וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחו את המגיפה? חולת האבולה האחרונה בליבריה החלימה

5.3.2015 / 18:38

אחרי שב-13 הימים האחרונים לא נרשמו מקרי הידבקות חדשים, במדינה המערב-אפריקנית ימתינו 29 ימים נוספים כדי להיטהר לחלוטין מהנגיף. עם זאת, במדינות השכנות חלה עלייה במספר החולים

עובדי רפואה נושאים את גופתו של אדם שמת מאבולה, מונרוביה. רויטרס
עובדי סיוע מפנים אדם שמת מאבולה, אוקטובר אשתקד/רויטרס

החולה האחרונה בנגיף האבולה בליבריה שוחררה היום (חמישי) מבית החולים לאחר שהבריאה מהמחלה. כעת מקווים במדינה המערב-אפריקנית שהצליחו למגר את המגיפה הקטלנית שהתפשטה במדינות האזור בשנה שעברה. עיר הבירה מונרוביה הייתה בעבר המוקד שבו השתולל הנגיף, שהביא למותם של כ-10,000 בני אדם במערב אפריקה. במדינה לא נרשמו מקרים חדשים ב-13 הימים האחרונים וכעת יצטרכו להמתין 29 ימים נוספים – אז יגיעו לתומם 42 ימים שבהם לא תועדה הידבקות חדשה בנגיף, שיביאו להכרזת המדינה נקייה מאבולה.

החולה, ביאטריס ירדולו, בירכה את הקהל הקטן שהתאסף מחוז למרכז לטיפול בנגיף, שהוקם על ידי סין בפרבר של הבירה, שם אושפזה במהל השבועיים האחרונים. הצוות הרפואי הסיני בירך אותה והעניק לה זר פרחים אדום ותעודת החלמה. "אני אסירת תודה למרכז הטיפול הסיני ולאל הכל-יכול על כך שאני חיה היום", אמרה ירדולו בהתלהבות. "לא ידעתי שאצליח להתגבר על הנגיף". ירדולו איבדה שלושה ילדים שמתו מהנגיף, שכלל הנראה נדבקו מאחד מבניה שעבד כרופא שיניים. "אני מאושר. זה גורם לי להרגיש שהמדינה שלנו עומדת בפני סיום של תקופה איומה", מסר בתגובה ג'ואל, אחד מבניה של ביאטריס.

עוד ידיעות מהעולם
קרי במסר מרגיע למדינות המפרץ: לא נתעלם ממעשי איראן
כלה בכלוב וריקוד עם סכינים: צפו ב"חתונה בסגנון דאעש"
בקטאר לוחצים על ג'בהת א-נוסרה: תתנתקו מאל-קאעדה ותזכו בסיוע

"זה יום גדול עבור המדינה שלנו. כשהחדשות היו רעות, דיווחנו על החדשות הרעות. אנחנו עומדים כאן היום כדי לבשר על חדשות טובות", מסר ראש צוות הטיפול באבולה במדינה, טולברט ניינסוואה. עם זאת, הוא קרא לתושבים להמשיך ולציית לצעדים למניעת התפשטות המגיפה. הוא הוסיף כי ישנם עוד מאה תושבים שבאו במגע עם אנשים שנדבקו באבולה ונמצאים תחת מעקב.

מאז התפרצה המגיפה במרץ אשתקד, מספר הנדבקים צנח פעמים רבות רק כדי לצמוח שוב במהירות – בסיירה לאון סברו כי הצליחו להשתלט על הנגיף בבירה פריטאון, עד שדייגים שנשאו אותו שבו לעיר וגרמו לעלייה חדה במספר הנדבקים החדשים. ארגון הבריאות העולמי מסר כי גינאה וסיירה ליאון דיווחו על 132 מקרים חדשים של אבולה בשבוע שהסתיים ב-1 במרץ – 34 מקרים יותר מאשר השבוע שקדם לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully