וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רג'וב: "אפגש עם רגב - רק אם תשנה המנטליות הימנית-קיצונית"

28.5.2015 / 16:32

בשיחה עם וואלה!NEWS, לא פסל יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל את ההזמנה של שרת התרבות והספורט להיפגש עמו בצל המשבר עם פיפ"א, אך הוסיף עקיצה: "זו אישה שרצתה לשים אותי על טיל". הוא משוכנע שההצבעה על השעיית ישראל תעבור מחר

צילום: יותם רונן, עומר מירון; עריכה: שניר דבוש

(צפו בראיון עם רג'וב בשבוע שעבר)

"אם היא מוכנה 'לאתחל' את המנטליות הימנית-קיצונית שלה, אפשר לדבר", כך אמר היום (חמישי) יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, ג'יבריל רג'וב. זאת בתגובה לנכונות שהביעה היום שרת התרבות והספורט מירי רגב בריאיון לגל"צ להיפגש עמו בצל הניסיון הפלסטיני להשעות את ישראל מהתאחדות הכדורגל הבינלאומית פיפ"א. בכיר הרשות אמר כי הוא אינו מתנגד לפגישה עם השרה הטרייה רגב, אך ציין שהדבר תלוי בנקודת המוצא של הפגישה.

"היא אומרת שהיא מחוייבת לפיתוח הספורט בין הירדן לים, אבל זו מישהי שאמרה בעבר שהיא רוצה לשים אותי על טיל חד-כיווני לפלסטין", אמר. "אם היא לא מוכנה להכיר בעובדה שצריך לפתח גם ספורט פלסטיני, ושהפלסטינים נמצאים בין הירדן לים על פי גבולות 67', אז אין סיבה להיפגש".

עוד בנושא
ג'יבריל רג'וב: "נצליח להשעות את ישראל מפיפ"א"
קרב בלימה: דיפלומטים ישראלים נרתמו למנוע השעיית ישראל מפיפ"א
עופר עיני: "היום האצבע מופנית לעברנו, מחר היא יכולה להיות מופנית לעבריכם"

ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הכדורגל הפלסטינית מאי 2015. יותם רונן
"היא אומרת שהיא מחוייבת לפיתוח הספורט בין הירדן לים". רג'וב/יותם רונן

לדבריו, בלי כל קשר לפגישה האפשרית עם רגב, צפוי רוב ליוזמה הפלסטינית להשעות את ישראל מפיפ"א, ולהרחיקה ממשחקים בינלאומיים. זאת, בניגוד להערכות, שלפיהן הסבירות להעברת ההצעה בהצבעה בקונגרס הארגון מחר נמוכה. בשיחה עם וואלה!NEWS אמר רג'וב כי מתוך 209 מצביעים, רק קבוצה קטנה צפויה להצביע נגד המהלך.

רג'וב סיפר כי במהלך פגישה בין הנציג הישראלי לנציגי המדינות האפריקניות בארגון אתמול בשוויץ, עזבו נציגי רוב המדינות את הישיבה. "אנחנו דבקים בזכויות הבסיסיות ביותר. אנחנו דורשים שיאפשרו לנו לקיים משחקי כדורגל, שיתנו לנו לפעול באופן חופשי במישור הספורטיבי ושמוסדות פיפ"א יפקחו על כך", אמר רג'וב.

עוד ציין כי הוא דורש שפיפ"א תחקור את הפגיעה הישראלית בספורטאים הפלסטינים ושישראל תרחיק מכל פעילות את מועדוני הספורט הפועלים על אדמות פלסטיניות כבושות. "אם ישראל לא תסכים לכל אלה, ההצבעה על ההרחקה של הקבוצות הישראליות תתקיים מחר. אנחנו לא נגד הספורט, אלא נגד מדיניות גזענית שמפלה לרעה. על ההתאחדות הישראלית לכדורגל להפסיק לפעול כמוציאה לפועל של מדיניות ליכוד".

"הערבוב בין ספורט ופוליטיקה הוא פסול מעיקרו"

"עצם הדיון בבקשה מלמד על צביעות קשה של ארגון שנחשד בשחיתות"

במאמץ נוסף למנוע את ההצבעה נגד ישראל, קראה אחר הצהריים סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לנשיא פיפ"א ספ בלאטר לדחות לאלתר את בקשת הפלסטינים. "עצם הדיון בבקשה מלמד על צביעות קשה של ארגון שנחשד בשחיתות, ובמיוחד כאשר מתנהל בו תהליך של בחירת נשיא שנראה שמשפיע רבות על הבקשה של הפלסטינים", אמרה חוטובלי והוסיפה כי "הערבוב בין ספורט ופוליטיקה הוא פסול מעיקרו".

סגנית השר הזכירה כי בלאטר עצמו נועד רק לפני שבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתחייב לדבריה לפתור את "הבעיות הנקודתיות" שעלו מצד הפלסטינים. "כולי תקווה שאכן לא תעלה הבקשה לדיון מחר, ובאף מועד אחר".

במקביל לדבר הללו של חוטובלי, מנהלים בשבוע האחרון במשרד החוץ ובנציגויות ישראל בעולם "קרב בלימה" נגד היוזמה הפלסטינית. הצבעה בנושא בקונגרס של פיפ"א, שבמסגרתו מיוצגות כ-200 מדינות, אמורה להתקיים מחר, אולם כרגע כלל לא בטוח שתתקיים לנוכח פרשת השחיתות בהנהלת פיפ"א, שבמסגרתה נעצרו כמה מבכירי הארגון.

אם ההצבעה על ההצעה הפלסטינית תתקיים בכל זאת כמתוכנן, בשונה מהגישה ברמאללה, בירושלים מעריכים כי הסיכוי שהיא תעבור אינו גבוה. זאת לאחר שבשבועות האחרונים, ובייחוד מאז סוף השבוע שעבר, המערך הדיפלומטי הישראלי כולו גויס לטובת מניעת ההישג הזה מהפלסטינים. כדי שתעבור, ההצעה הפלסטינית זקוקה לרוב של 75% מכלל המדינות המיוצגות – רף גבוה מאוד.

"מה שזה בעצם אומר זה שהם צריכים תמיכה לא רק מהעולם המוסלמי, מאפריקה ומאמריקה הלטינית – אזורים שבהם יש להם תמיכה מרוב המדינות – אלא גם את תמיכתן של הרבה מדינות מאירופה", הסביר לוואלה!NEWS בכיר במשרד החוץ המעורב במאמצים למניעת ההחלטה. "מספיק שמדינות אירופה מחליטות להימנע, אפילו לא להצביע נגד ההצעה, כדי שהיא לא תעבור. אנחנו עובדים קשה כדי להבטיח מצב כזה".

בהכנת הידיעה השתתף: אמיר תיבון

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully