וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חיסול העד: מה יעלה בגורל המשפט נגד רוחן?

כדי שתתקבל העדות שמסר ההרוג בפיצוץ הרכב בהוד השרון נגד העבריין ואנשיו, הפרקליטות תצטרך להוכיח כי הוא חוסל במטרה למנוע ממנו להעיד. המשטרה מנסה לשחזר את השעות שלפני הפיצוץ כדי למצוא את המתנקש

צילום: אבי כהן צילום גולשים יניב ועד מתחם 1200 עריכה: מתן חדד

הרצח שסיבך את העניינים: כבר בתחילת השבוע תצטרך פרקליטות מחוז המרכז, והעומדת בראשה, עורכת הדין רונית עמיאל, להחליט כיצד להמשיך לנהל את המשפט נגד אנשי ארגון הפשיעה של אבי רוחן בשרון. זאת, לאחר שהעד המרכזי בתיק חוסל אתמול (שישי) בפיצוץ מכוניתו בהוד השרון. על פי חוק, צריכה הפרקליטות להוכיח כי העד שנהרג נפגע בעקבות התכנון להביא אותו לעדות בבית המשפט, ואז יידרש בית המשפט לקבל את עדותו במשטרה כעדות קובעת - כלומר, כזו שאי אפשר לערער עליה או על אמינותה.

כמו כן, פורסם היום כי ההרוג בפיצוץ הוא שי בכר, תושב רעננה כבן 40. בכר הביא לפני כארבעה חודשים למעצרו של ראש ארגון הפשיעה אבי רוחן, ועל פי הערכת המשטרה היה צפוי להעיד במשפט נגד רוחן ואנשיו. הכיוון המרכזי שנבדק בחקירת האירוע הוא כי מדובר בבעל חנות ירקות, שעל פי החשד נסחט על ידי אנשיו של רוחן.

במשטרה מיהרו הערב להוציא הודעה כי תיק חקירת החיסול הועבר לידי חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433. הדבר מחזק את כיוון החקירה המרכזי, שלפיו החיסול קשור למשפט שבו היה העד אמור להעיד. היאחב"ל היא זו שהובילה את החקירה נגד אבי רוחן וארגונו.

עוד בוואלה! חדשות:
ההרוג בחיסול: עד במשפט נגד העבריין אבי רוחן
צעיר דרוזי: יהודים תקפו אותו כי חשבו שאני ערבי
מלחמת הכנופיות בבת ים: המשטרה מנעה 3 ניסיונות חיסול

זירת פיצוץ מטען החבלה ברכב בהוד השרון. ניב אהרונסון
זירת האירוע, הערב/ניב אהרונסון

בינתיים, ממשיכה המשטרה לחקור את האירוע בכמה מישורים. חוקרי מעבדת החבלה ומעבדת הזיהוי הפלילי פועלים במטרה למצוא ראיה פורנזית שתוביל את החוקרים אל המבצעים או שתאפשר קצה חוט להתקדם ממנו. כמו כן, החוקרים פועלים ברמה המודיעינית, על ידי הפעלת המקורות השונים שיש ללהב 433 בסביבתו הקרובה של ארגונו של רוחן. לעת עתה, רוחן לא נחקר בנוגע לחיסול.

המתנקש עקב אחרי הקורבן

החוקרים ינסו לשרטט תרשים זרימה אודות תנועותיו של הקורבן בימים האחרונים, בדגש על השעות האחרונות שלפי פיצוץ המטען ברכבו. זאת, בין היתר, בניסיון להבין מתי הוטמן המטען, בידי מי והיכן הוא הוכן. בכוונת המשטרה להיעזר באמצעים טכנולוגיים, להשתמש בנתוני איכון הטלפון הנייד, ולחקור עדי ראייה ובני משפחה. לאחר מכן, ינסו להשיג תיעוד של הקורבן במצלמות האבטחה, שכן על פי ההערכה הראשונית, המטען הופעל ככל הנראה באמצעות שלט רחוק סלולרי או אלחוטי, כשהמתנקש עקב אחר הקורבן והמתין לזמן נוח מבחינתו לבצע את ההתנקשות.

התיק שבו העיד הקורבן היה ככל הנראה קרוב מאוד לחתימה על עסקה. פרקליטו של רוחן, עו"ד קובי בן שעיה, ניהל לאחרונה מגעים מתקדמים עם הפרקליטות, לקראת חתימה על הסדר טיעון, שבמסגרתו ירצה מרשו מאסר של 15 חודשים. כמו כן, רוחן דרש הקלה נוספת בעונשו על עבירות של סחיטה של העד.

בסביבתו של רוחן טענו כי הוא ניסה "ככל יכולתו" להתרחק מן העד, ושהוא כלל לא איים או ניסה לאיים. כמו כן, בכל מקרה וגם אם היה נחתם ההסדר, העד שחוסל הערב לא היה צפוי להתייצב פיזית על דוכן העדים במשפטו של רוחן, שכן הוא כבר מסר עדות.

התיק שבו הואשם רוחן קשור כאמור לאותו בעל חנות ירקות שנרצח. לפי הידוע, החוב היה של אדם שקשור לבעל החנות, אלא שהוא מת. החוב עבר מאז לאדם שחוסל היום. לפי מה שנטען, רוחן דרש את החוב - ובעל החנות החליט להתלונן במשטרה. בהמשך, הוא חזר בו מן התלונה, אך הדבר לא שינה דבר בחקירה, שכן היאחב"ל עצרו את רוחן וגיבשו על סמך העדות כתב אישום נגדו.

יודגש שלעד היו חובות כספיים לגורמים שונים בעולם התחתון, בסך מיליוני שקלים, ולא מן הנמנע כי ארגונים אחרים או עבריינים אחרים רצו לפגוע בו. לכן, במשטרה ממשיכים לחקור את כל כיווני החקירה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully