וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת בדמות היטלר: "רוצה מוסלמים במחנות הריכוז"

שבועון מרוקאי פרסם על השער את תמונתו של פרנסואה הולנד במדים נאציים, לצד הכיתוב: "האם הצרפתים רוצים להשמיד את המוסלמים?". עורך העיתון: "הצרפתים בתחרות מי יגרום למוסלמים יותר אשמה על 'שרלי הבדו'"

קריקטורה של פרנסואה הולנד על שער עיתון במרוקו. טוויטר, צילום מסך
"תפקיד העיתונאי הוא לעורר סערה". שער העיתון/צילום מסך, טוויטר

השבועון "אל-וטן אל-אן" ("האומה עכשיו"), היוצא לאור במרוקו בשפה הערבית, פרסם על שער הגיליון שיצא לאור אתמול (חמישי) קריקטורה של נשיא צרפת פרנסואה הולנד, המוצג במדים נאציים ועם שפם הדומה לזה של אדולף היטלר. לצד התמונה, נכתב: "האם הצרפתים רוצים להחזיר את מחנות הריכוז של היטלר ולהשמיד את המוסלמים?".

"זה בקושי נגד הנשיא הצרפתי, מגיע לו הרבה יותר גרוע", הבהיר עורך העיתון, עבד א-רחים ערירי, בשיחה עם האתר המרוקאי "טלקל". לטענתו, "ממשלת צרפת אינה דואגת לביטחונם של האזרחים המוסלמים בצרפת, בניגוד למצב עם הקהילה היהודית". הוא הגן על פרסום השער, באמצעות השוואה בין ליל הבדולח בשנת 1938, שאירע לאחר שיהודי התנקש בבכיר הרייך השלישי, לתגובה הצרפתית לפיגוע במערת העיתון הסאטירי "שרלי הבדו", בו נהרגו 12 בני אדם.

עוד בוואלה! חדשות:
עלייה באנטישמיות בצרפת: מספר התקריות נגד יהודים הוכפל
"הגיבור" המוסלמי מהפיגוע במרכול יקבל אזרחות צרפתית
נועם חומסקי: גם המערב אשם במתקפת הטרור בפריז

טקס זיכרון בבית הכנסת הגדול בפריז, צרפת. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הממשלה דואגת ליהודים, אך לא למוסלמים". טקס זיכרון בבית הכנסת הגדול בפריז לאחר הפיגוע במרכול הכשר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"היטלר החשיב את ההתנקשות הזאת מתנה מהשמיים, והרוויח בזכותה את דעת הקהל של הגרמנים נגד היהודים", אמר לרשת "פראנס טי-וי אינפו", "הפיגוע הוא מתנה מהשמיים עבור הולנד, שמרוויח ממנו התחדשות פוליטית". ערירי הוסיף כי "בתי תפילה מוסלמים רבים מותקפים באופן יומי, וזה לא מזיז לרשויות". על פי נתוני ארגון צרפתי המנטר אחר פשעי שנאה במדינה, 128 פעולות איסלאמופוביות אירעו בצרפת מאז הפיגוע.

ערירי טען כי "השמאל והימין בצרפת פתחו בתחרות, מי יעורר בקהילה המוסלמית הכי הרבה רגשות אשם בעקבות המתקפות. אם זה ימשיך כך, צרפת מתכוננת לשלול מהמוסלמים את זכויותיהם, ולגרש אותם מבתיהם וממקומות העבודה שלהם". הוא הוסיף: "זה שעון מעורר עבור המערכת הפוליטית במרוקו ובצרפת. האיסלאמופוביה הגיעה לקנה מידה באמת מטריד".

החוק במרוקו אוסר על כלי תקשורת "להעליב באופן פומבי ראשי מדינות זרות". חודש מאסר או קנס כספי צפוי למי שעובר על חוק זה, אולם טרם התברר אם יינקטו צעדים משפטיים נגד מערכת העיתון. לדברי ערירי, "תפקיד העיתונאי הוא לעורר סערה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully