וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריונות על גלגלים: המשטרה מעלה הילוך במאבק באופניים החשמליים

19.2.2015 / 19:35

לאחר מותו של הקשיש בן ה-85 שנפגע מהכלי המסוכן, במשטרה פועלים על מנת לקדם חקיקה שתמגר את התופעה הפושה באמצעות קנסות, הוצאת אוויר מהגלגלים והחרמה. "זה לא פשוט לפקח על ילדים"

מתוך ערוץ היוטיוב של המרכז הרפואי תל-אביב – איכילוב

קנסות, הוצאת אוויר מהגלגלים והחרמה: אלה רק חלק מהסנקציות שמציעים במשטרת התנועה על מנת להילחם בתופעת הבריונות בכל הנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים. נכון להיום, לא קיימת חקיקה מוסדרת בכל הנוגע לרכיבה על הכלי המסוכן, אך אגף התנועה פועל על מנת לקדם אותה. המאמצים נעשים על רקע מותו של קשיש בן 85, שנפגע מאופניים חשמליים לפני כשבועיים ומת השבוע בבית החולים איכילוב.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא קיימת חקיקה מוסדרת בנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים/ShutterStock

שינוי החקיקה שיוזמים במחוז תל אביב בשיתוף עם עיריית תל אביב, נעשה בעקבות ההבנה כי האופניים החשמליים עלולים להפוך לכלי מסוכן מאוד מאחר שמדובר בתחום אפור – מדובר בכלי חשמלי ומהיר, אך אין צורך ברישיון עבורו. כמו כן, משום שהרוכבים הם לרוב בני נוער מתחת לגיל 13, אשר אינם ברי-ענישה, הסנקציות יהיו אזרחיות בלבד, ולא פליליות. את האחריות על אגף התנועה במחוז תל אביב בעניין הטיפול בעבריינות של כלי רכב דו גלגליים, הטיל מפקד המחוז, ניצב בנצי סאו.

במסגרת פעילות המשטרה בחודשים האחרונים, השוטרים הצליחו לבצע כמה פעולות על מנת לנסות ולצמצם את התופעה. לדוגמה, פשיטה על משווקים של המוצר, אשר שידרגו את מהירות האופניים מ-25 קמ"ש, כמותר בחוק, ל-80 קמ"ש לכל היותר. "זה לא פשוט לפקח על ילדים שנוסעים באופניים", אמר ראש אגף התנועה במחוז תל אביב, סגן-ניצב ג'יהאד סעיד. "רוב המשתמשים הם ילדים ועל כן, האכיפה דורשת להזמין הורים בעת הפרות. אנחנו בוחנים סנקציות שונות, אבל בשלב זה, יש מחלוקת עם הפיקוח העירוני, מה שמעכב את הטיפול המתאים".

עוד בנושא:
בהיעדר אכיפה, הרופאים הכריזו מלחמה על האופניים החשמליים
מהפכת האופניים החשמליים של המשרד להגנת הסביבה

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ובכל זאת: ירידה בתאונות שבהן כלי רכב דו גלגליים

אך על אף קשיי האכיפה והטרגדיות, במחוז תל אביב עדיין מתגאים בכך שהצליחו לצמצם את מספר תאונות הדרכים שמעורבים בהם כלי רכב דו-גלגליים ובהם אופניים חשמליים, אופניים וקורקינטים ממונעים, אופנועים ועוד. מנתונים שהגיעו לידי וואלה חדשות, עולה כי תאונות הדרכים הקטלניות במחוז ירדו מחמש בשנת 2013, לשתי תאונות בלבד בשנת 2014. באשר לתאונות קשות, חלה ירידה של 77%, וכן ירידה של 44% בכל סוגי התאונות. באגף התנועה מתכננים בימים אלה עונשים אשר ייעלו את התהליך ויכללו שלילת רישיון והחרמת כלי הרכב ל-30 יום בגין רכיבה על מדרכות וברמזורים אדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully