וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: יעלון הציע לשמר את הגדוד הדרוזי ככוח מילואים

26.5.2015 / 15:55

גורמים בעדה טוענים ששר הביטחון הציע להפוך את גדוד "חרב", שהוחלט לפרקו, לגדוד מילואים כדי לשמור על שמו. לטענתם, זאת החלטה שלא ניתן ליישם משום שהכוח הסדיר, שמזין את הגדוד, יעלם

הטקס הממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, לטרון, מאי 2015. אלון בסון, משרד הביטחון
שר הביטחון יעלון/משרד הביטחון, אלון בסון

אחרי שהוחלט לפרק את גדוד "חרב" הדרוזי, שר הביטחון משה יעלון הציע לשמר את שמו בתור גדוד מילואים – כך סיפרו גורמים בעדה הדרוזית. לדבריהם, יעלון העלה את ההצעה בפגישה שערך אמש (שני) עם קצינים בכירים במילואים יוצאי העדה. עם זאת, גורמים בעדה מתנגדים לרעיון בטענה כי מה שמזין את גדוד המילואים הוא הגדוד הסדיר ולאורך הזמן יאבד גם גדוד המילואים את זהותו, משום שלא יהיה מי שיאייש אותו בעתיד. ולכן, לטענתם, זאת החלטה שלא ניתן ליישם.

עוד אמרו הגורמים הדרוזים כי במשרד הביטחון ובצה"ל לא השיבו על השאלות על גורל המכינה הקדם-צבאית וגדוד הנוער הדרוזיים. גורם שביקש להישאר בעילום שם אמר כי "מערכת היחסים המתוחה בין גורמים בעדה הדרוזית למערכת הביטחון הולידה קבוצה שמתכוונת לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה לסגור את הגדוד". לדבריו, בנוסף לכך, הם שוקלים להחרים את יום החייל הדרוזי בשבוע הבא. הגורם אמר: "לוחמים בגדוד 'חרב' מבקשים שלא לחייב אותם להגיע ליום החייל הדרוזי כמו ש'לא מחייבים אותם להגיע לגדוד חרב'".

לקריאה נוספת בנושא
יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות: "עדיף ללא החרב"
הדרוזים זועמים על סגירת הגדוד: "בלעדיו, העדה שלנו תיעלם"

תרגיל של גדוד חרב, יוני 2012. ג'יליס
לוחמי גדוד חרב במהלך תרגיל/ג'יליס

גורם ביטחוני בכיר אמר כי ההחלטה לפרק את הגדוד התקבלה בתום בחינה מעמיקה. לדבריו, "היא נבדקה בקרב קצינים ולוחמים דרוזיים שהביעו תמיכה במהלך, שקיבל תמיכה ורוח גבית מצד מנהיגי העדה. זה נובע מכך שהצעירים הדרוזים משתלבים היום בכלל יחידות הצבא, וגם מי שמיועדים לגיוס, לא רואים עצמם במסגרת גדוד דרוזי אלא בכלל יחידות צה"ל, כמובן שבמובחרות שבהן. הרוב המכריע תומך בצעד הזה ומגבה אותו, והוא חיוני הן לצה"ל - שייהנה מחיילים וקצינים דרוזים איכותיים - והן לעדה הדרוזית. מעבר לכך שהמורשת של גדוד 'חרב' תישמר".

ביום שני שעבר החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט על סגירת גדוד "חרב". הגדוד המבצעי המצטיין, שזכה לציון לשבח במהלך מלחמת לבנון השנייה, נסגר לאחר שיתוף פעולה והתייעצות בין מפקדים, בכירי העדה ומנהיגיה הרוחניים. "צה"ל רואה במהלך זה הזדמנות לחיזוק שילובם המלא של בני העדה בצה"ל, ויפעל בתוך כך לשימור המורשת המפוארת של הגדוד, לוחמיו וחייליו", נמסר אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully