וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: עשרות נחטפו, המאבק ב"בוקו חראם" מחריף

כ-50 ילדים בגיל 15-10 נחטפו מכפר בצפון המדינה ליד גבול ניגריה, יחד עם כ-30 מבוגרים. צבא צ'אד הציב מאות חיילים, וגוש מדינות מערב אפריקה צפוי לדרוש הקמת כוח משימה מיוחד. "אנו עומדים בפני אנשים ברבריים ופורעי חוק"

הפגנה נגד בוקו חראם בכיכר טרוקדרו, פריז. AP
"עצרו את בוקו חראם". ההפגנה בפריז, היום/AP

כ-80 בני אדם, מרביתם ילדים, נחטפו היום (ראשון) במהלך מתקפה של לוחמי ארגון "בוקו חראם" על כמה כפרים בצפון קמרון, סמוך לגבול ניגריה – כך מסרו גורמים צבאיים וממשלתיים במדינה. שלושה בני אדם נוספים נהרגו. במתקפה נוספת של הארגון האיסלאמיסטי בניגריה השכנה, ארבעה בני אדם נהרגו ולפחות 35 נפצעו בפיגוע התאבדות בעיירה פוטיסקום, בצפון-מזרח המדינה.

גורם צבאי בכיר בצפון קמרון מסר כי במתקפה הבוקר בכפר מבאס, כ-30 מבוגרים נחטפו, מרביתם רועי צאן, יחד עם כ-50 ילדים בגיל 15-10. דובר הממשלה, עיסא צ'ירומה בקארי, אישר את הדיווח, אולם סירב לנקוב במניין החטופים המדויק. לדבריו, כ-80 בתים הושמדו ובין 30 ל-50 בני אדם נחטפו.

עוד בוואלה! חדשות:
ניצולת הטבח בניגריה: "אמרו לי כי הרגו את בעלי וילדיי"
שינוי אסטרטגיה? נשיא ניגריה ביקר במעוז "בוקו חראם"
תצלומי לוויין חושפים את ממדי הטבח של "בוקו חראם" בניגריה

הפגנה נגד בוקו חראם בנ'דג'אמנה, צ'אד. רויטרס
400 חיילים הוצבו היום בקמרון. הפגנת תמיכה בצבא צ'אד, אמש/רויטרס

"אנו עומדים בפני אנשים ברבריים ופורעי חוק", הוסיף דובר הממשלה. "דבר לא יכול למנוע מהם לטבוח בבני אדם". בעיתון "קמרון קונקורד" דווח כי הלחימה באזור נמשכת, על רקע הצבתם של 400 חיילים של צבא צ'אד באזור. בסוף השבוע שעבר, הצהיר נשיא קמרון פול ביאה כי צ'אד תשלח "כוח משמעותי" שיתמוך במאמציהן של קמרון ושל ניגריה להדוף את "בוקו חראם".

ערב הגעתם של חיילי צבא צ'אד לקמרון, אלפים יצאו אמש לרחובות בירת צ'אד נ'דג'מנה, במפגן תמיכה בכוחות. במקביל, הפגנה נגד "בוקו חראם" נערכה היום בכיכר טרוקדרו שבפריז, בירת צרפת, בעקבות המתקפה הקשה בעיירה הניגרית באגה בתחילת החודש, שבה נהרגו קרוב ל-2,000 אזרחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה נגד בוקו חראם בכיכר טרוקדרו, פריז. AP
הפגנה נגד "בוקו חראם" בפריז, היום/AP

פעילות הארגון האיסלאמיסטי באזור הגבול הניגרי-קמרוני מחריפה בתקופה האחרונה, לקראת הבחירות לנשיאות בניגריה, הצפויות להיערך בעוד כחודש. רק החודש, שלושה פיגועי התאבדות בוצעו בפוטיסקום. זאת, לצד מתקפות נוספות בעיירות ובכפרים בצפון ניגריה. נשיא גאנה, ג'ון מהאמה, המכהן כראש גוש מדינות מערב אפריקה, ECOWAS, הצהיר כי בשבוע הקרוב, יבקשו מנהיגי האזור מהאיחוד האפריקני להקים כוח משימה מיוחד שיילחם נגד "בוקו חראם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully