וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות התפוצצו בצפון רמת הגולן; צה"ל השיב באש לסוריה

כשבוע לאחר חיסול בכירי חיזבאללה ואנשי משמרות המהפכה האיראניים בקוניטרה נשמעה אזעקה בכמה יישובים הסמוכים לגבול. לא דווח על נפגעים. אתר החרמון פונה ממבקרים. צה"ל: השיגור בוצע משטח שבשליטת צבא אסד

צילום: חמד אלמקת, שירלי עזר; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארבע רקטות נורו היום (שלישי) בצהריים לעבר ישראל מסוריה, שתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן. לא דווח על נפגעים. צה"ל השיב באש ארטילריה וירה עשרות פגזים לעבר שטח סוריה. מהצבא נמסר כי זוהתה פגיעה במקור הירי, שממוקם בשטח שנמצא בשליטת צבא אסד. במקביל, מטוסים ומסוקי קרב הוקפצו לאזור הגבול.

בטרם נפילת הרקטות, נשמעו אזעקות ביישובים אודם, אל-רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי''ב, נמרוד ועין קיניא שברמת הגולן. מיד עם הישמע האזעקות פונה אתר החרמון ממבקרים, וכביש הגישה אליו נחסם לתנועה. במקביל, פיקוד העורף הנחה את תושבי האזור להישאר בסמוך למרחבים מוגנים, והורה לחקלאים להתרחק משטחים חקלאיים הסמוכים לגבול עם סוריה. כמו כן, המשטרה חסמה צירי תנועה מרכזיים, בהם צומת מפל סער, צומת מחניים וצומת ווסט, אך לאחר כשעה פתחה אותם מחדש לתנועה.

פיטר לרנר, האחראי על הטיפול בתקשורת הזרה בדובר צה"ל, מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא מדובר בזליגה של ירי ממלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה, כי אם בירי מכוון לעבר שטח ישראל. "לא מדובר בירי תועה", אמר לרנר.

חיסול בכירי חיזבאללה ברמת הגולן || כל הכותרות החמות:
נגד ניסיונות חדירה: צה"ל החל לחפור תעלות בגבול סוריה
דיווח: כך חיסלה ישראל את הגנרל האיראני הבכיר בסוריה
גנץ: "ערוכים לכל תרחיש בצפון"

כוחות צה"ל על גבול הצפון בעקבות זיהוי של שתי נפילות בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
סוללת תותחים של צה"ל בגבול עם סוריה, היום/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

איתן, תושב קיבוץ אל-רום, סיפר: "אשתי שמעה בום קטן, אבל זה לא היה באל-רום. האזעקה הייתה חלשה, כנראה שזה בא מבוקעתה או מסעדה שלושה קילומטר מאיתנו. אני חבר בכיתת כוננות והיא לא הוקפצה". לדבריו, "לא נלחצנו, כי ידענו שזה לא פה. יש מתיחות, אבל אנחנו שומרים על שגרה בגדול. אנחנו מוכנים לכל אירוע".

נאסר חוסיין, תושב בוקעתא, סיפר כי "האזעקה תפסה אותנו במהלך העבודה. אנחנו שומעים הפגזות כל הזמן, ועוד לא יודעים אם נפל אצלנו או מעבר לגבול".

פהד ספדי, תושב מסעדה, העיד כי בעת האזעקה "כל תלמידי בתי הספר נכנסו למרחבים מוגנים. הייתה בהלה ואף היו הורים שנסעו לבתי הספר כדי לקחת את ילדיהם". לדבריו, "התחלנו להתרגל לכך שהאיזור נכנס לתקופה חדשה ולמציאות אחרת. היה ברור שמאז שכוחותינו פגעו במשלחת האיראנית תהיה לכך השלכה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

האזור שבו נשמעה האזעקה

בשבוע שעבר החל צה"ל לתגבר את כוחותיו ביישובי הגבול בצפון הארץ. זאת, בשל המתיחות באזור מאז שחוסלו בכירי חיזבאללה וכמה מחברי משמרות המהפכה האיראניים, בהם הגנרל עלי מוחמד אללה-דאדי, ביום ראשון שעבר באזור קוניטרה ברמת הגולן הסורית.

בין השאר, תגבר צה"ל את מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי ונפרסו סוללות "כיפת ברזל" בכמה מוקדים באזור הצפון. זאת ועוד, חיילים מילואים דיווחו כי קיבלו הודעות באמצעות מערכת טלפונים של משרדי קישור של צה"ל לעדכון אתרי גיוס למקרה חירום.

כמו כן, אתמול נחשף בוואלה! חדשות כי פלוגת הציוד המכני ההנדסי הכבד (צמ"ה) של פיקוד הצפון החלה בימים האחרונים לחפור תעלות עמוקות, בסמוך לצירי התנועה ברמת הגולן ולגדר המערכת בגבול הסורי. זאת, בעקבות חשש מפני ניסיונות של חוליות טרור לחצות את הגבול באמצעות כלי רכב.

כיפת ברזל בצפון. ינואר 2015. ג'יליס
סוללת "כיפת ברזל" שנפרסה בצפון/ג'יליס

אתמול התייחס מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים לדיווחים על התקיפה שמיוחסת לישראל. המפקד, חוסיין סלאמי, קרא בגלוי ל"נקמה מיוחדת" בישראל בתגובה לתקיפה, לכאורה, שבה חוסל הגנרל עלי מוחמד אללה-דאדי. "אנחנו ננקום על התקיפה הזאת במהלך ברור", צוטט סלאמי בסוכנות הידיעות "פארס".

ביום חמישי האחרון טען שר ההגנה של סוריה, פהד אל-פריג', כי כוחות הביטחון מסוגלים ונחושים להתמודד עם כל ארגוני הטרור הפועלים באזור, בהם "האויב הישראלי". במהלך ביקור במוצבים של יחידות של הצבא המוצבות בדרום המדינה – לא הרחק מרמת הגולן הישראלית – סיפק אל-פריג' את התגובה הראשונה של דמשק לתקיפה.

(עדכון ראשון: 12:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully