וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מהפיגוע בפריז: "אחי הספיק להיאבק עם המחבל, ואז נורה"

10.1.2015 / 0:25

יואל ואליד, אחיו של פטריס - מנהל המרכול בפריז שעליו השתלט מחבל חמוש ברובה, סיפר שהוא ניסה למנוע ממנו להיכנס למקום ולרצוח קונים. "הוא צעק לעברו 'יש פה ילדים, תירה בי', ואז המחבל כיוון אליו את הקלאצ'ניקוב וירה"

מתוך יוטיוב

עדות ראייה לפיגוע בפריז: יואל ואליד, אחיו של פטריס – מנהל המרכול הכשר שעליו השתלט אתמול בצהריים מחבל, סיפר אמש (שישי) לוואלה! חדשות על הרגעים המותחים שהסתיימו במות החשוד וככל הנראה גם בהרג כמה מהחטופים ברובע ה-12 של בירת צרפת.

"עשר דקות לפני שהאירוע התחיל באתי לסופר בשביל לקנות חלות לשבת", אמר ואליד, תושב אילת, שהגיע לביקור משפחתי בפריז. לדבריו, אז ראה את המחבל מול אחיו - כשזה עמד מחוץ לחנות. "אחי, שהבין שהמחבל החמוש בקלאצ'ניקוב מנסה להיכנס למקום, אמר לו 'יש פה ילדים, יש פה נשים, תירה בי'. המחבל כיוון אליו את הנשק ואמר 'אתה ראשון' וירה. אחי הספיק לתת מכה לרובה והכדור פגע בו ביד". פטריס ואליד, אב לחמישה ילדים, הובהל לבית החולים סאל פטרייר בפריז שם אושפז. "הוא בניתוח. המצב שלו לא כל כך טוב".

"אחרי שירה בפטריס, הוא נכנס לתוך החנות וסגר את הדלת", הוסיף דוד, קרוב משפחה. "ילדיו היו בכל אותה עת בבית הספר הסמוך למרכול. (הרשויות) נתנו אז הוראה לבית הספר לא לתת לתלמידים לצאת. אשתו איתו בבית החולים, והיא מפחדת מאוד". העדים אמרו כי ייתכן שהיה עוד מחבל או מחבלת באירוע אשר ברחו מהזירה.

"המשטרה פרצה לתוך הסופר וכמה בני ערובה הצליחו להימלט, גם התינוק הקטן. המחבל נורה ונהרג". סיפר אחיו של בעל המרכול שהוסיף כי שני אנשים, ככל הנראה, נפצעו במהלך הפריצה של המשטרה וכי כוחות רפואיים גדולים במקום מעניקים טיפול לנפגעים. "זה לקח שעות ארוכות, וזה היה קשה. אבל הפשיטה לתוך הסופר הייתה ממש מהירה".

עוד כתבות בנושא:
משטרת צרפת חיסלה את כל המחבלים. דיווח: 4 בני ערובה נהרגו
תיעוד: רגעי הפריצה למרכול הכשר בפריז
"התכנון המקורי של המחבלים בפריז – טבח בגן ילדים יהודי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פטריס ואליד/מערכת וואלה, צילום מסך
שוטרים בסמוך למעדניה הכשרה בה על פי החשד מתבצרים שני מחבלים עם בני ערובה, פריז, ינואר 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ למרכול/רויטרס

טרם ההשתלטות על המרכול נשמעו כמה פיצוצים בסביבתו. אחד מעדי הראייה סיפר כי מקור הפיצוצים ברכב שניסה לפרוץ מחסום משטרתי שהוצב בסביבה. "זה היה נראה כמו מלחמה פה", אמר.

אחת הניצולות התחבאה במקרר: "אמא, אני לא רוצה למות כאן היום"

לדברי אחיו של בעל המרכול, בתוך הסופר היו יותר מ-17 איש בזמן החדירה למקום. "הוא כרז במיקרופון 'כל היהודים ימותו היום'", אמר. הוא סיפר שאחת מבנות הערובה הסתתרה במקרר בסופר וכך ניצלה. "זה מקרר גדול שבו מאוחסן כל הבשר של החנות. אחת מהחטופות נכנסה לתוך המקרר וסגרה את הדלת. היא התקשרה לאמא שלה ואמרה: 'אני לא רוצה למות היום לפני שבת, אני רוצה להתפלל. הוא לא יודע שאני בתוך המקרר'". עוד ציין כי כשהיא הבינה שהכל הסתיים היא יצאה וכי היא פונתה משם לבית החולים.

מרכול כשר בפריז בו מתבצרים חוטף ובני ערובה – ינואר 2015. גוגל מפות, צילום מסך
המרכול הכשר שבו התבצר החוטף/צילום מסך, גוגל מפות

יהודה אוחנה, חברו של פטריס זה 25 שנים הוסיף: "הוא עבד קשה כדי לפרנס את משפחתו. בשנות ה-90' נסענו ביחד לרבי מלובביץ' והוא חזר בתשובה". בהתייחסו לגל הטרור בצרפת אמר אוחנה: "אני לא בן אדם פחדן. אני עובד בפריז כבר 20 שנה כאינסטלטור. בחנות שלי אני כל הזמן עם כיפה. ועכשיו ההרגשה שלי שאני לא רוצה שהילדים שלי יגדלו בצרפת. אני לא רוצה להישאר כאן. כל מי שמספר לי שהוא עובר לישראל אני מרגיש כאילו הוא הולך לגאולה. זהו! נמאס לנו לחיות כאן כולם בפחד".

הרב דאנון מבית חב"ד שבמרכז פריז אמר: "יש פה פחד ופאניקה. מדובר באנשים שהגיעו לעשות קניות לשבת לפני השבת ומצאו את עצמם בתוך האירוע הזה. אנשים כאן ממש לא במצב טוב ומפחדים מהגרוע ביותר. אחרי מה שקרה אתמול ושלשום יש הנחיות להגברת האבטחה בקרב המוסדות היהודים, בייחוד במוסדות החינוכיים . המשטרה בכל מקום ובכל מוסד".

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully