וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך עבדאללה נקבר ללא מצבה ובחלקה לא מסומנת

בהתאם לכללי האיסלאם הוואהביים, לא הוכרזה תקופת אבל על מותו של מלך ערב הסעודית והבירה ריאד מתנהלת כרגיל. מנהיגים זרים ולא-מוסלמים לא השתתפו בטקס הקבורה, אלא רק הגיעו לנחם את סאלמן, המלך החדש

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

עבדאללה מלך ערב הסעודית נקבר היום (שישי), וסמכויותיו הועברו במלואן למלך החדש, סלמאן. בהתאם לכללי האיסלאם הווהאבי, לא הוכרזה תקופת אבל על מותו של המלך, והבירה ריאד מתנהלת היום כרגיל. כמה מדינות אחרות באזור הזדרזו, מצדן, להכריז על אבל לאומי: בלבנון הוכרזו שלושה ימי אבל לזכר המלך עבדאללה, ובמצרים הוכרז על שבוע אבל שלם.

חילופי השלטון בריאד נעשים בזריזות: הבוקר כבר מונה הנסיך מוחמד, בנו בן ה-35 של סלמאן, לשר ההגנה, ובהמשך היום צפויים חילופי תפקידים נוספים בממשלה. בשעות הערב, המלך סלאמן ויורש העצר מוקרין יערכו קבלת פנים מיוחדת למנהיגים הדתיים מרחבי המדינה, בטקס מיוחד שבו יישבעו יתר חברי בית המלוכה בפני המלך החדש. המלך סלמאן גם ייפגש היום עם ראשי המשק ועם עורכי כלי התקשורת הגדולים.

עוד בוואלה! חדשות:
איך ישפיע מלך סעודיה החדש על המזרח התיכון?
ערב הסעודית: המלך עבדאללה מת בגיל 90

הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית. רויטרס
בית הקברות הציבורי "אל-עוד", היום/רויטרס

הלווייתו של המלך עבדאללה נערכה אחר הצהריים בריאד. מנהיגים זרים ולא-מוסלמים לא השתתפו בטקס הקבורה, אלא רק יגיעו לנחם את המלך החדש. עבדאללה מלך ירדן, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כבר הודיעו על הגעתם לסעודיה. סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע כי יבוא לריאד "בימים הקרובים".

האורח החשוב ביותר שהגיע היום לריאד הוא כנראה שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שהודיע כי ייצא לסעודיה במקום לנאום בכינוס הכלכלי העולמי בדאבוס. לאיראן ולסעודיה יש מתיחות מרה ורבת שנים, והמתיחות בין שתי ענקיות הנפט גברה עוד-יותר בשל המשבר בתימן, שם המורדים השיעים גרמו להפלת הממשלה שנתמכה בידי ארה"ב. הגעתו של זריף לריאד נועדה כנראה, ולו רק באופן סמלי, לאותת כי טהראן אינה מעוניינת להחריף את המשבר שנוצר באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בית המלוכה הסעודי מקפיד על איפוק כשנפרד ממנהיגיו

בתום התפילות הועברה גופתו של המלך באמבולנס למסגד טורקי בן עבדאללה בריאד, ונטמנה מיד לאחר מכן בבית הקברות הציבורי "אל-עוד", שם קבורים חברי בית המלוכה הסעודי בחלקות צנועות לצד תושבי העיר.

בעוד שהלוויות מזרח-תיכוניות נוטות לעתים להיהפך לדרמות רבות משתתפים, בית המלוכה הסעודי מקפיד לשמור על איפוק כשהוא נפרד ממנהיגיו. ב-2005, כשמת המלך פהד, נערך לזכרו טקס שקט וקצר, שעמד בניגוד מוחלט לאופיו הראוותני של בית המלוכה העשיר. בסוף הטקס נקבר המלך בחלקה לא-מסומנת, ללא מצבה וללא פרחים, וכך צפוי להיטמן גם המלך עבדאללה.

(עדכון ראשון: 15:46)

הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית. AP
הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית/AP
הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית. AP
הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית/AP
הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית. AP
הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית/AP
הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית. AP
הלוויתו של המלך עבדאללה בריאד, ערב הסעודית/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully