וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב לא ישלם מזונות לבנותיו בשל "אורח החיים החילוני" שלהן

11.5.2015 / 17:16

האב שפנה לבית הדין בירושלים בתביעה לבטל את חיוב המזונות לשתי בנותיו טען כי גרושתו "הפרה את הסכם הגירושין ובחרה לחנך את הבנות באורח חיים זהה לשלה". על האם נאסר להיפגש עם שני בניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הדין הרבני בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין הרבני בירושלים ביטל לפני כשבוע וחצי חיוב מזונות של אב לשתי בנותיו, בנות 12 ו-17, בשל תביעה שבה טען כי הוא "אינו רוצה לממן את אורח חייהן החילוני" - כך נודע לוואלה! NEWS. הדיינים לא נימקו את החלטתם, אך הסתמכו על כתב התביעה של האב, לפיו רעייתו לשעבר "בחרה להפר את הסכם הגירושין ולחנך ולגדל את הבנות באורח חיים זהה לשלה". להורים גם שלושה בנים משותפים אשר מתגוררים עם האב. שניים מהם קטינים ובית הדין מונע מהאם להיפגש איתם משום שהיא חילונית.

תביעתו של האב הוגשה לפני כחודשיים. האב טען בתביעתו כי הסכם הגירושין שנחתם ב-2010 כלל סעיף לפיו "הצדדים הסכימו שהילדים יחונכו וינהלו חיים על פי ההלכות של יהודים אורתודוכסים". האב, שחזר בתשובה ומנהל כיום אורח חיים חרדי, האשים בתביעה את גרושתו כי היא הפרה את ההסכם בכך שהבנות "אימצו את אורח החיים החילוני" שלה. בקשתו לפטור אותו מתשלום דמי מזונות בסך 1,350 שקלים בחודש לכל אחת מהן אושרה כאמור על ידי בית הדין.

עוד בוואלה חדשות:
מרכז הקניות שהביא לקרע בין החילונים לדתיים באשדוד
דילים אפלים ואיסוף מודיעין: כך מונצחת הגזענות בחינוך החרדי
בית הדין הרבני מונע בדיקת אבהות: "יפגע בחיתון הילד"

ילדים חרדים. AP
"אני לא צריכה חותמת כשרות כדי לקבל צרכים בסיסיים בשביל הילדים"/AP

עוד לפני שהגיש את התביעה פנתה האם להוצאה לפועל, בטענה שהאב לא עומד בתשלומי המזונות. בתגובה פנה האב לבית הדין, כדי לקבל עיכוב ביצוע להליכים. באותה הזדמנות החליט בית הדין לעכב את דמי המזונות, בהתאם לבקשת האב. זאת, מבלי שהדיינים שמעו את גרסתה של האישה.

עורכת דינה של האם, ניצן כספי שילוני, הגישה בשמה ערעור לבית הדין הגדול בעקבות ההחלטה. נוסף על כך, מנהלת האם הליך בבג"ץ שבו היא מבקשת לקבוע הסדרי ראיה עם שני בניה הקטינים. הליך זה ממתין כעת לפסיקה של בית המשפט העליון.

זו אינה הפעם הראשונה שבית הדין הגביל את האם במשמורת על ילדיה. בעבר קבעו הדיינים כי אסור על האם לארח בביתה גבר שאינה נשואה לו, ואם תעשה כן היא עלולה לאבד את המשמורת על הילדות. "אני לא חושבת שאני צריכה חותמת כשרות של הרבנות כדי לקבל אוכל וצרכים בסיסיים בשביל הילדים שלי", אמרה האם לוואלה! NEWS.

לדברי עו"ד סוזן וייס מ"מרכז צדק לנשים", המייצגת גם היא את האם, בית הדין הרבני משתמש בכוח שהמחוקק נתן לו כדי להעניש את האישה, וכעת את הילדות, על אורח חייהן שאינו מוצא חן בעיניו. "בתחילה מנע בית הדין הרבני מהאישה הסדרי ראיה עם הבנים שגרים עם האב, וכעת שולל בית הדין הרבני מקטינות את מזונותיהן הבסיסיים ביותר. וכל זאת מבלי ששמע את עמדתה של האישה. המסקנה היא שיש צורך חיוני לרסן את כוחו של בית הדין הרבני ואת שליטתו בחייהם של כל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully