וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: הילרי קלינטון תרוץ לנשיאות ארצות הברית

יו"ר קמפיין הבחירות של קלינטון הודיע לתומכיה כי שרת החוץ לשעבר תתמודד לנשיאות בבחירות 2016. "זה רשמי: הילרי רצה לנשיאות", נכתב בהודעת הדואר האלקטרוני שנשלחה לתומכים. בסרטון הקמפיין הראשון הכריזה הילרי: "האמריקנים זקוקים לאלוף, ואני רוצה להיות האלופה הזו"

יח"צ - חד פעמי

שנתיים אחרי שפרשה מממשל אובמה, הוזנק אמש (ראשון) הקמפיין של הילרי קלינטון לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו ב-2016. ג'ון פודסטה, יו"ר קמפיין הבחירות של קלינטון, שלח הודעת דואר אלקטרוני לתורמים ולתומכים שלה, ובה נכתב: "זה רשמי: הילרי רצה לנשיאות". פי ההודעה, אירוע השקת הקמפיין הרשמי יתקיים בחודש הבא. "אנו מצפים לראותכם באירוע", נכתב בסוף ההודעה.

מיד עם פרסום ההודעה הועלה לרשת סרטון הקמפיין הראשון של קלינטון. בסרטון נראית קבוצה מגוונת של אנשים – גברים, נשים, היספאנים, שחורים והומואים, אשר מספרים כל אחד בתורו על תוכניותיהם לעתיד: אישה צעירה שתעבור דירה כדי שבתה תלך לבית ספר טוב יותר, גבר היספאני שמתכנן לפתוח עסק חדש, זוג שמצפה לילדו הראשון, זוג גברים שמתכנן להתחתן ואישה מבוגרת שמתכננת לצאת לגימלאות.

בסוף הסרטון מופיעה קלינטון ואומרת כי גם לה יש תוכניות לעתיד – לרוץ לנשיאות. "החברה האמריקנית הצליחה להתגבר על תקופה קשה מבחינה כלכלית, אך לאנשים שנמצאים בפסגה עדיין יש יתרון", אומרת הילרי בסרטון. "האמריקנים זקוקים לאלוף, ואני רוצה להיות האלופה הזו". בסוף הסרטון אומרת הילרי כי היא "יוצאת לדרך כדי להרוויח את קולכם – ואני מקווה שתצטרפו אלי במסע הזה".

הילרי קלינטון מכריזה על מועמדותה בבחירות לנשיאות בטוויטר. טוויטר, צילום מסך
"אני יוצאת לדרך כדי להרוויח את קולכם". הילרי קלינטון בסרטון הקמפיין/צילום מסך, טוויטר

בנוסף, הכריזה קלינטון בעמוד הטוויטר שלה כי היא רצה לנשיאות וצירפה קישור לעמוד הרשמי של הקמפיין. "אני רצה לנשיאות", כתבה הילרי וציטטה את דברים שאמרה בסרטון שפורסם ברשת.

ביומיים הקרובים תבקר הילרי קלינטון במדינת איווה, ביקור שיהווה את יריית הפתיחה של מסע הקמפיין. קלינטון צפויה מחר להיפגש עם תלמידים ואנשי חינוך בקולג' בעיר מונטיצ'לו ולקיים עימם דיונים במסגרת יוזמת "שולחן עגול". ביום רביעי היא צפויה להיפגש עם בעלי עסקים קטנים במדינה.

קמפיין הבחירות הלא-רשמי של קלינטון החל כבר עם פרישתה ממחלקת המדינה בראשית 2013. לאורך הדרך, היא התחמקה ממתן תשובה ישירה לשאלה האם בכוונתה להתמודד לנשיאות, ואפילו טענה כי בכוונתה "לפרוש מהפוליטיקה ולישון 20 שנה". בפועל, היא עסקה בהקמת מטה במדינת ניו יורק, בקידום מכירות לספרה האוטוביוגרפי, ובמפגשים עם תורמים פוטנציאליים. בסוף 2014 היא אף נפגשה עם גדול התורמים של המפלגה הרפובליקנית – שלדון אדלסון, המו"ל של "ישראל היום" ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הילרי קלינטון מכריזה על מועמדותה בבחירות לנשיאות בטוויטר. טוויטר, צילום מסך
קלינטון הכריזה בטוויטר: "אני רצה לנשיאות"/צילום מסך, טוויטר

במוצאי שבת הביע הנשיא ברק אובמה תמיכה במועמדותה של קלינטון, שהתמודדה מולו בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ב-2008. "הילרי הייתה מועמדת מעולה ב-2008 ותמכה בי בבחירות הכלליות. היא הייתה שרת חוץ יוצאת מן הכלל, היא ידידתי ואני סבור שהיא תהיה נשיאה מצוינת", אמר אובמה במסיבת עיתונאים בפנמה. אובמה גם שיבח את יכולותיה המקצועיות של קלינטון בכלל, ואת כישוריה כשרת החוץ בפרט. "היא תצליח להתמודד בצורה טובה מאוד בכל דיון הנוגע למדיניות חוץ", אמר. אובמה אף שיבח את פועלה של קלינטון בנושאי מדיניות הפנים, ואת עבודתה למען נשים ומשפחות עובדות.

אובמה: "נתניהו לא הציע חלופה טובה להסכם עם איראן". רויטרס
"סבור שהילרי תהיה נשיאה מצויינת". נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במהלך מסיבת העיתונאים בוועידת האמריקות, במוצאי שבת/רויטרס

קלינטון היא המתמודדת הראשונה מטעם המפלגה הדמוקרטית המודיעה על כוונתה להתמודד לנשיאות ארצות הברית. היא נחשבת למועמדת מובילה במפלגה, ולא צפויה לה תחרות קשה מבית מול מתמודדים כמו מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי, שעשוי להודיע גם הוא על כוונתו לרוץ לנשיאות. מרגע הכרזתה צפויה לקלינטון דרך ארוכה וקמפיין מאסיבי לקראת הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית שיתקיימו בכל מדינה, ובסופן יוכרז המועמד שייצג את המפלגה בבחירות הכלליות.

מהמפלגה הרפובליקנית היריבה הכריזו עד כה הסנאטורים טד קרוז וראנד פול על התמודדותם. שלשום הודיע גם הכומר הקיצוני טרי ג'ונס, הידוע בכך שהצית ספרי קוראן, על כוונתו להתמודד כמועמד עצמאי. כמו כן, היום צפוי הסנאטור מרקו רוביו להכריז על מועמדותו בבחירות בנאום שיישא במיאמי

הילארי קלינטון. AP
"האמריקנים זקוקים לאלוף, ואני רוצה להיות האלופה הזו". קלינטון/AP

בפריימריז הדמוקרטיים ב-2008, קלינטון תקפה את הסנאטור ברק אובמה על שאיפתו לפתוח במשא ומתן עם איראן, וטענה שיש להחריף את העיצומים על טהראן. כשרת החוץ בממשלו, היא הובילה מהלך להחרפת הסנקציות נגד איראן, אך ערב פרישתה מהתפקיד ב-2013, היא הייתה מהדמויות המרכזיות בכינון המגעים החשאיים בין ארצה לאיראן. מנגד, לאחר פרישתה, קלינטון הביעה סקפטיות לגבי יכולתו של אובמה להגיע להסכם גרעין. עם זאת, כשעלתה הדרישה להחריף את הסנקציות נגד איראן, היא התנגדה להן, בטענה שהן עשויות להרחיק את סין ורוסיה ממעורבות במגעים.

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully