וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסטנבול: עיתונאי נהרג בפיצוץ במערכת עיתון איסלאמיסטי

שלושה בני אדם נוספים נפצעו בשל הפיצוץ העז במערכת כתב העת הטורקי "אדימלר", שנודע בתמיכתו בדאעש. הארגון האיסלאמיסטי המזוהה עם העיתון אחראי לפיגועים נגד בתי כנסת ומטרות בריטיות בעיר בשנת 2003

פיצוץ במערכת עיתון "אדימלר", איסטנבול, טורקיה, מרץ 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
זירת הפיצוץ, הלילה/צילום מסך, מתוך טוויטר

לפחות אדם אחד נהרג אמש (רביעי) ושלושה נוספים נפצעו בפיצוץ עז במשרדי כתב עת איסלאמיסטי באיסטנבול. על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, המשטרה הטורקית מסרה כי המקור לפיצוץ עשוי להיות מטען נפץ. לפי שעה, חקירת המקרה נמשכת, ונשלל החשד כי מדובר בפיצוץ בלון גז.

הפיצוץ אירע בקומה השלישית של משרדי השבועון "אדימלר", המזוהה עם "החזית המזרחית הגדולה של הלוחמים האיסלאמיסטים" (IBDA-C), ונודע בשל תמיכה שהביע בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). רובע קגיטאנה של איסטנבול, שבו ממוקמים המשרדים, נחסם לתנועה.

עוד בוואלה חדשות:
תימן: הנשיא עזב את משכנו בעדן, התושבים בוזזים את הארמון
ארה"ב: החייל ששוחרר משבי טליבאן יואשם בעריקה
הסיוע האיראני לא הספיק: ארה"ב מפציצה את דאעש בתיכרית

פרסומים של עיתון "אדימלר", טורקיה. מתוך טוויטר, צילום מסך
פרסום של העיתון, עם צילומו של "סוכן המוסד" שנלכד על ידי דאעש/צילום מסך, מתוך טוויטר

ההרוג הוא אונסל זור, אחד מכתבי העיתון. גורם המעורה בפרטי חקירת המקרה מסר לסוכנות הידיעות הטורקית "דואן" כי לא נשקפת סכנה לחייהם של שלושת הפצועים, והם הועברו לטיפול רפואי בבית החולים. על פי הדיווח ברשת CNN בטורקית, קירות הבניין התמוטטו, ונגרם נזק לכמה מבנים סמוכים.

IBCA-C תומך בהחלת החוק האיסלאמי בטורקיה, וקורא להנהגה החילונית של טורקיה "לא חוקית". בשנת 2003, הארגון נטל אחריות על סדרת פיגועים באיסטנבול בשני בתי כנסת, בקונסוליה הבריטית ובבנק בריטי, שבהם נהרגו 57 בני אדם. הארגון מופיע ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי ושל ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully