וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין בחברון: "מאחדת את העם", פעילי שמאל התעמתו עם המשטרה

2.2.2015 / 17:00

נשיא המדינה ערך ביקור בקריית ארבע וחברון לראשונה משנת 98', והכריז כי מעמד המתנחלים זהה למעמד שאר תושבי הארץ. פעילי שמאל הפגינו במחאה על הביקור. "הנשיא בחר לצעוד בנתיב המתנחלים רווי גזענות", אמר אחד מהם

צילום: לורה ורטון - דוברות מרצ, עריכה: קשת סידי

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיע היום (שני) לביקור בקריית ארבע ובמערת המכפלה שבחברון. "אין כחברון וקריית ארבע כדי לאחד את כולם יחד", הצהיר ריבלין בנאום שנשא לכבוד ט"ו בשבט בהיכל התרבות שבקריית ארבע.

הנשיא התייחס למעמד המתנחלים במדינה ואמר: "הקמנו מדינה יהודית ודמוקרטית, כולנו שווים וחייבים בפני החוק". הוא הוסיף כי במהלך בקיץ האחרון התאחדו תושבי הארץ סביב כאב משותף בשל החטיפה והרצח של שלושת הנערים ובשל מבצע "צוק איתן", והוסיף: "לכאב יש כוח לבנות או להחריב, לאחד או להפריד, השאלה היא בבחירה".

ריבלין סיפר כי הגיעו אליו בקשות מגורמים בשמאל בבקשה להחרים את היישוב היהודי בחברון ובקשות מהימין שלא להשתתף בכנסים שבהם משתתפות קרנות הקשורות לשמאל. "לא ביטלתי ולא אבטל", הדגיש.

עוד בוואלה! חדשות:
הרצוג באולפן וואלה!: "ליברמן הוא ימני קיצוני"
אורית נהרגה כששניים הציתו את דירת השכנים שמתחתיה
סקר: הבריטים מעדיפים את איראן על ישראל

תגרה בין פעילי ימין לפעילי מרצ בחברון בעת ביקורו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ינואר 2015. לורה ורטון, מערכת וואלה! NEWS
העימותים בחברון, היום/מערכת וואלה! NEWS, לורה ורטון

לאחר ביקורו בקריית ארבע הגיע ריבלין למערת המכפלה שבחברון ואף נכח בטקס חנוכת מרכז מבקרים חדש שנבנה באזור בית הדסה, הממוקם בלב הישוב היהודי בעיר. מחוץ לטקס הפגינו עשרות פעילי שמאל ממרצ ומארגון "שוברים שתיקה" במחאה על הביקור. לדברי המפגינים, השוטרים שהיו במקום הכו אותם ואחד מהם אף עוכב. כמו כן, הם טוענים כי המתנחלים חטפו את השלטים שנשאו וירקו לעברם. "כקצין שעושה מילואים ממש התביישתי לחטוף מכות משוטרים וחיילים ועוד באירוע במעמד נשיא המדינה", אמר אחד המפגינים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בקרית ארבע וחברון, ינואר 2015. לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין במהלך הביקור/לשכת העיתונות הממשלתית

"מצער מאוד שלמרות שפנינו לבית הנשיא לקיים סיור מאוזן שמציג את המציאות בחברון, שאנחנו כלוחמים חווינו וחווים מידי יום, בחר הנשיא לצעוד בנתיב המתנחלים רווי גזענות, אלימות תוך רמיסה גסה של שלטון החוק", אמר אבנר גבריהו מארגון "שוברים שתיקה". "משטרת ישראל, למרות האישורים שניתנו, החליטה לפעול שוב באלימות ולמנוע מאתנו את הזכות הדמוקרטית להפגין".

ביישוב היהודי בחברון הגיבו להפגנת השמאל ואמרו: "מחרחרי המדון מהשמאל מביאים להפך הגמור מהשלום שעליו הם מדברים. למרבה המזל, הפרעות כאלה ואחרות לא פוגעות בחברון - עיר הנצח, החיבור והשלום האמיתי - זה שפעילי השמאל רחוקים ממנו שנות אור".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully