וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו על קריסת צמרת המשטרה: "מביך, מתסכל, מחייב טיפול שורש"

26.1.2015 / 12:47

נוכח שורת הפרשות הפליליות שבהן מעורבים ניצבים במשטרה, שהאחרונה שבהן נחשפה הלילה, הודה רב-ניצב דנינו כי מדובר ב"סדרת אירועים מביכה", וכי הוא לא יעבור על כך לסדר היום. "מי שלא יפעל לפי הנורמות, לא יישאר"

צילום: יותם רונן, קובי אליהו, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו התייחס היום (שני) לשורת הפרשות המביכות והפליליות שבהן היו מעורבים ניצבים במשטרה, האחרונה שבהן נחשפה היום כשניצב הודה בקיום קשר אינטימי אסור עם שוטרות. "צבר האירועים הוא קשה, מביך ומתסכל", אמר בנאום מיוחד במהלך ביקור בשפרעם, ואמר כי הם "מחייבים טיפול שורש". כשנשאל אם הוא שקל להתפטר בעקבות שרשרת האירועים, השיב: "תאריך סיום הקדנציה שלי ממש קרוב, זאת לא השאלה".

בהתייחסו לפרשה האחרונה שנחקרת כעת במח"ש, ציין דנינו כי גם כאן, על פניו, מדובר באירוע "מאוד חמור, שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום". לדבריו, האירוע הזה "מצטרף לסדרה ארוכה של אירועים שבהם היו מעורבים בכירים בארגון. סדרה של אירועים שפגעו באמון הציבור, ובצדק. מה שקרה מעציב אותי ברמה האישית, כמי שהקדיש את חייו לשירות במשטרת ישראל. אני עצוב בשביל השוטרים שהתעוררו הבוקר לכותרות הללו, בזמן שהם מקדישים ימים כלילות בשמירה על ביטחון המדינה".

עוד על הטלטלה במשטרה
הניצב החשוד הודה שקיים קשר אינטימי עם שוטרות
"מה הייתי עושה לך": המסרונים שהניצב התאמץ למחוק
עוד עדות להתפוררות המשטרה. דעה

הוא המשיך והוסיף כי כעת, בזמן שהמשטרה עסוקה במאבק בפשיעה ובשחיתות הציבורית, כמו גם בשאר תחומי האחריות, "דווקא עכשיו חשוב להזכיר שהמשטרה היא אחד הגופים היותר חיוניים של המדינה".

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
"לא אתפשר על נורמות ועל ערכים". רב-ניצב דנינו, היום/יותם רונן

בנוגע לעתידם של המעורבים בפרשות השונות אמר: "הוכחתי בקדנציה שלי שלא אתפשר על נורמות וערכים. הוכחתי שמי שלא יפעל על פי הנורמות שלנו, לא יישאר בארגון, תהא דרגתו אשר תהא". לגבי החקירה האחרונה אמר כי הוא מחכה לממצאי מח"ש.

"בדיוק כמו במלחמה בשחיתות הציבורית, ככל שיש יותר פרשות ותיקי חקירה – יש יותר הרתעה. בדיוק כמו שאנחנו נוהגים כלפי חוץ, אנחנו עושים את אותו הדבר פנימה. שום אירוע, חמור ככל שיהיה, לא יפגע ביציבות ובביטחון של משטרת ישראל. ישבנו עכשיו, סגל הפיקוד של המשטרה, ואמרנו שנמשיך ללא פשרות קדימה בדרך שהתוונו. אני רוצה לומר לאזרחי המדינה: יש לכם משטרה שאפשר לסמוך עליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניצב בכיר החשוד בהטרדות מיניות מגיע לחקירה במח"ש. טלי מאייר
הניצב החשוד בקשר אסור עם שוטרות מגיע לחקירה/טלי מאייר

במהלך כהונתו של דנינו, שורה של בכירים במשטרה פרשו מתפקידם. האחרון שבהם הוא מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב קובי כהן, שהחליט לפרוש מהמשטרה בשל החשד לכך שקיים קשר אסור עם פקודה שלו. ניצב ניסו שחם הואשם בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית ופרש אף הוא מתפקידו.

בהמשך פרש מתפקידו מפקד מחוז הצפון ניצב רוני עטיה בעקבות הביקורת שנמתחה עליו על התנהלותו באסון הכרמל. אחר כך הציבור נחשף לפרשת "הרב והניצב", שבמסגרתה עלה שמו של ניצב מנשה ארביב, שכיהן כראש יחידה להב 433, כמי שקיבל לכאורה טובות הנאה שונות מהרב יאשיהו פינטו.

בהמשך, נאלצו כחולי המדים לספוג את פרישתו של ניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז מרכז. שטיין פרש יום למחרת פרסום תמונות בעיתון הארץ, שבהן נראה חוגג במסיבת גיוס של בתו של רונאל פישר, אשר נחשד בעבירות של תיווך בשוחד בפרשת אלון חסן.

ניצב יוסי פריינטי, ששימש מפקד מחוז ירושלים, פרש אף הוא עם תחילת השמועות למרוץ למפכ"לות. הסיבה, כך לטענתו, היא כי הוא לא בנוי לשמועות "זדוניות" מצד קולגות במשטרה אשר עתידות לצוץ עקב היותו אחד המועמדים הבולטים לרשת את כיסאו של דנינו בתפקיד. ראוי להדגיש כי דווקא בהקשר לפריינטי התיק ששמו נקשר אליו נסגר מחוסר אשמה. זאת לאחר שעובדת משק בית בביתו השכור בירושלים הודתה כי בדתה תלונה של עבירת מין נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully