וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא באמת חופשיות: המועצה לצרכנות נגד משווקות הביצים

23.12.2014 / 14:07

בפנייה של המועצה לרשות להגנת הצרכן היא האשימה כמה חברות בהצגת מצג שווא לצרכנים באמצעות תמונות ואיורים המטעים אותם לחשוב שמדובר בביצי חופש. "הטעיה של אוהדי בעלי חיים למטרות רווח"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תרנגולות חייכניות ושמחות באחו ירוק". ביצי תנובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועצה לצרכנות מתריעה מפני מה שהיא מכנה "מצג שווא" מצד משווקות הביצים הגדולות בישראל, כאילו מקור הביצים בלולי חופש, כאשר למעשה מדובר בתרנגולות המוחזקות בלולי סוללה צפופים, הגורמים לעופות סבל רב. "הניסיון המכוון להציג לציבור על גבי האריזות תמונה שונה באופן קיצוני ביחס לתנאים שבהם מוחזקים העופות, מעלה חשש להטעיה כלפי אוהדי בעלי חיים למטרות של גריפת רווחים", נטען במכתב ששלחה המועצה ביום ראשון לרשות להגנת הצרכן.

על פי הפנייה, שעליה חתום מנכ"ל המועצה לצרכנות אהוד פלג, ערכה לאחרונה המועצה בדיקה של אריזות הביצים שמשווקות החברות "תנובה", "משק גליקסמן" ו"מ. לסר בע"מ". "מהבדיקה עולה כי החברות המשווקות את הביצים מציגות מצגי שווא העלולים להטעות את ציבור הצרכנים, בניגוד להוראות סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן", נכתב בפנייה. "על אריזות הביצים מוצגות תמונות, איורים ו/או מלל שיש בהם להציג מצג שווא, שלפיו אין מדובר בביצים אשר מקורן בשיטת הגידול הרווחת – לולי סוללה".

לולי הסוללה הם השיטה המתועשת הרווחת בעולם לייצור ביצים. מדובר בלולים קטנים וצפופים, הבנויים בקומות. בשל העובדה שהצפיפות הרבה מונעת מהתרנגולות תנועה חופשית או מגע עם קרקע טבעית, הקימו עליהם הלולים הללו מתנגדים רבים, בייחוד בקרב ארגונים לזכויות בעלי חיים. בלולי החופש, לעומת זאת, מטילות את הביצים תרנגולות הגדלות בתנאי רווחה בלולים פתוחים לחצר. בישראל הסטנדרט לאישור ביצי חופש מצוי בפיקוחה של "העמותה למען חיות משק".

כלובי סוללה. באדיבות עמותת 'אנונימוס',
"ביצים שמקורן בשיטת הגידול הרווחת". תרנגולות בכלובי סוללה/באדיבות עמותת 'אנונימוס'

באירופה הותקנו תקנות המסדירות את נושא סימון חבילות הביצים כך שהצרכן יוכל להבחין בנקל בין סוגי הביצים לפי שיטות הגידול. על פי המועצה לצרכנות, החברות המוזכרות בפנייה מנצלות את היעדרה של שיטת סימון ברורה בישראל כדי להטעות את הציבור. "לעמדת המועצה לצרכנות, התמונות והמלל (המציגות לעיתים תרנגולות חייכניות ושמחות באחו ירוק) עלולים להטעות את ציבור הצרכנים לחשוב שמדובר בביצים אשר הוטלו על ידי תרנגולות אשר אינן כלואות בכלובים צפופים". מנכ"ל המועצה ביקש בפנייתו מהרשות כי תפעיל את סמכותה ותורה למשווקים להפסיק את נוהג הסימון שלהם בדרך של הצבת איורים על האריזות ובמצגים אחרים, העלולים להטעות את הציבור לחשוב כי הביצים הן "ביצי חופש".

מחברת מ. לסר נמסר בתגובה: "כאשר נקבל את ההתייחסות של הרשות להגנת הצרכן נגיב בהתאם". בחברת תנובה ובחברת גליקסמן סירבו להגיב, וגם במועצת הלול ביקשו שלא להגיב לדברים.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עוד בוואלה! חדשות:
בלי התראה מוקדמת: שביתה כללית בחברת החשמל
"אין התקדמות בחקירת האל"מ החשוד בעבירות מין בנערים"
העבריין החשוד בגיוס קולות ברמת גן: שלום ימיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully