וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ והמשטרה חוקרים פרשה ביטחונית חמורה בצפון

4.3.2015 / 0:15

צו איסור פרסום גורף מוטל על כל פרט מפרטי החקירה ועל כל פרט העלול לזהות את החשודים בפרשה ולכן לא ניתן למסור מידע נוסף בשלב זה. המשטרה הוציאה הודעה לתקשורת על עצם קיום הפרשה בעקבות פניות מעיתונאים על פרסומים בכמה מדינות

אמבולנס צה"לי באזור הר דב. ג'יליס
יש צו איסור גורף על פרטי הפרשה/ג'יליס

פרשה ביטחונית חמורה נחקרת בימים אלה על ידי שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של משטרת המחוז הצפוני. בשלב זה, לא ניתן למסור פרטים נוספים על הפרשה מפני שבית המשפט הוציא צו איסור פרסום גורף על כל פרט מפרטי החקירה ועל כל פרט העלול לזהות את החשודים בפרשה.

בשבוע שעבר נענה בית משפט השלום בנצרת לבקשת ימ"ר צפון והוציא את צו איסור הפרסום. עם זאת, אין איסור לפרסם את עצם קיומה של החקירה ואת עצם קיום הצו. סגן נשיא בית המשפט, השופט חנא סבאג, קבע כי תוקפו של הצו הוא למשך 15 ימים. בסוף השבוע הוציאה המשטרה הודעה לתקשורת על עצם קיומו של הצו לאחר שקיבלה פניות מצד עיתונאים ישראלים על רקע פרסומים שונים בכמה מדינות.

עוד בוואלה חדשות:
אובמה על נתניהו: לא הציע "אלטרנטיבה מעשית" לשיחות עם איראן
גיבור היום: אבי דיכטר עזר לשכנע אדם לא לקפוץ ממגדל בתל אביב
הר געש התפרץ בצ'ילה: "הישראלים לא ידעו מה לעשות, היינו בהלם"

רק אתמול נחשפה פרשה ביטחונית חמורה בדרום הארץ, כאשר הותר לפרסום כי שלושה ישראלים נאשמים שסיפקו לחמאס חומרים שנועדו לכאורה לשיקום מערך המנהרות שלו. השלושה הם מיכה פרץ, תושב מושב מבטחים שבמועצה האזורית אשכול, ויורם אלון וציון בן חמו, שני אנשי עסקים מהמרכז. על פי כתבי האישום שהוגשו נגדם, אלון ובן חמו, שלהם חברות של מוצרי ברזל, יצרו קשר עם גורם ברצועת עזה, ובאמצעותו הגיעו החומרים שלהם, בסופו של דבר, לידי חמאס. השניים, שעבדו יחד עם פרץ, השתמשו בשטח האחסון שלו במושב, שנמצא לא רחוק מהמעבר. פרץ נהג, לפי האישום, להחביא את הסחורות במשאיות באופן שלא יאפשר לזהות אותן. אלה יצאו כל בוקר אל המעבר, שם חיכה הגורם העזתי שהעביר את הסחורות לידי חמאס.

מכאל פרץ נאשם במכירת מתכות לחמאס בעזה, בית משפט השלום באר שבע מרץ 2015. שי מכלוף
מיכה פרץ בבית המשפט, ביום שני/שי מכלוף

כמו כן, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי בחודש ינואר עצר השב"כ 11 פעילי חמאס מחברון אשר על פי החשד, עסקו בתכנון פיגועים שונים ובהם גם פיגועי התאבדות. שניים מהחשודים הודו כי בתחילת דצמבר 2014 הם ניסו להוציא לפועל פיגוע בתל רומידה שבחברון. לטענתם, הם תכננו למשוך את כוחות צה"ל באמצעות יידוי מטען לנקודה שבה הוטמן מבעוד מועד מטען רב עוצמה, אך בשל תקלה טכנית לא פעל המטען כמתוכנן.

לפני כחודש וחצי הותר לפרסום כי שבעה תושבי הגליל נאשמים במעורבות בהקמת שלוחה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בישראל. על פי כתב האישום, הנאשם מרכזי - עו"ד עלא א-דין, בן 40 מנצרת - שימש מעין מדריך צבאי עבור חברי הקבוצה. מכתב האישום עולה כי א-דין סיפר לנאשמים שהוא מייצג אסירים ביטחוניים, והסביר שהוא מתכוון להכריז על עצמו כאחראי הצבאי של "דאעש פלסטין" - שלוחת "המדינה האיסלאמית" בישראל.

(עדכון ראשון: 20:54)

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully