וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוגה בלחימה? סעודיה שלחה טנקים וכוחות מיוחדים לגבול תימן

11.5.2015 / 21:57

מחר אמורה להתחיל הפוגה הומניטרית בקרבות בין החות'ים לקואליציה הערבית, אולם הממלכה תגברה את כוחותיה בדרום בשל חילופי אש כבדים עם המורדים. במקביל, החות'ים טוענים כי הפילו מטוס קרב מרוקאי

כוחות שריון סעודיים בדרכם לגבול עם תימן, 11 במאי 2015. מאתר אל-חדית', צילום מסך
טורי שריון בדרכם לגבול עם תימן, היום/צילום מסך, מאתר אל-חדית'

ערב הסעודית שלחה היום (שני) כוחות שריון גדולים לאזור הגבול עם תימן בעקבות חילופי אש כבדים בין הצבא לבין המורדים החות'ים. רשת הטלוויזיה הסעודית "חדית'" שידרה תמונות שבהן נראו טורי שריון על גבי משאיות צבאיות והיא תיארה התגבורת כחלק מ"כוח התקיפה" שנשלח למחוזות הדרומיים של הממלכה. המשך הקרבות והכוחות המתוגברים מעמידים בסימן שאלה את ההפוגה ההומניטרית שאמורה להתחיל מחר ולהימשך חמישה ימים.

החות'ים טענו היום כי הם שיגרו קטיושות ופצצות מרגמה לערים הסעודיות ג'יזאן ונג'ראן הסמוכות לגבול, אחרי שערב הסעודית הפגיזה את המחוזות סעדה וחג'ה ביותר מ-150 רקטות. דובר מטעם כוחות ההגנה האזרחית של נג'ראן מסר כי בית ספר ובית מגורים נפגעו כתוצאה מהפצצות המורדים וכי תושב פקיסטן ועוד ארבעה סעודים נפצעו, בהם ילד. צבא סעודיה מסר כי כוח התקיפה שנשלח לגבול כלל מגוון כלי נשק וחיילים רבים מהכוחות המיוחדים וכן כוחות צנחנים.

לקריאה נוספת בנושא
מלך ערב הסעודית ביטל השתתפותו בוועידה עם אובמה
תימן: החו'תים על סף כיבוש עדן, קרי קורא לעצור את הלחימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נפיל את כל המטוסים". מורדים חות'ים עם שברי מטוס, שלטענתם שייכים למטוס הקרב המרוקאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן טענו היום כי הצליחו להפיל מטוס קרב של מרוקו מדגם F-16 בצפון המדינה. רשת הטלוויזיה של החות'ים אל-מוסירה דיווחה כי לוחמי שבטים במחוז סעדה שבצפון המדינה הפילו את המטוס באמצעות נשק נ"מ (נגד מטוסים). הלוחמים הניפו את אגרופיהם באוויר וצעקו: "מוות לאמריקה". אחד מהלוחמים, שאחז במה שנראה כשברי מטוס, אמר: "אללה הפיל את המטוס הזה. אף על פי שכלי הנשק שלנו בסיסיים, אנחנו נפיל את כל המטוסים שלהם, אינשאללה". לא נמסר מה עלה בגורלם של הטייסים, אולם חשבון טוויטר בתימן פרסם תמונות שבהן נראית לכאורה גופתו של אחד הטייסים.

"מטוס F-16 של חיל האוויר המלכותי שהשתתף בקואליציה שבהובלת ערב הסעודית ושמטרתה להשיב את השלטון הלגיטימי בתימן נעלם ביום ראשון בשעה 18:00, לפי שעון מקומי", נמסר בהצהרה של צבא מרוקו. הממלכה הצפון-אפריקנית לוקחת חלק בקואליציה הערבית שהחלה להפציץ מטרות של החו'תים בתימן בסוף חודש מרץ, במטרה לסייע לנשיא הנמלט עבד רבו מנסור האדי לבסס את שלטונו מחדש. מטוסי הקרב שנשלחו להשתתף בפעולה מוצבים בבסיס באיחוד האמירויות הערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully