וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את ההצעה הפלסטינית

31.12.2014 / 0:00

ההצעה להצבת מועד לסיום הכיבוש בשטחים נפסלה, לאחר שלא קיבלה את הרוב הדרוש של תשעה קולות. 8 מדינות בלבד תמכו בהצעה, בהן צרפת ורוסיה. ארה"ב התנגדה אך לא הזדקקה להשתמש בווטו

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: שניר דבוש

מועצת הביטחון של האו"ם דחתה בלילה את ההצעה הפלסטינית להסכם שלום עם ישראל ולסיום הכיבוש הישראלי עד סוף שנת 2017. לקבלת ההצעה נדרש רוב של תשעה קולות, אולם ההצעה זכתה לתמיכה של שמונה חברות בלבד, בהן צרפת ורוסיה. שתי חברות התנגדו וחמש נמנעו.

אוסטרליה וארצות הברית, שאיימה להטיל וטו אם ההצעה תתקבל, התנגדו. השמונה שהצביעו בעד ההצעה הן רוסיה, סין, לוקסמבורג, צ'ילה, ארגנטינה, צ'אד, ירדן וכאמור צרפת. ישראל הפעילה בחודשים האחרונים לחצים ניכרים על צרפת שלא לתמוך בהצעה, כולל באמצעות פנייה אישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא צרפת פרנסואה הולנד, אולם צרפת התעקשה שהמהלך הפלסטיני ישפיע באופן חיובי על תהליך השלום.

המדינה המערב-אירופית היחידה שנמנעה בהצבעה הייתה בריטניה. אליה הצטרפו עוד ארבע מדינות שנמנעו - ליטא, קוריאה הדרומית, רואנדה וניגריה - כולן מדינות שמשרד החוץ בראשות השר אביגדור ליברמן השקיע בהן מאמץ דיפלומטי ניכר בשנים האחרונות, והשר ביקר בכולן באופן אישי. כמו כן, ראש הממשלה נתניהו שוחח לפני ההצבעה עם מנהיגי ניגריה ורואנדה.

עוד בוואלה! חדשות:
הפלסטינים: השגנו רוב להכרה במועצת הביטחון עוד הלילה
דיפלומטים במערב: ההצעה להכרה בפלסטין לא תעבור באו"ם
אבו מאזן: נפסיק התיאום עם ישראל אם הפניה לאו"ם תיכשל

השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור – מועצת הביטחון, 30 בדצמבר 2014. AP
השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, אמש במועצת הביטחון/AP

היועץ לענייני המזרח התיכון של משלחת ישראל לאו"ם, ישראל ניצן, שימש נציג בעת ההצבעה לאור היעדרותו של שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור. זמן קצת לאחר דחייתה של ההצעה הפלסטינית, אמר ניצן כי "הדרך להשגת מדינה לא נסללת באמצעות פרובוקציות". לדבריו, "הפלסטינים מחפשים ומוצאים כל הזדמנות להימנע ממשא ומתן ישיר ולצעוד בדרכים עקיפות".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, התייחסה הלילה להחלטתה של מועצת הביטחון, ואמרה כי ההצבעה מדגישה את הצורך לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "האיחוד האירופי יקדם ויתמוך עתה יותר מתמיד במאמצים להשיג שלום בר קיימא, המתבסס על פתרון שתי מדינות", אמרה.

שגריר בריטניה באו"ם, מארק ליאל גרנט, הבהיר אמש כי יתנגד להצעת ההחלטה, וכך גם השגרירה האמריקנית סמנתה פאוור. השגריר הבריטי נשאל על ידי כתבים אם בכוונת המשלחת לתמוך בהצעה, וענה: "לא". לדבריו, "יש לנו קושי מסוים עם הטקסט, בעיקר עם הניסוח ועם טווחי הזמן, וסעיפים חדשים בנוגע לפליטים. לכן, אני מעריך שיהיה לנו קושי".

הצעת ההחלטה קוראת למשא ומתן המבוסס על גבולות 67'. על פי הנוסח הנוכחי, תוך 12 חודשים ייחתם הסכם קבע, במסגרתו ייקבעו התנאים לנסיגה ישראלית מהגדה המערבית עד סוף שנת 2017. כמו כן, ההצעה קובעת כי מזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלסטינית העתידית, וקוראת לסיום כל בנייה בהתנחלויות הישראליות.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully