וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לאונס קבוצתי בצה"ל: "אחד החיילים תיעד את יחסי המין"

1.5.2015 / 0:30

מעצר ארבעת החשודים באונס החיילת בבסיס הוארך ב-5 ימים. בדיון טען עורך דינו של אחד מהם כי קיים סרטון המתעד את המעשה, אשר "יחזק את עדויות החיילים". אחד מהם סימס לחיילת אחרי המעשה: "עשיתי משהו בניגוד לרצונך?"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפו הצבאי ביפו האריך אמש (חמישי) את מעצרם של ארבעת החיילים החשודים באונס הקבוצתי של חיילת בבסיס בדרום בחמישה ימים. השופט, רב-סרן שחר גרינברג, אסר על פרסום שמותיהם של החשודים ושל החיילת המתלוננת. המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) תתשאל חיילות נוספות בבסיס בנוגע למקרה.

במהלך דיון התברר כי קיים לכאורה סרטון של האירוע. לדברי עו"ד שי רודה, שמייצג את אחד החשודים, אחד מהארבעה תיעד בווידאו את יחסי המין. הוא הוסיף כי "יש בסרטון זה כדי לשפוך אור על הפרשה כולה, ולתת משקל לעדויות של החיילים" למול גרסת המתלוננת. התיעוד עצמו לא הוקרן בפני בית המשפט.

עוד אמר הסנגור כי מרשו סימס למתלוננת, לאחר שפשטה השמועה על הפרשה, ושאל אותה: "עשיתי משהו בניגוד לרצונך?". היא, לדברי הסנגור, לא השיבה. מנהלת תיק החקירה מטעם המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), סגן נעה שר, סיפרה בבית הדין הצבאי כי הציעו הן לחיילים והן לחיילת המתלוננת לעבור בדיקת פוליגרף.

עורכי הדין בני קוזניץ ועומר קנובלר, המייצגים את אחד החשודים, הוסיפו: "מרשנו טוען כי היחסים עם המתלוננת בוצעו בהסכמה ומוכן לכל בדיקה בנושא. המתלוננת הגישה תלונה שבועיים לאחר המקרה ללא כל סיבה נראית לעין והכול יוכח בבית הדין".

עוד בנושא
אחד החשודים: "היא לא אמרה לא"
"חושבת שאנסו אותך?": החולצה שעוררה זעם ברשת

גורמים המעורבים בחקירת הפרשה טוענים כי מצ"ח הרחיבה את החקירה ותשאלה חיילים ומפקדים רבים מהבסיס כדי להבין מה קרה בלילה שבו לפי החשד אנסו הארבעה את החיילת בזה אחר זה.

"היא לא התנגדה"

"כששומעים את הגרסאות מדובר על אירוע שאירע בהסכמה"

מעדויות של חיילים וקצינים בבסיס, עולה כי בתום אירוע ביחידה הגיעו החיילת וארבעת החשודים לאזור משרד המשמש אותם לפעילות היומיומית בבסיס. לפי החשד, לאחר שיחה בין כמה חיילים לחיילת, אחד מהם נכנס עמה פנימה כשהשאר המתינו בחוץ. בזמן הזה, לטענת החיילת, היא נאנסה תחילה על ידו ואז על ידי האחרים. כמו כן, באחת העדויות, שנבדקת כעת על ידי מצ"ח, סיפר אחד החיילים בבסיס כי ראה את החיילת בוכה לאחר מכן באזור המגורים.

ארבעת החשודים טוענים כי רק שניים מהם קיימו יחסי מין עם החיילת ולטענתם זה היה בהסכמה מלאה. לדברי שני חשודים אחרים, הם רק נכחו בחדר, אך לא באו במגע מיני עם החיילת. אחד החיילים סיפר בחקירה כי הוא נכנס עם החיילת לתא השירותים במבנה המדובר לאחר שחברו סימן לו להיכנס, אך לא קיים עמה יחסי מין. "היא לא התנגדה. היא לא אמרה לא", אמר אחד החשודים. גורם המצוי בפרטי החקירה מסר כי בידי חוקרי מצ"ח "ראיות התומכות בגרסת החיילת".

לאחר שהמידע הגיע לידי המפקדים בבסיס, הם פנו אל החיילת ושכנעו אותה להגיש תלונה במצ"ח נגד החיילים. במקביל, הם הגישו לה סיוע נפשי והפנו אותה לגורמים המקצועיים בצה"ל העוסקים בנפגעי תקיפה מינית.

חשד: ארבעה חיילים אנסו חיילת. אבי כהן
"החשדות המיוחסים הם חמורים"/אבי כהן

"החשדות המיוחסים הם חמורים, אבל כששומעים את הגרסאות מדובר על אירוע שאירע בהסכמה", אמר עו"ד שרון וקנין, המייצג את אחד החיילים החשודים. לכן, ציין, בית המשפט יצטרך לבחון את גרסת החשודים למול גרסת המתלוננת שלדבריו, "הלכה ובאה ו(עשתה) הכול מרצונה". עוד אמר עורך הדין כי "כל האירוע התנהל ברוח טובה ובהסכמה מלאה". וקנין חזר על הטענה שלפיה רק שניים מהחשודים קיימו עם החיילת יחסי מין בהסכמה, ועל כך שאחד בכלל לא נכח במקום. "הועבר מידע מוטעה על אונס, ונוצר נופך לאירוע שכלל לא קיים".

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שלח אתמול איגרת בנושא לחייליו. "טיפול המפקדים בהיוודע האירוע נכון ותואם את ערכי ורוח החיל", כתב. "האירוע יתוחקר עד תום, הדין ימוצה ואנו נלמד ונשתפר. המפקדים ממשיכים בליווי החיילת ומשפחתה ברגישות ובחום. נבהיר בצורה נחרצת כי קיימת אפס סובלנות לאירועים מסוג זה".

(עדכון ראשון: 19:10)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אונס
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully