וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המחבל מהמרכול עוכב ושוחרר ימים לפני הפיגוע

על פי דיווח בעיתון צרפתי, אמדי קוליבאלי ובת זוגו נעצרו לבדיקה שגרתית על ידי שוטרים בפריז, כשבוע וחצי לפני המתקפה. למרות שהשוטרים מצאו את שמו ברשימת המבוקשים, לא הייתה להם הסמכות לעצור אותו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אמדי קוליבאלי, המחבל שביצע את הפיגוע במרכול "היפר כשר" במזרח פריז לפני כשבועיים, נעצר בפריז ב-30 בדצמבר, עשרה ימים לפני הפיגוע, לבדיקה שגרתית במחסום של משטרת התנועה הצרפתית, כשנהג ברכב שכור יחד עם זוגתו החשודה בסיוע לו, חיאת בומדיין – כך דווח אמש (שלישי) בעיתון הצרפתי "לה קנאר אנשנה". הם נעצרו ברחוב סימון בולביאר שברובע ה-19 של פריז.

על פי הדיווח, שטרם אושר על ידי גורמים רשמיים, השוטרים מצאו את שמותיהם ברשימת החשודים של שירותי הביטחון הצרפתיים, בסטטוס שדורש מהשוטרים "להשיג מידע רב ככל הניתן מבלי לעורר את חשדם של הגורמים". שני השוטרים הודיעו לממונים עליהם על כך, אולם לא נמסר להם לפעול בנידון, ולכן הם נאלצו לתת לחשודים להמשיך בדרכם.

עוד בוואלה! חדשות:
נועם חומסקי: גם המערב אשם במתקפת הטרור בפריז
שרת הפנים הבריטית: "נכפיל המאמצים למיגור האנטישמיות"
המחבלים מפריז נטמנו בחשאי; חובבי נשק בארה"ב שיחזרו את הטבח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוליבאלי, בסרטון בו נשבע אמונים ל"מדינה האיסלאמית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוליבאלי ובומדיין היו אז בדרכם לספרד, משם ככל הנראה טסה החשודה לטורקיה, ממנה המשיכה ישירות לסוריה. קוליבאלי שב לפריז. עוד דווח כי הרכב היה שכור על שמה של בומדיין, מכיוון שקוליבאלי קיבל את רשיון הנהיגה שלו רק זמן קצר לפני כן, ב-10 בדצמבר.

על פי הנהלים בבדיקות שגרתיות של מכוניות, בחנו השוטרים את שמו של קוליבאלי ברשימת המבוקשים. הוא תואר שם כאדם "מסוכן המשתייך לתנועה איסלאמיסטית", אולם כאמור לא היה זה בסמכותם לעצור אותו.

מוקדם יותר השבוע, דווח כי דגימות דנ"א של שני אנשים נמצאו על מחסנית הנשק ששימש את קוליבאלי במרכול, ועל כלי הרכב ששימש אותו. גורם המעורה בחקירת הפיגוע מסר את הפרטים לרשת האמריקנית CNN, על רקע המשך המאמצים של הרשויות בצרפת ובמדינות אירופה לאתר חשודים שסייעו לקוליבאלי ולאחים סעיד ושריף קואשי בביצוע סדרת הפיגועים בבירה הצרפתית לפני כשבועיים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מדליקים נרות לזכר הרוגי הפיגועים בפריז, ינואר 2015. רויטרס
זירת הפיגוע בפריז/רויטרס

הגורם לא פירט בנוגע לזהותם של הגורמים שדגימות הדנ"א שלהם נמצאו, אולם גילוי הדגימות עשוי להוביל לאיתור לפחות גורם נוסף אחד שהשתתף בתכנון או אף בביצוע המתקפה, שהביאה למותם של 17 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully