וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר בבוקר: שביתה ברחבי הארץ בקווי "אגד תעבורה"

25.3.2015 / 15:28

ועד העובדים בחברה הכריז על שביתה בקווים עירוניים ובינעירוניים בין השעות 10:00-05:00, בשל מחלוקות עם ההנהלה על תנאי העבודה של הנהגים. ההנהלה: "השביתה לא תשיג דבר מלבד נוסעים כועסים", הוועד: "ההנהלה חזרה בה מהסכמותיה"

אוטובוס אגד. שרון בוקוב
שיבושים בקווי אגד ביותר מעשר ערים. אגד/שרון בוקוב

עובדי "אגד תעבורה" צפויים לשבות מחר (חמישי) במשך כמה שעות – כך מסרה הבוקר הנהלת החברה. זאת, כחלק מסכסוך העבודה בין ועד העובדים להנהלה סביב המשא ומתן בין הצדדים לגבי הסכם קיבוצי חדש.

ועד העובדים הודיע להנהלת החברה כי בכוונתו להשבית את פעילות קווי האוטובוסים בין השעות 10:00-05:00. המקומות שבהם יחולו שיבושים בפעילות: אשדוד, נתניה, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, אופקים, נתיבות, שדרות, אלעד, יישובי עוטף ירושלים (מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב) ויישובי עוטף עזה. כמו כן, השביתה תכלול גם קווים בינעירוניים לירושלים, לבני ברק ולבאר שבע.

לקריאה נוספת:
התלונן במשטרה על גז רעיל, ונענה: "לא יכול לחיות? אל תחיה". האזינו
מני נפתלי: "שרה שתתה כמויות מטורפות, 3 בקבוקי שמפניה ביום"
בחיפה מתים יותר: "נדאג שהזיהום במפרץ לא יגיע יותר לקו האדום"

חיילים בבסיס, דצמבר 2011. דרור עינב
"השביתה תוביל רק לנוסעים כועסים". שביתה באגד/דרור עינב
"התנאים שלנו יוצרים חוסר בנהגים, עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש. בנוסף, גם בנושאים בהם הושגו הסכמות חזרה בה ההנהלה"

מהוועד נמסר כי לפני שלושה שבועות הם הכריזו על "שביתת קופות", שביתה המאפשרת לנוסעים לנסוע ללא תשלום, אך הנהלת החברה מנעה זאת ונקטה ב"השבתת מגן" - הפסקת כל פעילות האוטובוסים בחברה. "בחרנו הפעם שלא לנקוט ב'שביתת קופות' כדי למנוע מניצול הציבור על ידי ההנהלה", אומר יו"ר הוועד, איציק קשקש. "בשביתה הקודמת פעלה הנהלת החברה בחוסר אחריות כלפי ציבור הנוסעים - מילא למנוע מהנוסעים אוטובוסים, אך מדוע להודיע זאת בחמש בבוקר ולהפתיע את הנוסעים? מחשש לפגיעה נוספת של ההנהלה בציבור, נמנענו משביתת קופות וצמצמנו את השביתה לחמש שעות בלבד".

הוועד שב לשבות לאחר שבמשא ומתן המתנהל בין הצדדים לכינון הסכם קיבוצי, לאחר תום ההסכם הקיים, מאז דצמבר 2014, מסרבת ההנהלה לכל שינוי בתנאי השכר של העובדים. על פי הוועד, שכר הנהגים לשעה הוא הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית, וכי "העבודה השוחקת בתנאים הללו יוצרת חוסר בנהגים, עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש". עוד טענו כי גם בנושאים בהם הושגו הסכמות חזרה בה ההנהלה.

"הגענו להסכמות עם ההנהלה בנושאים שאינם כלכליים, בהם הסדרת תהליך הפיטורין. זו דרישה בסיסית להשתתפות שווה של הוועד בוועדת הערעור על פיטורים. ההנהלה הסכימה וחזרה באופן שמעלה ספק לגבי כוונתה הכנה להגיע להסכמות", הוסיף קשקש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הנהלת החברה: "שביתה מיותרת שתוביל רק לנוסעים כועסים"

מהנהלת החברה נמסר כי היא רואה החלטה זו בחומרה, שכן לטענתה הצדדים קבעו להיפגש ביום ראשון הקרוב על מנת להמשיך בדיונים על הסכם קיבוצי חדש. "אנו מכבדים את זכות העובדים להתאגד אבל סבורים כי על הוועד להפגין כבוד רב יותר כלפי הנוסעים, ולמתן את הנכונות שלו לפגוע בהם שוב. זו תהיה שביתה מיותרת שלא תשיג דבר למעט נוסעים כועסים", נמסר.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully