וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בארגנטינה: בית משפט העניק לאורנגאוטן זכות לחירות

22.12.2014 / 12:53

קופת האדם סנדרה ותועבר לשמורה בברזיל אחרי שהייתה כלואה בגן החיות בבואנוס איירס במשך 20 שנה. עורכי הדין: זה פתח לעתירות דומות במעבדות וקרקסים. עתירה דומה נדחתה בניו יורק

צילום: רויטרס, AP, Getty Images; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט בארגנטינה הורה לשחרר קופת-אדם מסוג אורנגאוטן שהוחזקה במשך 20 שנים בבית החיות בבואנוס איירס, ולהעבירה לשמורת טבע בברזיל. שלושה שופטים קבעו כי הקופה, סנדרה, היא "אישיות לא-אנושית", וכי חירותה נשללה ממנה בניגוד לחוק.

פעילים לזכויות בעלי החיים בארגנטינה עתרו לבית המשפט באמצעות "הביאס קורפוס", צו הבאה המערער על עצם החזקתו של אדם במעצר, ודורש להעמידו בפני שופט כדי לברר את שלילת חירותו.

עורכי הדין שייצגו את סנדרה טענו כי לקופת האדם יש די יכולות קוגניטיביות, ולכן אין להתייחס אליה כעצם. בית המשפט הסכים כי סנדרה, שנולדה בגרמניה ב-1986 והועברה לארגנטינה בגיל צעיר, זכאית להגדרה בסיסית של "אישיות לא-אנושית", המקנה לה חירות.

אורנגאוטן בשם סנדרה מגן החיות בארגנטינה – 2010. רויטרס
האורנגאוטן סנדרה עם שמיכה לחג המולד/רויטרס

אחד הפרקליטים שייצג את העותרים, פול בומפדרה, אמר כי מדובר בתקדים עבור בעלי חיים נוספים המוחזקים בגני חיות, בקרקסים, בפארקי מים ובמעבדות.

מוקדם יותר החודש, בית משפט בניו יורק דחה עתירה שהוגשה בניסיון לשחרר את השימפנזה טומי, שהוחזק אצל אדם ופסק כי הקוף אינו "אדם" הזכאי לחירות.

בעיתונות המקומית תוארה סנדרה כ"אורנגאוטן ביישנית" למדי, הנמנעת מקשר עם ציבור המבקרים בגן החיות. אם הנהלת הגן לא תערער על הפסיקה תוך 10 ימים, היא תועבר לשמורה בברזיל.

חדשות נוספות מהעולם
התחממות ביחסים: הודו שוקלת לתמוך בישראל באו"ם
האזהרה המצמררת של רוצח השוטרים מניו יורק
איראן: הפיוס בין ארה"ב לקובה – הוכחה לכישלון הסנקציות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully