וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנימין נתניהו: "הניסיון לפגוע בישראל יהרוס את פיפ"א"

גם ראש הממשלה נרתם למאבק של ישראל נגד השעיה מפיפ"א. פגישה קשה ליו"ר ההתאחדות עופר עיני עם ספ בלאטר: "לא ניכנע לתכתיבים פלסטינים, לא נסכים שיציגו אותנו כגזענים

עריכה: ניר חן

המשלחת הישראלית לקונגרס פיפ"א בשוויץ ממשיכה בהכנות לקראת ההצבעה מחר (שישי) על הצעת ההתאחדות הפלסטינית להשעות את ישראל מהמפעלים הבינלאומיים של הארגון. יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני התכתש עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר בפגישה בין השניים, והבהיר כי ישראל לא תיכנע לתכתיבים פלסטינים: "אם אין ברירה, נלך מחר להצבעה. לא נאפשר התערבות של האו"ם או ניסיון של פיפ"א להציג אותנו כגזענים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במהלך שיחה עם תא הכתבים המדיניים הערב למהלך הפלסטיני להוצאת ישראל מפיפ"א ואמר: "הניסיון לפגוע בישראל פוליטית יהרוס את פיפ"א. אם יתחילו במדינה אחת יעברו למדינות אחרות, וזה ימוטט את הארגון".

מנכ"ל ההתאחדות: "יכול להיות שישראל תוקרב בשביל קולות לבלאטר"

seperator

היום נאם עיני בפני באי הקונגרס ואמר: "אנחנו עושים ונמשיך לעשות כל מה שניתן כדי להבטיח קיום חיים ספורטיביים תקינים ככל האפשר ברשות הפלסטינית. ההצעה שלנו אמיתית ויש בה פוטנציאל עצום לשינוי המצב לטובה. עם זאת, כל ניסיון להפוך את פיפ"א לגוף שמתערב בקביעת גבולות בינלאומיים אינו מקובל עלינו".

"בשבועות האחרונים עשיתי ככל יכולתי לטובת פתרון הוגן", המשיך עיני. "בשבת האחרונה אף נפגשתי עם ג'יבריל רג'וב במשרדי ההתאחדות הפלסטינית והושטתי שוב יד לשלום. רג'וב לא הושיט יד חזרה והמשיך לתקוף את ישראל ולפעול להשעייתה. אני עדיין מאמין שניתן להגיע לפתרון הוגן, אבל אם הדבר לא יסתייע, אני מצפה מכם, חבריי לאופ"א, לעמוד לצידנו. הבהרתי לנשיא פיפ"א, ספ בלאטר, כי לא נוכל להתפשר בעניין המדיני ולא נהיה מוכנים שפיפ"א תהפוך לזירה פוליטית נוספת. חברים, היום האצבע המאיימת בהשעיה מופנית לעברנו, מחר היא יכולה באותה קלות להיות מופנית לעבריכם. בחרנו לא להשמיץ את מר רג'וב, בחרנו לא לדבר בגנות ההתאחדות הפלסטינית, כי אני מאמין בכל לבי שהכדורגל חייב לשמש גשר לשלום, אמצעי לקרב ולחבר במקומות שלעתים המדינאים מתקשים. אל תאפשרו לאף אחד לעצור את המשחק".

מההתאחדות נמסר שנשיא אופ"א, מישל פלאטיני, הביע תמיכה מלאה בעמדה של ההתאחדות הישראלית וקרא לכל ההתאחדויות המסונפות לאופ"א לפעול בהתאם להחלטת הוועד הפועל של הארגון ולהצביע נגד השעיית ישראל: "ההצעה שהביאה ישראל מספקת ותורמת משמעותית לשיפור המצב", אמר. "ישראל לא הפרה אף תקנה ואין מקום להשעות אותה. אני משוכנע שפיפ"א תאמץ מחר את ההצעה של ישראל".

הפתרונות המפורטים בהצעה הישראלית הם: הקמת ועדה משותפת לפיפ"א, להתאחדות הישראלית ולהתאחדות הפלסטינית שתיפגש אחת לחודש ותדון, תפקח ותפתור כל בעיה שתעלה, הענקת תעודת מעבר מיוחדות לספורטאים הפלסטינים ולמאמנים שלהם על מנת שיוכלו לנוע בחופשיות במעברי הגבול, והבטחה לבחון בחיוב אישורים להקמת מתקני כדורגל ואצטדיוני כדורגל בשטחי הרשות לטובת קידום הספורט.

בראיון שהעניק היום ג'יבריל רג'וב לוואלה NEWS, סיפר בין היתר יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל כי במהלך פגישה בין הנציג הישראלי לנציגי המדינות האפריקניות בארגון אתמול בשוויץ, עזבו נציגי רוב המדינות את הישיבה. "אנחנו דבקים בזכויות הבסיסיות ביותר. אנחנו דורשים שיאפשרו לנו לקיים משחקי כדורגל, שיתנו לנו לפעול באופן חופשי במישור הספורטיבי ושמוסדות פיפ"א יפקחו על כך", אמר רג'וב. עוד ציין כי הוא דורש שפיפ"א תחקור את הפגיעה הישראלית בספורטאים הפלסטינים ושישראל תרחיק מכל פעילות את מועדוני הספורט הפועלים על אדמות פלסטיניות כבושות. "אם ישראל לא תסכים לכל אלה, ההצבעה על ההרחקה של הקבוצות הישראליות תתקיים מחר. אנחנו לא נגד הספורט, אלא נגד מדיניות גזענית שמפלה לרעה. על ההתאחדות הישראלית לכדורגל להפסיק לפעול כמוציאה לפועל של מדיניות ליכוד".

אגב, באופ"א הודיעו היום, במסגרת המלחמה שלהם מול בלאטר, שהם יתמכו בנסיך עלי בבחירות לראשות פיפ"א.

עדכון ראשון: 14:37

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם נשיא ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. נועם מושקוביץ
המאמצים יישאו פרי? עופר עיני/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully