וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיבור שהציל את בני הערובה: "אמרתי להם להירגע"

אמיר תיבון, שליח וואלה! חדשות לפריז

10.1.2015 / 19:12

לסאנה באתילי, מוסלמי שמוצאו ממאלי, עובד במרכול הפריזאי "היפר כשר", סיפר כיצד הצליח להחביא את הלקוחות, עד שהסתיימה המתקפה. "כיביתי את האור וכיביתי את הקירור. כשהם יצאו הם בירכו אותי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"ירדתי למקפיא, פתחתי את הדלת, כמה אנשים באו איתי. כיביתי את האור וכיביתי את הקירור, ואמרתי להם: 'תישארו רגועים, אני יוצא'. כשהם יצאו הם בירכו אותי" – כך סיפר היום (שבת) לסאנה באתילי, מוסלמי צרפתי שמוצאו ממאלי, לרשת BFMTV, כששחזר את רגעי האימה אתמול במרכול היהודי "היפר כשר" במזרח פריז. על פי הדיווח, באתילי, עובד במרכול החביא בין שישה ל-15 בני ערובה, ובכך הציל את חייהם.

באותה שעה, המחבל אמדי קוליבאלי החזיק בשישה בני ערובה, בהם נשים וילדים. הוא איים להוציא אותם להורג אם המשטרה לא תפסיק את המצור על האחים-מחבלים סעיד ושריף קואשי. ארבעה מהם נהרגו, והיום הותרו שמותיהם לפרסום - יואב חטאב, בן 21, פיליפ ברהאם, בן 40, יוהאן כהן, בן 22, ופרנסואה-מישל סעדה, בן 60.

עוד בוואלה! חדשות:
פורסמו שמות ההרוגים במרכול היהודי: "נרצחו ללא רחמים"
מתיחות בפריז: "דיסנילנד" פונה ממבקרים בעקבות התרעת פיגוע
עסקים נסגרו, תפילות בוטלו: הלם בקהילה היהודית בפריז

לסאנה באתילי, עובד "היפר כשר", פריז. BFMTV, צילום מסך
באתילי/צילום מסך, BFMTV

צפו בעדותו של באתילי:

"כשהם ראו אותו נכנס ומתחיל לירות, קבוצה קטנה של לקוחות פתחו דלת שהובילה לקומה התחתונה", סיפר מאליכ יטו, נציג במועצת רובע סנט-מוריס, הסמוך למקום הפיגוע. לאחר מכן, פגש אותם באתילי והוביל אותם למחבוא. במהלך פעולות כוחות הביטחון במקום, עובד נוסף של "היפר כשר" חמק החוצה דרך יציאת חירום, והעניק להם מפתח לסורגים של החנות.

יטו הוסיף כי הצליח ליצור קשר עם בני הערובה באמצעות הטלפונים שלהם, ואחד מהם סיפר לו כי "קר להם" אך התלוצץ ואמר: "נפתח בקבוק של יין, יש פה המון כאלה". הודות לתקשורת שהצליחו לשמר עם הכוחות בחוץ, דווח להם כשהמתקפה הסתיימה.

יואב חטאב, ההרוג בפיגוע ב"היפר כשר" בפריז. פייסבוק, צילום מסך
יואב חטב, אחד מהרוגי הפיגוע/צילום מסך, פייסבוק
יוהן כהן, ההרוג בפיגוע ב"היפר כשר" בפריז. פייסבוק, צילום מסך
יוהן כהן, אחד מהרוגי הפיגוע/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully