וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיל האוויר של ירדן מפציץ מטרות של דאעש

בסרטון נראים טייסים וטייסות של החיל כשהם כותבים על טילי המטוסים כתובות בגנות הארגון לפני תקיפת הנקמה בשל הוצאתו להורג של מועאז אל-כסאסבה. צבא ירדן: "זאת רק ההתחלה"

צילום מסך

ביממה האחרונה תקפו מטוסים של חיל האוויר של ירדן יעדים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה בתגובה לסרטון שפרסם הארגון ותיעד את הוצאתו להורג של הטייס מועאז אל-כסאסבה, שנפל בשבי הארגון בחודש דצמבר.

בסרטון שפורסם אמש (חמישי) נראים מטוסי הקרב של החיל כשהם מתכוננים למתקפה. בין היתר, נראים הטייסים והן הטייסות שהשתתפו בפשיטות, שעל פי דיווחים, הביאו למותם של כ-50 לוחמי דאעש, בהם בכיר. כמו כן, נראים הטייסים כשהם כותבים על טילי המטוס כתובות נגד דאעש.

בהמשך נראות פטריות עשן עולות ממטרות הארגון שהופצצו. על פי צבא ירדן, עשרות טייסים השתתפו בתגובה הראשונה של עמאן לרצח המחריד. לדברי הצבא, הופצצו מאגרי תחמושת של דאעש ומחנות אימונים של הארגון. "זאת רק ההתחלה", נמסר מהצבא.

לקריאה נוספת
אחרי רצח הטייס: ירדן שחררה מטיף של אל-קאעדה שמתנגד לדאעש
המלך עבדאללה בישר להורי הטייס שנרצח: "הפצצנו יעדי דאעש"
רצח הטייס הירדני עוד יפרק את הקואליציה נגד דאעש

אביו של הטייס שנרצח: "דמו יקר פי מיליון מדמה". רויטרס
מועאז אל-כסאסבה/רויטרס

המלך עבדאללה ביקר אתמול את הוריו של הטייס בעיר כראכ וסיפר להם על המתקפה האווירית. בהמשך היום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המלך וביקש להביע תנחומים על רצח הטייס. "זהו רצח מתועב. כל בני התרבות מזועזעים מהאכזריות הברברית הזאת, שמולה צריך העולם להתנגד יחד", אמר ראש הממשלה. נתניהו ציין בפני המלך עבדאללה את חשיבות ההחלטה להחזיר את שגריר ירדן לישראל, ואת ההקפדה המשותפת בשמירה על הסטטוס קוו במקומות הקדושים.

ירדן היא אחת מארבע המדינות הערביות המפציצות בסוריה במסגרת הקואליציה הבינלאומית, לצד קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. בעבר דאגה ירדן להצניע את חלקה במשימות ההפצצה בשל החשש בארמון המלך ממחאה פנימית.

(עדכון ראשון: 22:42)

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully