וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 400 יום במעצר: עיתונאי אוסטרלי שוחרר מהכלא במצרים

פיטר גרסט נידון ל-7 שנות מאסר בגין תמיכה ב"אחים המוסלמים". הסכם הפיוס בין מצרים לקטאר סלל את הדרך לשחרורו, והיום הורה סיסי לגרשו לאוסטרליה. לא ברור מה יעלה בגורלם של שני עמיתיו שנשפטו לצדו

העיתונאי האוסטרלי פיטר גרסט – קהיר, מרץ 2014. רויטרס
פיטר גרסט בבית המשפט בקהיר בחודש מרץ 2014/רויטרס

העיתונאי האוסטרלי פיטר גרסט שוחרר אחר הצהריים (ראשון) ממעצר במצרים. סוכנות הידיעות הרשמית בקהיר אישרה את השמועות שנפוצו ביממה האחרונה, ולפיהן נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הורה לשחרר את גרסט. כלי התקשורת המקומיים מוסיפים כי העיתונאי צפוי לעלות על טיסה בחזרה לאוסטרליה כבר היום.

לשחרור קדם לחץ דיפלומטי כבד מצד ממשלות אוסטרליה וקנדה, כמו גם מצד ארה"ב וכלי תקשורת רבים בעולם.

גרסט, עיתונאי אל-ג'זירה, נידון בקיץ לשבע שנות מאסר בגין סיוע לטרור ותמיכה ב"אחים המוסלמים", במשפט ראווה שלא הוצגו בו ראיות לאשמתו או לאשמתם של שני המורשעים הנוספים, עמיתיו באהר מוחמד ומוחמד פהמי. גורלם של שני העיתונאים הנוספים אינו ברור. כמו גרסט, גם הם נידונו לעונשי מאסר ממושכים, הנעים בין שבע לעשר שנים.

רשת אל ג'זירה מסרה בתגובה כי "לרשויות במצרים יש יכולת לשים קץ הולם לפרשה הזו, עוד היום, וזה בדיוק מה שעליהן לעשות".

להיט פופ וסרטון על כבשים: הראיות המפוקפקות ששלחו שלושה עיתונאים לבית הכלא

מנהל תחנת אל-ג'זירה בקהיר, המצרי-הקנדי מוחמד פהמי, מדבר אל השופט בהיכל הדיונים בקהיר – מאי 2014. AP
לא ברור מה יעלה בגורלם של שני העיתונאים הנוספים. מוחמד פהמי, מנהל תחנת אל-ג'זירה, משוחח עם השופט במאי 2014/AP

בתחילת חודש ינואר הורה בית המשפט במצרים לערוך לשלושה משפט חוזר, אחרי שהתביעה הודתה כי נפלו כשלים מהותיים בהצגת הראיות. במקביל אמר סיסי כי הוא שוקל לתת חנינה לגרסט ולשני עמיתיו. הריכוך בעמדת השלטונות בקהיר התאפשר רק אחרי שמצרים וקטאר הודיעו שיפעלו לשקם את היחסים ביניהם. במסגרת הפיוס, ירד מהאוויר ערוץ "אל-ג'זירה מצרים", ששימש זרוע תעמולה של "האחים המוסלמים" נגד המשטר בקהיר.

שלושת העיתונאים נעצרו בחודש דצמבר 2013, במסגרת פשיטת כוחות הביטחון המצריים על מחנות התמיכה של מוחמד מורסי, שהודח מתפקידו כנשיא. השלושה הואשמו בתמיכה ב"אחים המוסלמים", התנועה שהוצאה כעבור זמן קצר מהחוק, ומוגדרת כעת כארגון טרור.

ה"ראיות" לאשמתם כללו, בין היתר, סרטון קצר שבו נראו כבשים, שהתביעה לא נימקה את הצגתו בבית המשפט; תמונות מחופשה משפחתית של גרסט, כולל שקופיות שבהן נראו הוריו מטיילים בלטביה; סרט תיעודי על מרוצי סוסים; וכתבה על קבוצת כדורגל פופולרית במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully