וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנתק: נתניהו נפגש עם ארדן והציע לו לשוב לממשלה

20.5.2015 / 13:33

ראש הממשלה נועד עם ארדן, לראשונה אחרי שזה דחה את ההצעה להתמנות לשר לביטחון הפנים. נתניהו הציע לבכיר הליכוד מספר חלופות, אולם השניים לא הגיעו לסיכום, ועדיין קיימים ביניהם פערים

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(צפו בנתניהו פונה לארדן בטקס השבעת הממשלה ביום חמישי האחרון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ח"כ גלעד ארדן (הליכוד) במטרה למצוא דרך שבה יוכל האחרון לשוב לממשלה. נתניהו הציע לארדן בפגישה מספר חלופות, אולם השניים לא הגיעו לסיכום, ועדיין קיימים ביניהם פערים. הפגישה התקיימה לאחר נתק של כמה ימים, ולאחר מאמצי תיווך מצד בכירים בליכוד.

ארדן, שהגיע במקום הראשון בפריימריז של הליכוד, דחה במהלך שלב חלוקת התיקים את ההצעה של נתניהו להתמנות לשר לביטחון הפנים. "החלטתי לא להצטרף לממשלה במתווה שהוצע לי. הסיבה: מהות", הסביר אז ארדן בפוסט שהעלה בפייסבוק.

ממשלת נתניהו הרביעית - עוד כותרות בוואלה!NEWS
ארדן: "אצטרך להחליט על המשך דרכי - בכנסת או בממשלה"
בטקס כניסתו לתפקיד של ליצמן: הפרדה בין נשים לגברים בקהל
בנט: "אני שר החינוך של כולם - יהודים וערבים, מהקהילה ומהפזורה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר גלעד ארגן בכינוס סיעת הליכוד. ניב אהרונסון
נפגשו, אולם לא הגיעו להסכמות. נתניהו וארדן/ניב אהרונסון

ביום ראשון האחרון נפרד ארדן ממשרד הפנים, שם כיהן בחודשים שלפני הבחירות אחרי התפטרות גדעון סער. "זה לא סוד שרציתי להישאר כאן ולאחד את המשרד הזה עם המשרד לביטחון הפנים בגלל שיש פה אתגרים אדירים", אמר. הוא העביר את השרביט לחברו מהליכוד סילבן שלום והביע צעיר על כך שנתניהו לא קיבל את עמדתו בנוגע לאיחוד המשרדים ואמר: "אצטרך להחליט על המשך דרכי הציבורית. הכוונה היא אך ורק לכנסת או לממשלה". לדבריו, "אני רואה עצמי שליח ציבור ואיפה שלא אהיה יש לי את הסיפוק לעשות למען אזרחי ישראל. גם אם היום הזה הוא מורכב, איפה שלא אהיה אשרת את אזרחי ישראל".

על ההחלטה של ראש הממשלה להעביר את האחריות על מנהל התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר לפי דרישתו של יו"ר כולנו, משה כחלון, אמר ארדן: "העברת מינהל התכנון למשרד האוצר עלולה לגרום לאסון תכנוני ולפגוע קשות באיכות החיים של אזרחי המדינה. לא הגיוני להעביר את זה בגלל דרישות קואליציוניות. לא מכיר מודל כזה. צר לי מאוד, אבל הממשלה חייבת לשקול זאת מחדש".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully