וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה החשוד אבי בניהו בכנס של בכירי המשטרה?

1.3.2015 / 15:35

לצד המפכ"ל, סגנו ושאר צמרת המשטרה נכח בטקס כניסתו לתפקיד של ראש אגף התנועה גם דובר צה"ל לשעבר, המחכה להכרעת הפרקליטות אם להעמידו לדין בפרשת הרפז. המשטרה: "הוא הוזמן כחבר של ראש האגף". ומי החשוד שהוזמן ולא הגיע?

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

במטה אגף התנועה בבית דגן נערך היום (ראשון) טקס חגיגי לרגל כניסתו לתפקיד של ראש האגף החדש, ניצב ירון בארי. בטקס נכחה צמרת המשטרה, בין השאר המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, סגנו ניצב בנצי סאו, וכן בני משפחה של בארי ורבים מחבריו. מכיוון שבארי שירת שנים רבות בצה"ל - בתפקידו האחרון שימש קצין שלישות ראשי - מבין החברים שהוזמנו לטקס היו גם 60 קציני צבא בהווה ובעבר. שניים עלו לאחרונה לכותרות בנסיבות לא מחמיאות במיוחד, כחלק מהחשודים של המשטרה בפרשת הרפז: הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו. הראשון נעדר מהטקס, אך השני כיבד את חברו משכבר הימים בנוכחותו.

בתגובה לנוכחותו של בניהו בטקס נמסרה מהמשטרה ההודעה הלקונית הבאה: "בין עשרות האורחים שהגיעו לחלוק כבוד לראש אגף התנועה הנכנס, הגיע גם חברו מהשירות הצבאי, אבי בניהו". גורמים במשטרה הוסיפו עוד כי בניהו הוזמן מאחר שהתיק בעניינו כבר אינו נמצא בידי המשטרה וכל החומרים הועברו לעיון הפרקליטות, המגבשת בימים אלו את מסקנותיה הסופיות. עם זאת בניהו עדיין מוגדר חשוד.

עוד בוואלה חדשות:
הערכה במשטרה: הירי לעבר אלי טביב - ניסיון חיסול
תורמים ומשפיעים: האם היהודים "שולטים באמריקה"?
התאונה שסיבכה את האיש החזק בעולם הפשע של רמת גן

אבי בניהו דובר צה"ל לשעבר בטקס החלפת פיקוד אגף התנועה בבית דגן. פברואר 2015. צילום מסך, יותם רונן
הוזמן - והגיע. אבי בניהו בטקס במטה אגף התנועה, היום/יותם רונן, צילום מסך

בספטמבר האחרון המליץ ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, להעמיד לדין את בניהו בגין הפרת אמונים, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט. זאת, לאחר שחקירת המשטרה מצאה כי בניהו ועוזר הרמטכ"ל דאז, תת-אלוף ארז וינר, סיכמו ביניהם לכאורה לתאם עמדות, לאחר שווינר עודכן מפי הרמטכ"ל דאז על הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו לחקור חשד להדלפת מידע מסווג לעיתונאי במרץ 2010. עוד מצאה המשטרה בביתו מסמכים ישנים מתקופתו בצבא. לטענת המשטרה מדובר במסמכים מסווגים שלא היו אמורים להיות אצל בניהו. עם זאת, בניהו עצמו טען לאורך כל הדרך כי הייתה לו רשות להחזיק במסמכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבי אשכנזי. יותם רונן
הוזמן - ולא הגיע. אשכנזי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully