וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נמצאו שרידי גז סארין באתר צבאי בסוריה

8.5.2015 / 23:57

לפי מקורות דיפלומטים, צוות פקחים בינלאומי גילה הוכחות לקיום של גז עצבים במרכז מחקר צבאי. זאת למרות התחייבות המשטר מ-2013 להשמיד את כל הנשק הכימי שברשותו

פקחי האו"ם בתוך מתקן נשק כימי. סוריה, אוקטובר 2013. רויטרס
פקח מסייר באתר לייצור נשק כימי בפאתי דמשק, אוקטובר 2013/רויטרס

צוות חקירה בינלאומי מצא שרידים של גזי העצבים סארין ו-VX באתר מחקר צבאי בסוריה - כך מסרו מקורות דיפלומטים. זאת, למרות שהשלטון הסורי הודיע כי העביר את כל הנשק הכימי שברשותו לארגון למניעת הפצת נשק כימי (OPCW). המקורות טוענים כי הממצאים תומכים בהערכות של ממשלות המערב על כך שאסד שמר בידיו חלק ממאגר הנשק הכימי שברשותו, או שהוא לא חשף את כל הנשק הכימי הנמצא במדינה.

לפי המקורות, הדגימות, שנאספו על ידי צוות חקירה של הארגון למניעת הפצת נשק כימי, נלקחו ממרכז "סרס" ללימודים ומחקר מדעי - סוכנות ממשלתית שבה טוענים גופי מודיעין מערביים כי סוריה מפתחת נשק ביולוגי וכימי. המקורות הוסיפו כי סוריה לא העבירה לארגון למניעת הפצת נשק כימי שום מידע שלפיו באתר זה מיוצר נשק. כמו כן, המקורות טוענים כי בבדיקות שנעשו בדגימות, שנלקחו בדצמבר ובינואר, נמצאו רכיבים כימיים הדרושים בתהליך ליצירת הגזים הרעילים.

"זהו סימן די חזק לכך שהם שיקרו על מה שהם עשו עם גז הסארין שברשותם", אמר אחד המקורות. "עד כה הם לא הצליחו לתת הסבר מספק על הממצאים הללו". דובר הארגון למניעת הפצת נשק כימי, פיטר שאווצאק, אמר בתגובה לדיווחים: "כמובן שאנו עובדים כדי לברר אם ההצהרה של סוריה נכונה. אינני יכול לדבר על פרטי התהליך, ובבוא הזמן יצא דוח בעניין".

עוד בוואלה חדשות:
"שיטת פישר": הכירו את החשודים המרכזיים בפרשת השוחד
נתניהו יודיע על חלוקת התיקים בליכוד רק יומיים לפני ההשבעה
פלסטיני נפצע מאש צה"ל בהפגנה בעזה; הפלסטינים: מצבו קשה

תיעוד: ספינות המלחמה שמפנות את הנשק הכימי מסוריה. רויטרס
אחת הספינות שהיו אחראיות להוצאת הנשק הכימי מסוריה/רויטרס

סארין סווג בהחלטת האו"ם 687 כנשק להשמדה המונית, וייצור ואגירה שלו נאסרו באמנת הנשק הכימי. השפעת הסארין על מערכת העצבים היא קטלנית - החומר חודר דרך מערכת הנשימה והעור, ופוגע במערכת העצבית של קורבנותיו. תסמינים ראשונים של חשיפה לסארין הם נזלת, כיווץ שרירי החזה והיצרות האישונים. לאחר מכן מופיעים קשיי נשימה, בחילה והפרשת רוק מוגברת. לבסוף מאבד הקורבן את השליטה על הסוגרים ועל שרירי השלד, וכתוצאה מכך נגרמות עוויתות ומוות בחנק.

גז VX משמש אף הוא כחומר לחימה כימי. לאחר חשיפה לגז, מערכות הגוף חדלות מלעבוד. אצל אדם ממוצע, לאחר החשיפה לגז יקרסו כל מערכות הגוף בתוך דקות בודדות עד חצי שעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

באוקטובר 2013 הוכרז על הוצאת כל הנשק הכימי מסוריה

בשנת 2013 ארצות הברית איימה להתערב צבאית נגד סוריה לאחר שצבא אסד השתמש לכאורה בגז סארין במהלך תקיפותיו באל-רוטה, פרבר של דמשק, שבה נהרגו מאות אזרחים. בסופו של דבר, הממשל הסורי מנע את ההתערבות בכך שהסכים לעסקה של רוסיה וארצות הברית, שלפיה סוריה תודה בקיומה של תכנית לייצור נשק כימי במדינה, תשמיד באופן מוחלט את מאגרי הנשק הכימי שברשותה ותתחייב לכך שלא תשתמש בגז רעיל בשדה הקרב.

בסוף אוקטובר 2013 הודיע הארגון למניעת הפצת נשק כימי כי סוריה השמידה את כל מתקני ייצור הנשק הכימי שעליהם הצהירה בפני האו"ם, וכי יותר מ-1,300 טונות של נשק כימי הועברו לכוח משותף של האו"ם והארגון. עם זאת, צוות של הארגון ממשיך לחקור טענות לגבי שימוש בגז כלור בעשרות תקיפות של הצבא הסורי במהלך מלחמת האזרחים במדינה, אחרי ההכרזה על הוצאת הנשק הכימי מהמדינה. הארגון אף טען כי קיים שימוש "שיטתי וחוזר" בגז כלור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully