וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום חודש של מצור: ג'בהת א-נוסרה כבש בית חולים צבאי בסוריה

הלוחמים האיסלאמיסטיים לקחו בשבי כ-150 מחיילי צבא אסד שהיו במקום. זאת, לאחר ההשתלטות על תדמור בידי דאעש וכיבוש מעבר הגבול האחרון עם עיראק. דיווח: ישראלי שלחם בשורות דאעש נהרג בתדמור

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(דאעש כבש את העיר העתיקה תדמור בסוריה)

ארגון ג'בהת א-נוסרה ופלגים אסלאמיים נוספים השתלטו היום (חמישי) על בית חולים בעיר ג'יסר א-שורור במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה, לאחר שכיתרו במשך כחודש עשרות חיילים מצבא אסד שהתבצרו בו – כך דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, 150 מחיילי צבא אסד ועוד עשרות אנשי ממשל ומשפחותיהם נפלו בשבי המורדים.

זאת, לאחר שאתמול מסר ארגון דאעש כי כבש את העיר העתיקה תדמור, המוכרת כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, במלואה. לפי דיווחים, כוחות צבא סוריה נסוגו מהעיר. התושבים המקומיים סיפרו כי כיבוש העיר התאפשר בזכות מאות תושבים שנשבעו אמונים לארגון וסייעו לו. "בלי הסיוע שלהם, לוחמי דאעש לא היו יודעים לאן ללכת, לאיזה רחוב ואילו בתים הם החשובים ביותר", סיפר תושב העיר.

עוד על איום דאעש:
ארה"ב שלחה 2,000 משגרי-כתף נגד מכוניות התופת של דאעש
מגנים אנושיים וסיוע מהמקומיים: כך כבש דאעש את תדמור
"גופות מושלכות לנהר הפרת": כאוס בעיר רמאדי אחרי כיבוש דאעש

יונס מדני עאזם, תושב טייבה שהצטרף לכוחות דאעש. באדיבות אתר פאנט, אתר רשמי
עזאם נלחם בשורות דאעש בסוריה/אתר רשמי, באדיבות אתר פאנט

בתוך כך, בעיתון "אל-ערב" היוצא לאור בנצרת דווח היום כי צעיר ישראלי שהתגייס לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נהרג בקרבות בעיר תדמור שבסוריה. על פי הדיווח, הצעיר הוא יונס מדני עזאם, תושב טייבה בן 27. בדיווח צוטט אביו של ההרוג, עבד אל-קאדר מדני עזאם, באומרו כי המשפחה קיבלה שיחת טלפון שבה הודיעו להם על מות בנם בקרבות.

אחד מחבריו סיפר כי הוא דיבר עם עזאם לפני ימים אחדים, וזה סיפר לו כי הם עומדים בפני "מערכה קשה מאוד". לדברי החבר, "עד היום אף אחד לא מבין מה גרם לו להחליט לצאת לסוריה להשתתף בלחימה". עזאם, שעבד בשיפוץ בתים, הותיר אחריו אישה ושני ילדים, שאחת מהם נולדה לפני עשרה ימים בלבד. עשרות בני אדם הגיעו לניחום אבלים בבית המשפחה בטייבה.

העיר תדמור לפני נפילתה לידי דאעש, 19 במאי 2015. רויטרס
תדמור, לפני שנפלה לידי דאעש/רויטרס

במקביל, גם היום דאעש ממשיך לנחול הצלחות בסוריה. על פי כלי תקשורת המזוהים עם דאעש וארגון זכויות אדם סורי, לוחמי הארגון הרחיבו את שליטתם באופן ניכר במזרח המדינה ושמו את ידם על מעבר הגבול האחרון עם עיראק שנותר בידי השלטון. על פי הדיווחים, הלוחמים השתלטו על מעבר "אל-תנף" לאחר שכוחות המשטר נסוגו מהמקום. גם צדו העיראקי של מעבר הגבול, שנקרא "אל-ווליד", נמצא בשליטת הארגון.

על פי ארגון זכויות האדם, כמחצית משטח סוריה נמצאת כעת בידי הארגון האיסלאמי הקיצוני. עם זאת, חלקים נכבדים משטח זה הם אזורי מדבר בלתי-מאוכלסים.

כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
כוחות ג'בהת א-נוסרה בג'יסר א-שורור, לפני כחודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully