וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראינו פורנו בעירום ושיחקנו פלייסטיישן": העדויות נגד הפדופיל

26.2.2015 / 18:20

לידי וואלה חדשות הגיעו קטעים מחקירותיהם של הילדים שנפלו קורבנות למנחם ביטון, שהואשם בשבוע שעבר בביצוע מאות מעשי סדום. הילדים מספרים על שיטה קבועה: "הוא הבטיח לי אייפוד ואז השתכנעתי"

מנחם ביטון חשוד במעשים מגונים בקטינים בנחלאות מובא להארכת מעצר ביהמ"ש המחוזי ירושלים. פברואר 2015. נועם מושקוביץ
מנחם ביטון בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

בימים אלה עומד מנחם ביטון, מתווך בן 29 משכונת נחלאות בירושלים, למשפט בגין מאות מעשי פדופיליה לאורך שנים. לידי וואלה חדשות הגיעו עדויות של קורבנותיו, ילדים ממשפחות מצוקה מהשכונה, שכבר ספגה שורה של פרשות פדופיליה קשות בעבר, ובהן גוללו הילדים את המעשים שעשה בהם ביטון בתמורה לצעצועים ומתנות שונות.

אחד הילדים, שהיה בן עשר בעת ביצוע המעשים, סיפר כי ביטון נהג לקחת אותו לדירות שהוא משכיר או מנקה פעם בשבוע. "כשנמצאים בדירה של מישהו, אי אפשר להגיד לא, ולא היה לי מה לעשות", העיד ילד נוסף. "הוא היה מנסה לשכנע אותי שאסכים לשכב איתו, ואני לא רציתי. הוא התחיל להגיד לי שאם אני לא אסכים, אז הוא יחפש מישהו אחר, וזה שבר אותי והסכמתי שנעשה את זה".

עוד בוואלה חדשות:
נחשפה זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", עורף הראשים של דאעש
75 אלף שקל לעובד אחזקה: הנהלת כיל פרסמה שכר העובדים
צפו בבנו של הרב עובדיה נגד ישי: "לא יודע לקרוא בלי ניקוד"

אילוסטרציה. ShutterStock
"אמרתי לו שיפסיק, אז הוא אמר לי 'טוב', אבל עשה את זה בכל זאת"/ShutterStock

בניגוד לחשודים אחרים בפדופיליה מהשכונה, ביטון נחשב לאדם "נורמטיבי", איש צעיר העוסק בהשכרת דירות לתושבי השכונה, ובהם זוגות צעירים. לפי כתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), הוא נהג לנצל את הדירות הללו כשהיו ריקות ושם היה מבצע בילדים את זממו. "היה לו אופנוע. הוא היה פוגש אותי ואומר לי 'בוא'", תיאר אחד הילדים לחוקריו. "הוא לקח אותי לבית שהוא משכיר וניסה לבצע את זממו. ואז הרגשתי שכואב לי. אמרתי לו שיפסיק, אז הוא אמר לי 'טוב', אבל עשה את זה בכל זאת. זה נמשך כארבע שנים".

לדבריו, ביטון ידע את גילו הצעיר בעת המעשים. "הוא בא לימי ההולדת שלי בגיל תשע ועשר והביא לי מתנות, והוא היה גם בבר מצווה שלי", סיפר. "כשהייתי בן 11 או 12 הייתה לו דירה ברחוב בצלאל. הוא היה לוקח אותי מהתלמוד תורה בשעה 14:00 במקום בשעה 15:00. ראינו סרטים של אקשן והוא היה מאונן עד שהיה גומר. הוא קנה לי מכונית עם שלט ואמר לי שזה בשבילי. הוא לא הזכיר לי שום דבר מעבר לזה. זה קרה הרבה פעמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אחרי פעם אחת בכוח, אתה תלמד שזה לא כואב"

לדבריו, מסכת ההתעללות לא הסתיימה בכך, וכשעלה לישיבה קטנה בגיל 14, שכר ביטון דירה בשכונת שערי חסד והיה מנסה לקיים עמו יחסי מין. "אני כל פעם דחיתי אותו ואמרתי לו שאולי בפעם הבאה. הרגשתי שיש לי גבול לכל דבר, ואז הוא היה משכנע אותי. הוא קנה לי PSP, משחק כמו GAMEBOY, והיה משכנע אותי, אומר לי שיקנה לי דברים, ממתקים, והבטיח לי אייפוד".

הילד סיפר כי כשבוע וחצי לפני מעצרו, ביטון הבין שהמשטרה עלתה עליו. "זה נפסק לפני כחודשיים, ולפני שבועיים הוא אמר לי שחיפשו אותו מהמשטרה ושאל אותי אם אמרתי להם משהו. הוא אמר לי שאולי הם חושבים שהוא פדופיל. אמרתי לו שאני לא יודע".

חוקר: "האם הוא איים עליך?".

הילד: "כן, פעם אחת הוא תפס אותי בכוח, כשהוא מחבק אותי מאחורה, ואמר לי שהוא צריך פעם אחת בכוח ו'אז תלמד שזה באמת לא כואב'".

חוקר: "כמה מפגשים מיניים היו ביניכם?".

הילד: "עשרות ואולי אפילו יותר ממאה".

חוקר: "למה המשכת את הקשר איתו?".

הילד: "לא יודע. הרגשתי שהוא חבר טוב, אז לא רציתי לאבד אותו".

חוקר: "איך הפסיק הקשר ביניכם?".

ילד: "לא דיברנו על זה, זה פשוט כנראה שהוא עבר למישהו אחר. זה כאילו הוא עבר ולא צריך אותי יותר".

הילד טען כי בעקבות אותם המפגשים עם ביטון, נפגעו לימודיו, הוא הפסיק להתרכז בשיעורים ואף מערכת העיכול שלו נפגעה.

שכונת נחלאות, ירושלים. פברואר 2015. נועם מושקוביץ
אחד הילדים סיפר כי חלק מהמעשים בוצעו בדירה של ביטון ברחוב בצלאל. שכונת נחלאות, היום/נועם מושקוביץ

ילד אחר סיפר לחוקרים כי השניים ראו יחד סרטים פורנוגרפיים. "צפינו בהם במחשב ובפלאפון שלו", שחזר. "זה היה בדירה שלו. זה סרטים עם בנים. הוא זה שהראה, אני לא זוכר בדיוק ממתי, אני בטוח שבשלוש השנים האחרונות. אני ביקשתי שישים סרטים עם בנות ובזמן הזה ביצע את זממו. לא היינו עם בגדים. הוא היה שוכב מעליי וגם ראה את הסרטים. הייתי בן 14 אז".

ילד נוסף, בן 11, סיפר לחוקרי משרד הרווחה כי באמצע חוג ספרות בבית הכנסת, נכנס ביטון לחדר וביקש שיעזרו לו לקחת מערכת כלשהי. הילד עזר לו, וכשהגיעו לדירה, לדבריו, ביצע בו ביטון את זממו והבטיח לו כסף בתמורה. מהעדות עולה כי במשך תקופה ארוכה, נהג ביטון לתת לילדים פרסים של מאה שקלים וחמישים שקלים, בתמורה לביצוע שורה של מעשי סדום קשים. חוקר הילדים התרשם כי הילד "חש רגשות אשם ועל כן דאג לומר שביטון הכריח אותו לבצע את המעשים על ידי מתן כסף ושהוא ניסה כל הזמן לברוח".

"בוא תעשה איתי כמו תמיד"

מעדות נוספת עולה כי ביטון נהג להזמין ילדים בשכונה לשחק בפלייסטיישן בביתו, בניגוד להוראת הוריהם. באחת ההתכתבויות עם הילד, הציע לו ביטון כרטיס סים עם חבילת גלישה על מנת לתקשר איתו. כאשר הילד שאל "מדוע?", השיב לו ביטון: "אתה יודע בדיוק". לדבריו, כאשר הגיע לדירתו של ביטון, האחרון אמר לו: "בוא תעשה איתי כמו תמיד".

במקרים אחרים, העיד הילד, ביקש ביטון לצלם את מעשיו כדי שיוכל להעלות את התיעוד לאתר פדופילי ו"לעשות מזה כסף". "ראיתי תיקייה עם סדרה של תמונות וביניהן גם הסרטה", אמר הילד לחוקריו. "מנחם אמר שהוא מוחק את התמונות כי זה מסוכן מדי אם יתפסו אותו".

היום הובא ביטון להקראה ראשונה של כתב האישום נגדו. באי כוחו, עורכי הדין ארז בר צבי ועידן גמליאלי, מסרו בתגובה: "אין לשכוח כי בשלב זה עומדת למרשנו חזקת החפות. אנחנו לא נוהגים לטעון את קו ההגנה בפני התקשורת ולכן נטען את טענותינו בפני בית המשפט".

מעשיו לכאורה של ביטון אינם הראשונים שחושפים חוקרי מרחב ציון במשטרת ירושלים בשכונת נחלאות. בשלהי שנת 2011 העבירו למשטרה מספר רב של תושבים בשכונה שמות של 25 גברים ונשים שביצעו לטענתם מעשי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים. שלושה מהם אף נעצרו, אולם רק אחד הורשע בפועל בביצוע מעשי סדום. במשטרה מעידים כי הסיבה שקשה להרשיע על סמך הראיות היא דווקא עודף עדויות ותוכנן. "ההורים התערבו באותן העדויות וזה גרם לכך שכשהילדים מספרים על המעשים, משפטית העדויות הופכות למזוהמות", טענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully