וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרד לשלטונו: פוטין הורה להגביל עליית מחירי הוודקה

24.12.2014 / 21:35

נשיא רוסיה דרש מהממשלה לרסן את ההאמרה המתמשכת בעלות המשקה הפופולרי, שעלה בשנה החולפת ב-30%. לדבריו, "המחיר הגבוה יעודד צריכה של משקאות לא מפוקחים שיסכנו את הציבור"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך מסיבת העיתונאים השנתית במוסקבה. AP
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה היום (רביעי) לממשלתו לעצור את העלייה במחירי הוודקה. זאת, ככל הנראה במטרה לשמור על הפופולריות שלו בקרב האזרחים לנוכח המשבר הכלכלי הקשה במדינה. פוטין אמר במפגש עם גורמי ממשל ומושלים אזוריים כי מחירים גבוהים של המשקה יעודדו ייצור לא מפוקח של משקאות אלכוהוליים, שיהווה סכנה בריאותית עבור הציבור.

"המחיר הגבוה מדי של הוודקה רק יגביר את הצריכה של משקאות מזויפים", אמר פוטין, שמעודד את אזרחי רוסיה לנהל אורח חיים בריא. "אני חושב שהגופים הרלוונטיים צריכים לחשוב על כך". מחיר המינימום שהשיתה הממשלה על חצי ליטר של בקבוק וודקה עלה בשנה האחרונה ב-30% ועומד כעת על 220 רובל (ארבעה דולרים). על פי מחקרים שנערכו על ידי אוניברסיטאות בינלאומיות בשנה האחרונה, רבע מכל הגברים הרוסיים מתים לפני גיל 50 – בעיקר בשל אהבתם לאלכוהל ולוודקה.

רוסיה מתמודדת עם המשבר הכלכלי הקשה ביותר מאז 1998, כשערכו של הרובל צנח בעשרות אחוזים והריבית המרכזית הועלתה ל-17%. כלכלת רוסיה צפויה להיכנס למיתון בשנה הבאה בעקבות הירידה החדה במחירי הנפט ובשל הסנקציות שהטיל המערב על מוסקבה בעקבות מעורבותה במשבר באוקראינה. כמו כן, האינפלציה השנתית צפויה לעמוד על יותר מ-10%.

עוד על המשבר הכלכלי ברוסיה
דעה: הבוחר הישראלי צריך ללמוד מהמשבר הרוסי
פרשנות: התרסקות הכלכלה הרוסית תורגש גם בסוללות הטילים בדמשק
בצל המשבר ברוסיה: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על קרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully