וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש בצפון סיני מתכנן ירי לאילת "בימים הקרובים"

על פי דיווח ירדני, בכירי ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", שנשבע אמונים ל"מדינה האיסלאמית", מאיימים לתקוף במקביל בנמל אילת וברצועת עזה. עד כה, התמקד הארגון בפעולות נגד גורמי ממשל במצרים

עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: צבא מצרים פועל בצפון סיני)

הארגון האיסלאמיסטי "אנסאר בית אל-מקדס", שנשבע אמונים ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש) וקרא לעצמו "חטיבת סיני" של הארגון, איים לתקוף את אילת בימים הקרובים – כך דווח השבוע באתר החדשות הירדני "אל-בואבה". על פי הדיווח, בכירי הארגון בסיני שוחחו לאחרונה עם נציגי דאעש ברצועת עזה, במטרה לבצע מתקפה משולבת בנמל אילת ובמטה "גדודי עז א-דין אל-קסאם", הזרוע הצבאית של חמאס, ברצועה.

אחד מפעילי "אנסאר בית אל-מקדס", אבו עותמאן אל-מוסלי, פרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של הארגון כי החל גיוס של לוחמים חדשים מקרב הזרמים הג'יהאדיסטיים במצרים ומקרב חברי תנועת "האחים המוסלמים". זאת, לטענתו, במטרה לתקוף יעדים של הצבא ושל המשטרה במדינה, כמו גם יעדים של הזרוע הצבאית של חמאס בעזה.

עוד בוואלה חדשות:
לאחר יותר מחודשיים: מצרים פתחה את מעבר רפיח לכניסה בלבד
זעם בקהיר: למה אובמה תוקע משלוח טנקים למלחמה בדאעש?
מצרים מדללת כוחות בסיני: בישראל חוששים מהתגברות הטרור

כוחות צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מאי 2015. רויטרס
כוחות צבא באזור אל-עריש, אתמול/רויטרס

הצבא המצרי פועל בחודשים האחרונים בכוחות מוגברים בעיקר בחלקו הצפוני של חצי האי הסיני בניסיון למגר את הפעילות הארגון. לפני כשבועיים, שבעה מפעיליו נהרגו בהפצצה של מסוקי הצבא המצרי, שעות ספורות לאחר פיגוע באזור אל-עריש, שבו נהרגו שלושה שופטים מצרים. כשבוע לפני כן, ככל הנראה אנשי "אנסאר בית אל-מקדס" ירו למוות בשני שוטרים בחלקים שונים של העיר אל-עריש שבצפון סיני.

בתחילת השבוע שעבר, שישה חברי הארגון הוצאו להורג, לאחר שהורשעו בתקיפת חיילים בבירה קהיר בשנה שעברה. לדברי עורך דינם אחמד חמאם, ההכרעה בבית הדין הצבאי "הייתה יותר החלטה פוליטית מאשר משפטית". בעקבות ההחלטה, מנהיג הארגון, אבו אוסמה אל-מסרי, קרא לתומכיו לתקוף שופטים במצרים. בהקלטה שלו שפורסמה באינטרנט, הוא אמר: "אסור לרודנים לכלוא את האחים שלנו. עקבו אחריהם בבתיהם וברחובות. השמידו את בתיהם עם פצצות אם אתם יכולים".

כוחות צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מאי 2015. רויטרס
בית ספר בצפון סיני שהפך לבסיס של צבא מצרים, אתמול/רויטרס

במסגרת המבצע הצבאי הנרחב בצפון סיני, הוקמה בסוף חודש אוקטובר האחרון רצועת ביטחון ברחוב של קילומטר בסמוך לגבול עם רצועת עזה. בתוך כך, פונו תושבים רבים המתגוררים באזור עיר הגבול רפיח ועשרות מנהרות המובילות לעיר נחשפו על ידי כוחות הביטחון המצריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully