וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוק תבערה הושלך לעבר רכב בשומרון; חשש לחיי בת 11

פלסטינים השליכו בקבוק תבערה לעבר כלי רכב שבה נסעה הילדה יחד עם אביה בן ה-45 בסמוך להתנחלות מעלה שומרון. היא סובלת מכוויות בדרגה ג' ב-50% מגופה. אביה במצב קל עם כוויות בגפיים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות

צילום: צוות צחי - כוננים קרנ"ש

פיגוע בשומרון: גבר בן 45 ובתו בת ה-11 נפגעו הערב (חמישי) מפגיעת בקבוק תבערה, שהושלך על ידי פלסטינים לעבר המכונית שבה נסעו בסמוך להתנחלות מעלה שומרון. מצבה של הילדה, איילה שפירא, מוגדר קשה. היא סובלת מכוויות דרגה ג' ב-50% מגופה, בעיקר בפניה ובפלג גופה העליון. מצבו של האב, אבנר, מוגדר קל, והוא סובל מכוויות בגפיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לשניים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים שיבא שבתל השומר. כוחות צה"ל הציבו חסמים בכניסה לכפר הסמוך תל, בחשש שמשליכי בקבוק התבערה נמלטו אליו.

פרופ' אייל וינקלר, מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית בבית החולים שיבא אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הילדה סובלת "מפגיעות מאוד עמוקות בצוואר ובזרוע. יש חשש לחייה. צוותים של מנתחים פלסטיים יהיו אמונים על המשך הטיפול שלה. ישנו חשש לפגיעה ריאתית בשל שאיפת עשן וחסימה של דרכי הנשימה".

עוד בוואלה! חדשות:
פרשת השחיתות: ניסיון לגייס עדי מדינה מבין החשודים
שוב אין כתב אישום: נסגר התיק נגד החשוד בהצתת מנזר השתקנים
סנגורו של המג"ד המודח: "פרטי החקירה סולפו"

פיגוע במעלה השומרון ע"י השלכת בקבוק תבערה, דצמבר 2014. יאיר שהם סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
המכונית השרופה ליד מעלה שומרון, הערב/מערכת וואלה! NEWS, יאיר שהם סוכנות תצפית

איתי טילינגר, פרמדיק מד"א, וחובש מד"א, וואליד דיוואני, שטיפולו בנפגעים בזירת האירוע שיחזרו את שאירע. "הוזנקנו לאירוע של נפגעים מבקבוק תבערה. בסמוך לכניסה ליישוב מעלה שומרון סימן לנו כלי רכב לעצור", אמרו. "מתוכו יצאה אישה שהובילה ילדה כבת 11 בהכרה, כאובה מאוד ועם כ-50% כוויות בדרגה ג' בפלג גופה העליון. מיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי, שכלל הרדמה והנשמה בסיוע צוות רפואי של צה"ל שהגיע למקום, ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי כשמצבה מוגדר קשה. גבר כבן 40 נפגע בגפיים התחתונות טופל ופונה עם כוויות קלות ברגלים".

יוסי דהרי, מפקד צוות הכיבוי שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר: "כבר בדרך הודיעו לנו שנזרק בקבוק תבערה על כלי הרכב. הגענו במהירות למקום וזיהינו מכונית שכולה בוערת. האב עמד בסמוך לרכב ואת הילדה שנפגעה בדיוק פינו ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זירת הפיגוע

לפני כשבועיים תקף צעיר פלסטיני משפחה יהודית - זוג הורים וארבע בנות - באמצעות חומצה בסמוך למחסום המנהרות שליד ירושלים. כל בני המשפחה, ההורים בני ה-50, והבנות בגילאי 18-11, נפצעו באורח קל והם סבלו מקוצר נשימה ומצריבה בעור ובעיניים. האם והבנות פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בבירה. האב פונה להדסה עין כרם. גבר נוסף שנפגע באורח קל-בינוני מהחומצה שנשפכה עליו כשעמד מחוץ לרכב כדי לתפוס טרמפ, אושפז גם הוא בהדסה עין כרם.

מחקירת המקרה עלה כי בני המשפחה, תושבי ההתנחלות ביתר עילית, עצרו את מכוניתם כדי לאסוף את הגבר שניסה לתפוס טרמפ בצומת של כביש 60 והפנייה לכיוון ביתר עילית וצור הדסה. בשלב זה הגיח המחבל ושפך חומצה על בני המשפחה ועל הגבר שעמד מחוץ לרכב. האב יצא מכלי הרכב על מנת להתעמת עם התוקף, והאחרון החל לרדוף אחריו כשהוא אוחז במברג. עובר אורח הבחין במתרחש וירה במחבל. כוחות מג"ב וצה"ל הוזעקו למקום, והמחבל הפצוע נוטרל. בהמשך הוא הועבר במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם. ההערכה היא כי מדובר באירוע ממניע לאומני.

(עדכון ראשון: 18:39)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוותי כיבוי וחיילים ליד המכונית שנפגעה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האש שפרצה בעקבות השלכת בקבוק התבערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully