וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבטחה הוצמדה לשר הכלכלה נפתלי בנט

5.1.2015 / 16:34

בסוף השבוע פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי בהיותו קצין ב"מגלן" גרם בנט למותם של מעל 100 אזרחים בכפר כנא. הדבר עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות בערבית. אבטחה הוצמדה גם לאהרונוביץ' עקב איומים על חייו

צילום: אבי כהן, עריכה: קשת סידי

אבטחה הוצמדה לשר הכלכלה נפתלי בנט - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות. באירועים פומביים שבהם השתתף היום הוא נראה עם מאבטח מטעם יחידת "מגן" במשרד ראש הממשלה. בימים האחרונים התחוללה סערה סביב השר בנוגע לטקסט שפרסם בשבת האחרונה העיתונאי יגאל סרנה במוסף "ידיעות אחרונות" תחת הכותרת "קולונל קורץ וקפטן בנט". לטענתו, בזמן מבצע "ענבי זעם" ב-1996 הוביל בנט, מפקד פלוגה במגלן, לסיבוך שתבע את חייהם של מעל 100 אזרחים בכפר כנא. עם זאת, לא ברור אם זו הסיבה הישירה להחלטה לאבטח את השר.

אחריותו לכאורה של בנט לאירועי כפר כנא דווחה בהרחבה בכלי תקשורת פלסטיניים ובכלי תקשורת נוספים בשפה הערבית. ביממה האחרונה פירסמו גולשים רבים ברשתות החברתיות מסרים בערבית לפיהם הוא האחראי הישיר לאירועים.

איומים על חייו של השר נפתלי בנט בעקבות אירועי כפר כנא. פייסבוק, אתר רשמי
"טבח כנא 1996: שר הכלכלה הישראלי נפתלי בנט הוא האחראי הישיר"/אתר רשמי, פייסבוק

"בענבי זעם, באותו 18 לאפריל נקלעה פלוגת מגלן של בנט, להבדיל, לאש מרגמות יעילה של החיזבאללה ליד הכפר כנא. מאותו רגע לא סמך בנט רק על כוחו, אלא דיווח על הסכנה. נתבע חילוץ, וסוללת תותחי 155 מ"מ ירתה מטח שפגע בריכוז פליטים והרג 102 אזרחים", כתב סרנה.

עוד בוואלה! חדשות:
כוננות סופה: הכניסות לירושלים ייחסמו, שיבושים בטיסות
"קרקס" בליכוד: האשמות הדדיות - אבל התוצאות נותרו זהות
בית הדין לעבודה הורה לפתוח מחדש את מפעל "פרי הגליל"

שר נוסף שתוגברה סביבו האבטחה היום הוא השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שקיבל איומים על חייו. בהנחיית השב"כ, הוחלט כי אהרונוביץ' ייסע ברכב משוריין וכי יוצבו מאבטחים מיחידת "מגן" ליד ביתו.

גולש אנונימי שכותב תחת השם "ירון נקמני" יצר תמונה של אהרונוביץ' במדי נאצים - ופרסם אותה היום בעמוד הפייסבוק של משטרת ישראל. בתחילת השבוע פרסם אותו גולש, שכינה את עצמו "נתן זועבי", תמונות דומות של ח"כ יאיר לפיד, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ח"כ ציפי לבני, מיכאל איתן ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, לבושים במדי נאצים. אהרונוביץ' קרא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה מיידית ולעצור את הגולש.

בשיחה עם וואלה!טק, הבהיר הגולש, ששינה את שמו שוב ל"הגולש איקס", כי בחר באהרונוביץ' "משום שהוא מייצג את המשטרה הקאפואיסטי שמדכא את העם היהודי בישראל".

לפני כשלושה שבועות הוצמדה אבטחה גם לח"כ אלי ישי לאחר שכמה מפעילי ש"ס התפרעו במסיבת העיתונאים שבה הודיע על פרישתו מהמפלגה והקמת מסגרת פוליטית חדשה. היחידה לאבטחת אישים של הכנסת החליטה לתגבר את האבטחה סביב חבר הכנסת, אחרי שכבר לפני כמה שבועות הוצב בביתו מאבטח בשל איומים שהתקבלו על חייו. בתחילת החודש הגישה לשכתו של ח"כ ישי תלונה לקצין הכנסת בטענה כי עוזריו קיבלו שיחות טלפון, שבמהלכן השמיעו גורמים אנונימיים איומים שלפיהם אם הוא יקים מפלגה חדשה או יצטרף למפלגה קיימת - "ידקרו אותו".

אלי ישי והרב מאיר מזוז בכנס הפתיחה של מפלגת "העם איתנו", ישיבת כסא רחמים בני ברק, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
גם לו הוצמדה לאחרונה אבטחה. ח"כ אלי ישי/ראובן קסטרו

העניין המחודש בטור של סרנה ובסיפור של בנט בכפר כנא התניע תגובת שרשרת קשה ברשת. נפתלי בנט כתב פוסט ארוך בפייסבוק שלו תחת הכותרת "תעזבו את החיילים כבר, אנשים קטנים", בו הוא קושר את הדרישה לחקור את לוחמי גבעתי על התנהלותם באירוע חטיפת הדר גולדין, לבין הטור שכתב עליו סרנה. "מיום שישי אני נתון תחת מתקפה על כך שאני 'אחראי לטבח בכפר כנא'", כתב בנט, "לכל אותם מושכי מקלדת, היושבים בבתיהם הנוחים ומעזים לכתוב עצות לחיילים שיורקים דם בחזית, תתביישו".

המגיבים של בנט חיזקו אותו בתגובות נלהבות, אך כעבור כמה שעות העיתונאי רביב דרוקר צייץ בטוויטר שלו את תרומתו לפרשה: "איש צבא בכיר, שמתמצא היטב בתחקיר כפר כנא מ-96' אמר לי לפני זמן מה: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לא מעט לתקלה הנוראית", כתב.

בין הגולשים הזועמים היה גם נפתלי בנט עצמו, ששיתף את הציוץ של דרוקר בפייסבוק וכתב מעליו: "אני זוכר היטב איפה הייתי בלילה ההוא ב-96'. הייתי עם החיילים שלי, בעומק לבנון, מול האויב. איפה אתה היית דרוקר באותו ערב?". דרוקר עצמו לא נשאר חייב, שיתף את התגובה של בנט בעמוד שלו והשיב שם: "נפתלי, אני גם זוכר היטב את אותו לילה. שכבתי במיטתי המחוממת [...] חשבתי כמה עוד הגיבורים האלה ישתמשו בגבורתם כדי לא לענות על שאלות כמו מה הקשר בין 'הבית היהודי' והחקירה החדשה על שחיתות. בנוסף ציין דרוקר כי "מותר לקצין צעיר לטעות, אבל זה מוזר מאוד שכל השנים אתה נמנע בעקשנות מלספר מה קרה שם".

איומים על חייו של השר נפתלי בנט בעקבות אירועי כפר כנא. פייסבוק, אתר רשמי
איומים על חייו של השר נפתלי בנט בעקבות אירועי כפר כנא/אתר רשמי, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully