואלה!NEWS למשרד התחבורה, הוחלט להפיץ את הנהלים בקרב חברות התחבורה השונות.

ישראל, סטודנט להנדסה באוניברסיטת בן גוריון בן 29, רצה לבקר את הוריו שבעפולה בסוף השבוע האחרון. לאחר שהגיע לתחנת האוטובוס בבאר שבע עם הרועה הבלגית שלו, אמר לו הנהג: "תדע לך שאסור לעלות עם כלבים". הסטודנט הופתע מאוד מהדברים. "אמרתי לו שאני נוסע כל הזמן, אז הוא אמר לי 'אני מעלה אותך הפעם, אבל זה אסור. יש הנחיה חדשה".

עוד בוואלה חדשות:
לראשונה: אוטובוסים פעלו בירושלים במהלך השבת
בונים מחלפים במיליארדים - ואין כסף למעקה בטיחות
"מישהו ימות": ללא תקנות, ללא אכיפה - סכנת הקורקינט החשמלי

כלב באוטובוס. ShutterStock
"לא נסע כי יש לנו כלבים?"/ShutterStock

הנהג הציג בפני ישראל חוזר מנכ"ל של אגד מאפריל, שבו נכתב כי "אין לעלות לאוטובוס בעל חיים שלא ניתן להושיבו על ברכי הנוסע". לבסוף הותר לו לעלות לאוטובוס, אך הנהג הזהיר אותו כי אם אחד הנוסעים יתלונן, הוא ייאלץ להוריד אותו. במהלך הנסיעה בדק ישראל וגילה כי ההנחיה מנוגדת לזו המפורסמת באתר משרד התחבורה, אולם התקנות החדשות לא הועברו ככל הנראה לכל מפעילות התחבורה הציבורית. עד עתה ניתן היה להעלות בעלי חיים, ובלבד שיהיו קשורים ועם מחסום פה, בתשלום כרטיס מלא בנסיעה עירונית רגילה, או בתשלום 50% ממחיר הנסיעה בנסיעה שמחירה גבוה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"כל הסטודנטים והעניים בעלי כלבים בעוצר"

"זה נראה לי אטימות להתייחס ככה לאנשים בעלי כלבים. זה פשוט מגוחך. מה אנחנו צריכים לעשות עכשיו?"

"זה נראה לי אטימות להתייחס ככה לאנשים בעלי כלבים", טען ישראל. "זה פשוט מגוחך. מה אנחנו צריכים לעשות עכשיו? לא לנסוע כי יש לנו כלבים? המדינה צריכה למצוא לנו פתרון להתנייד". לדבריו, הוא אמר לנהג שהוא סטודנט ושאל מה עליו לעשות. "הנהג אמר לי, 'תיסע עם הכלב ברכב. אוטובוס הוא לשימוש בני אדם ולא לכלבים'". "כל בעלי החיים בעוצר, כל הסטודנטים והעניים לא יוכלו להגיע ממקום למקום עם הכלבים שלהם", טען בפניו ישראל, וזה השיב: "אין באמת עניים היום, מי שרוצה שיקנה אוטו".

"לא הגיוני שמשרד התחבורה יחליט להפלות בין בעלי כלבים, כך שבעלי כלבים שניתן להשיב אותם על הברכיים יוכלו לנסוע בתחבורה ציבורית ובעלי כלבים שכלביהם גדולים יותר לא יוכלו לעלות על אוטובוס במדינת ישראל", התרעם מיכאל אידן מארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל. לדבריו, "החלטה זו מעודדת את בעלי הכלבים הגדולים לרכוש רכב פרטי מכיוון שלא יוכלו להתנייד בתחבורה ציבורית. איננו מבינים מדוע חל שינוי בהנחיה".

"ההוראה הקיימת באתר ככל הנראה מקורה בטעות"

מחברת אגד נמסר בתגובה: "אגד פועלת רק על פי המוגדר בחוק ואינה אחראית על תכנים מוטעים הנכתבים באתרים אחרים כמו אתר משרד התחבורה. תקנה 462 לתקנות התעבורה קובעת את התנאים להסעת בעלי חיים באוטובוס. ההוראה הקיימת באתר משרד התחבורה ככל הנראה מקורה בטעות".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי המשרד פועל על פי תקנות התעבורה. כמו כן, הדגישו כי ירעננו את הנהלים, הן למפעילות התחבורה הציבורית והן לציבור, באתר משרד התחבורה.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully