וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 מעלות? לתלמידות באילת אסור ללבוש מכנסיים קצרים

תיכוניסטיות בעיר מוחות על כך שהן מחויבות להגיע עם מכנסיים ארוכים לבית הספר, בניגוד לבנים: "אנחנו סובלות ממש, זו סכנה לבריאות". בשבועות האחרונים החלה מחאה בתיכונים ברחבי הארץ באותו נושא

בגרות בצרפתית, בית ספר אליאנס, תל אביב, מאי 2015. יותם רונן
"מקווים שהמחאה שלנו תעזור". למצולמת אין קשה לכתבה/יותם רונן

גל החום שפקד את ישראל אתמול (רביעי) העלה שוב את זעמם של תלמידי התיכון בעיר הכי חמה בישראל, אילת, על הנהלות בתי הספר, שכן הן מתעקשות שלא לאפשר לתלמידות בעיר להגיע עם מכנסיים קצרים - ואילו לבנים כן. "האפליה בין נערים ונערות חוגגת: לבנים מותר להגיע עם מכנסיים קצרים, ואילו בנות מחויבות להגיע עם מכנסיים ארוכים", סיפרה גילי נגלר, תלמידת תיכון בעיר. "אם הבנות לא יקשיבו להוראות הן יישלחו הביתה. כשבעיר יש 45 מעלות ויותר זה פשוט סבל להגיע עם מכנסיים ארוכים וגם גרוע לבריאות ומהווה סכנת התייבשות ומכת חום".

ליאור וייס, תלמידת י"א בתיכון רבין באילת, אף החמירה בביקורת. "ההנהלה לא נותנת לאף בת להגיע עם מכנסיים מעל הברך. הבנים מגיעים עם מכנסיים שמגיעים לחצי הירך, יושבים עם רגליים פתוחות, ורואים להם הכול. אנחנו סובלות ממש. לא משנה איך נציג את זה, הם לא נותנים אישור אפילו לחצאיות, רק כאלו ארוכות בין הברך לקרסול. אנחנו תיכון רגיל לגמרי, לא חרדי. זה ממש לא בסדר, לבנים לא אומרים כלום", סיפרה.

וייס וחברותיה לספסל הלימודים מתכננות להעלות את הביקורת בשבועות הקרובים, ובכוונתן לרתום את כל תלמידות בית הספר למאבק ולהגיע לבושות במכנסיים קצרים במחאה. קבוצות נוספות של תלמידות בתיכונים בעיר צפויות להצטרף אליהן. "מזג האוויר באילת לא סטטי, כל שנה הוא מקצין עוד יותר ונעשה יותר חם, בעיקר בחודש האחרון ללימודים, כמו עכשיו, ובחודש הראשון עם פתיחת שנת הלימודים. אנחנו מקווים שהמחאה שלנו תעזור, לפחות בשביל שנת הלימודים הבאה", אמרה.

לקריאה נוספת:
התיכוניסטים צלחו את הבגרות המאיימת ביותר: "היה הוגן"
"הנשירה הסמויה" של יוצאי קהילת אתיופיה ממערכת החינוך
עסק ביש: רצף הטעויות שהוביל לסקנדל הבגרויות

ליאור וייס תלמידה בתיכון רבין באילת שבו לא מאפשרים לתלמידות ללבוש מכנסים קצרים בעוד לבנים מאפשרים. מאי 2015. באדיבות המצולמים
"אנחנו לא תיכון חרדי". וייס/באדיבות המצולמים

האיסור על הגעה עם מכנסיים קצרים לא חל רק באילת. רק בשבוע שעבר פורסם בוואלה!NEWS על תלמידת כיתה י"א מתיכון בכפר סבא, נטשה פודוליאק, שהציתה מחאה בפייסבוק נגד קוד הלבוש הנהוג בבית ספרה, ואשר מפלה לטענתה בין בנים לבנות. הפוסט שפרסמה ברשת החברתית על כך שאסור לתלמידות להגיע עם מכנסיים קצרים – בניגוד לאישור הניתן לנערים – זכה למאות שיתופים ותגובות של גולשים.

"בית ספר הוא מקום שצריך להגן על תלמידיו ולתת מרחב אישי לכל אחד ואחד מהם. מקום שבו אנחנו יכולים לדעת שהחינוך שאנו מקבלים יכין אותנו למציאות", כתבה. "אני מאוד מכבדת את המוסד החינוכי שאני נמצאת בו, אבל לא את החוק הזה. בתור נערה בת 17 אני אמורה להיות אחראית למעשים שלי ולהחליט מה טוב ומה לא טוב, כי אם לא - לא אהיה מוכנה לחיים אזרחיים עצמאיים לגמרי. אם המכנסיים הקצרים שלי, שחושפים את הרגליים שלי (דבר שיש לרוב האנשים) לא מכבדים את המקום הזה, אז ברור שמשהו פה לא הגיוני".

"אלו הן רגליים", הוסיפה, "עם נעליים וגרביים, ממש כמו אצל הבנים. אבל איך זה ייתכן שמותר לבנים להגיע עם מכנסיים קצרים, אבל לנו הבנות - שאלוהים יסלח על חשיפת עור? אני מבטיחה לכם, שגם אם נגיע במכנסיים קצרים נמשיך ללמוד ולכבד את המקום. להפך, אולי סוף סוף נתרכז בלימודים ולא בחום המזעזע".

עוד באותו נושא

תיכוניסטית מוחה: למה רק לבנים מותר ללבוש מכנסיים קצרים?

לכתבה המלאה
יעיעיע. יותם רונן
"לנו לא נותנים להגיע עם חצאית, ולבנים רואים הכול". למצולמים אין קשר לכתבה/יותם רונן

במקרה אחר, לפני כחודשיים, מחתה קבוצה של תלמידי תיכון "בגין" בראש העין נגד הנהלת בית הספר, אשר התירה לתלמידים להגיע במכנסיים קצרים או עם קרע בג'ינס ולתלמידות לא. התלמידים פתחו קבוצת פייסבוק שנקראת "מלמדים את בית הספר 'בגין' שיעור בשוויון" וקראו לכלל התלמידים להתנגד. התלמידים חתמו על עצומה לשינוי קוד הלבוש, נפגשו עם הנהלת בית הספר, אך טרם בוצעו שינויים בנושא.

קוד לבוש בבתי הספר נקבע על ידי המנהלים בתקנון ואמור להיות מוסכם על ועד ההורים ומועצת התלמידים. חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא קובע כי התקנון יכלול שני תחומים: התנהלות בחיי שגרה ותגובות לאירועי אלימות. עם זאת, מדיניות משרד החינוך מעניקה למנהלי בתי הספר סמכות מלאה לקבוע את קוד הלבוש, תוך כדי יישום עקרונות בסיסיים של כיסוי איברים מוצנעים. נוסף על כך, הממונה על השוויון בין המינים במשרד החינוך, אושרה לרר, קבעה כי יש לדרוש קוד לבוש זהה בין המינים ולא לקיים הפרדה בין בנים ובנות. בפועל, הדבר אינו מתקיים בכלל בתי הספר.

(עדכון ראשון: 21:05)

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully