וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "להגיב לירי בצורה קשה מאוד ולא מידתית"

28.1.2015 / 15:01

חברי כנסת מכל גווני הקשת הפוליטית הגיבו לשורת התקריות בגבול הצפון. הרצוג: "אין פשרות כלפי מי שתוקף את אזרחי ישראל". לבני: "פגיעה בחיילים או באזרחים תענה ביד קשה". דנון: "להגיב באגרוף ברזל"

צילום: רויטרס, חמד אלמקת, שי מכלוף, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גורמים שונים במערכת הפוליטית התייחסו היום (רביעי) לשורת התקריות בגבול לבנון, שבהם נרשמו כמה נפגעים. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר במהלך פגישה בבייג'ינג עם מקבילו הסיני וונג די, כי הוא "סבור שיש לשנות את הגישה שבה נקטה ישראל עד היום ולהגיב על ירי של טילים לעבר שטחנו הריבוני בצורה קשה מאד ולא מידתית, כפי שהיו מגיבות סין או ארצות הברית לאירועים דומים". השר הוסיף כי השר "העולם כולו צריך לאמץ גישה חדשה להתמודדות עם הטרור, גישה שתהיה קשה וחמורה ולא תסבול פרובוקציות כמו אלו שראינו היום מחיזבאללה".

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, אמר במהלך סיור ברמת הגולן כי "אם מישהו בחיזבאללה חושב שניתן לאיים או לפלג אותנו בזמן בחירות ילמד שאנחנו חזקים ומאוחדים בשמירה על ביטחון האזרחים". עוד ציין, כי הוא "נותן גיבוי מלא לצה"ל, כוחות הביטחון, למערכות האזרחיות ולתושבי הצפון - אין ולא יהיו פשרות כלפי מי שתוקף את אזרחי ישראל".

הסלמה בגבול הצפון || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הסלמה בצפון: לייב בלוג עם עדכונים שוטפים
גורם מודיעיני ערבי בכיר: כך נערך חיזבאללה להסלמה בגבול
נפגעים מירי נ"ט לעבר רכב צבאי בהר דב, חיזבאללה קיבל אחריות
פצמ"ר פגע בבית ברג'ר שבגבול לבנון; נפילות בחרמון

חברי מפלגת ישראל ביתנו בכנס הצגת הרשימה. טלי מאייר
"העולם כולו צריך לאמץ גישה חדשה להתמודדות עם הטרור". ליברמן/טלי מאייר

יו"ר התנועה ומספר 2 ברשימת המחנה הציוני לכנסת, ח"כ ציפי לבני, שסיירה עם הרצוג ברמה, הדגישה כי "בעת הזו צריך להיות ברור לכולם - אם זה איראן דרך חיזבאללה או הסורים - פגיעה בחיילים או באזרחים תענה ביד קשה וללא פשרות על ידי צה"ל". לדברי לבני, "ישבתי בקבינט בשנה וחצי האחרונות והמסר שלנו לחיזבאללה הוא שצה"ל ערוך ומוכן לכל תרחיש בכל גזרה. פגיעה בחיילי היא פגיעה במדינת ישראל".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה: "לבי עם חיילי צה"ל ועם תושבי הצפון שחיים במתח בלתי נסבל. אנחנו אחרי אירוע חמור וכואב ולישראל יש את הזכות והחובה להגן על אזרחיה". "יחד עם זאת", הוסיפה, "אני קוראת לראש הממשלה נתניהו להימנע מלעשות צעדים שיחממו את הגזרה ולפעול להרגעת הרוחות בוודאי בתקופה כזאת. אסור לנו לפעול כמו בעבר ולהגיב באימפולסיביות בניגוד לאינטרס הישראלי". לדבריה, "בשנים האחרונות נתניהו נכשל לספק ביטחון לאזרחי ישראל זה אחד הנושאים המרכזיים עליהם יצטרך הציבור להצביע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יצחק הרצוג בפריימריז של מפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"לא יהיו פשרות". הרצוג/ראובן קסטרו

ח"כ דני דנון (הליכוד) טען כי "עלינו להגיב באגרוף ברזל נגד כל התקפה על מדינת ישראל". דנון, שדיבר במהלך מפגש עם חניכי המכינה הקדם צבאית "מיצר" ברמת-הגולן, הוסיף: "גם אם אנו נמצאים בתקופת בחירות - על אויבנו לדעת שכל פגיעה בנו תיתקל בתגובה תקיפה, תוך הפגנת נחישות ומחויבות לביטחון המדינה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לשורת האירועי בגבול הצפון, ואמר: "ברגעים אלה צה"ל מגיב על האירועים בצפון", אמר נתניהו בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בשדרות. "לכל מי שמנסה לאתגר אותנו בגבול הצפון, אני מציע לראות מה קרה כאן, לא רחוק מהעיר שדרות, ברצועת עזה. חמאס ספג בקיץ האחרון את המכה הקשה ביותר מאז הקמתו וצה"ל ערוך לפעול בעוצמה בכל הגזרות". בהמשך חזר נתניהו מהדרום לתל אביב לצורך התייעצויות ביטחוניות.

נפגעים בשורת תקריות של צה"ל עם חיזבאללה בגבול לבנון, ינואר 2015. רויטרס
עשן מיתמר באזור הכפר רג'ר, היום בצהריים/רויטרס

במסגרת התקרית הראשונה היום בצהריים, כך נמסר מדובר צה"ל, נורה באזור הר דב טיל נ"ט לעבר כלי רכב צבאי ופגע בו. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו לזירת התקרית, שבה נרשמו כמה נפגעים. לטענת חיזבאללה, נורו טילים לעבר תשעה כלי רכב. כעבור זמן קצר, נורו פצמ"רים לעבר כוח נוסף שהגיע למקום. על פי כלי תקשורת ערביים, נורו לפחות שמונה פצמ"רים לעבר הכוח. בתגובה פתח כוח צה"ל באש לעבר מקור הירי. גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 22 פגזים נורו מישראל ללבנון.

בתקרית השנייה נורתה פצצת מרגמה (פצמ"ר) מכיוון לבנון לעבר הכפר רג'ר שבגבול לבנון ופגע בבית במקום. טרם דווח על נפגעים. דובר היישוב, נג'יב חטיב, מסר כי "אחד הבתים חטף פגיעה ישירה והבית עולה באש. אנחנו עדיין לא יודעים אם היו אנשים בתוך הבית". במקביל לאירוע ביישוב, נמסר מצה"ל כי זוהו נפילות בגזרת החרמון. האתר נסגר למבקרים.

(עדכון ראשוןL 13:38)

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully