וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: מיסז'ניקוב שוחרר במפתיע למעצר בית

31.12.2014 / 13:29

השר לשעבר שוחרר לעשרה ימי מעצר בית, לאחר שהמשטרה השתכנעה כי לא ישבש את המשך החקירה. מלבד חשדות בגין עבירות שוחד, נבדק חשד שהשתמש בסמים. עורך דינו מכחיש

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, החשוד בפרשת השחיתות בשירות הציבורי, שוחרר היום (רביעי) במפתיע למעצר בית של עשרה ימים בהסכמת המשטרה, לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון. מיסז'ניקוב שוחרר אף שמעצרו הוארך כבר עד מחר, לאחר שהמשטרה השתכנעה כי לא קיים חשש שישבש את המשך החקירה.

מלבד החשדות המיוחסים לשר התיירות לשעבר בגין שוחד, לוואלה! חדשות נודע כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה חושדת כי מיסז'ניקוב השתמש בסמים. בידי החוקרים הצטברו עדויות על אודות אותו שימוש. עם זאת, במהלך חיפוש שביצעו בביתו לא נמצאו סמים. לדברי בא כוחו, עורך הדין יובל ששון, נגד השר לשעבר לא מתקיימת חקירה בנושא זה.

"אנו ממשיכים לתת אמון במשטרה ובטוחים כי לאחר שקיבלו את גרסתו המלאה גם החוקרים מבינים כי אין בסיס לחשדות נגדו", הוסיף עורך הדין ששון. "הוא ימשיך לשתף פעולה עם חוקריו כפי שעשה עד כה, וכולי תקווה כי החקירה תסתיים במהרה, תוך קבלת גרסתו כי הוא חף מפשע".

פרשת "ישראל ביתנו" - כותרות נוספות
במשטרה סבורים: יש די ראיות להאשמת ח"כ קירשנבאום
דנינו: "החלטנו לחשוף את פרשת השחיתות לפני הפנייה לבחירות"
הותר לפרסום: משה ליאון נעצר בפרשת השחיתות

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
מיסז'ניקוב בהארכרת מעצרו בשבוע שעבר בבית משפט השלום בראשון לציון/ניב אהרונסון

לשר לשעבר מיוחסים חשדות של שיבוש הליכי חקירה, קבלת שוחד ותיווך בשוחד. מלבדו נעצרו כמה בכירים בישראל ביתנו ובשירות הציבורי, ובהם ראש מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי, החשוד, בין השאר, בקבלת שוחד, במתן שוחד ובתיווך בשוחד, ויו"ר דירקטוריון נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) המנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, אלכס ויז'ניצר, החשוד במתן שוחד, תיווך בשוחד וקבלת דבר במרמה.

גם סגנית שר הפנים מישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום, נחקרה במשטרה ונראה כי היא הבורג המרכזי בפרשה. עם זאת, קירשנבאום לא נעצרה משום שיש לה חסינות. סגנית השר חשודה, בין היתר, בעבירות של מתן שוחד וקבלת שוחד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

ככל שנמשכת החקירה הולכת ומתבהרת התמונה שהובילה את החוקרים לפרשה הגדולה. אחת הנקודות המרכזיות שקישרו בסופו של דבר את המשטרה לחשיפת כל תתי-הפרשות הנחקרות, היא הפרשה שבה היו מעורבים לכאורה שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב וחברתו, המפיקה יולי רוט, שבגינה נעצרו השניים בספטמבר האחרון. במשטרה חשדו כי מיסז'ניקוב פעל למינויה של רוט הן כמפיקה בערוץ האופנה הישראלי והן כמפיקה באירועי סטודנטים באילת, ובתמורה פעל מיסז'ניקוב להטיית מכרזים ממשרד התיירות לטובת הפקות באילת.

באותה עת לא חשפו החוקרים כי מיסז'ניקוב "גזר קופון" מהכספים שהוזרמו לאילת ולערוץ האופנה, בדיוק באותה שיטה שבה פעלה לכאורה קירשנבאום. עם הזמן הבינו במשטרה כי לא רק מיסז'ניקוב מעורב בסיפור. רק עם חשיפת הפרשה והחשדות נגד קירשנבאום, הטיחו החוקרים את החשדות החמורים בפני מיסז'ניקוב. בינתיים, עוד בטרם פורסמה הפרשה, נודע לחוקרים כי הוא ניסה לשבש הליכי חקירה, זאת לאחר שהבין כי מתנהלת חקירה בנושא.

אביגדור ליברמן בכניסה לישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"החקירה הכי פוליטית בתולדות מדינת ישראל". ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

אמש התייחס שר החוץ אביגדור ליברמן לפרשה ואמר כי מדובר ב"חקירה הכי פוליטית בתולדות מדינת ישראל". בכנס פעילים של מפלגת ישראל ביתנו שקיים באריאל הוסיף ליברמן: "עברתי על כל השמות שהופיעו בכלי התקשורת ואני יכול להגיד לכם שרוב האנשים שעצורים ונחקרים אינם חברים ב'ישראל ביתנו' ומעולם לא היו חברים במפלגה".

שלשום סיפר גורם בכיר במשטרה כי לפחות 15 חשודים נוספים צפויים להיעצר השבוע במסגרת הפרשה. הגורם העריך כי בתוך כמה חודשים יוגשו כתבי אישום בפרשה נגד דמויות מפתח. "אתם מכירים היטב את העבודה בלהב 433 ולא היינו עושים את הליך המעצרים הזה אם לא היינו בטוחים שיש לנו ראיות חזקות מאוד לגבי החשודים", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully