וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסכסוך? המורדים בקולומביה פתחו בהפסקת אש חד-צדדית

מחתרת FARC הודיעה לראשונה על הפסקת אש בלתי-מוגבלת במטרה להגיע בהמשך לשביתת נשק עם הממשלה. עם זאת, הנשיא סירב לנצור את האש, משום שלטענתו המורדים ינצלו זאת כדי להתחמש. שעות לפני ההכרזה נהרגו 5 חיילים במארב

זירת לחימה בין צבא קולומביה למחתרת FARC, 2011. רויטרס
צבא קולומביה בפעילות נגד לוחמי FARC ב-2011/רויטרס

המחתרת המרקסיסטית בקולומביה (FARC) פתחה אתמול (שבת) בהפסקת אש חד-צדדית ללא הגבלת זמן עם הממשלה במדינה. האו"ם והאיחוד האירופי בירכו על הפסקת האש, שעליה הכריזה המחתרת במפתיע ביום רביעי, אך השלטונות בבוגוטה הודיעו כי לא ייקחו חלק במהלך. זאת הפעם הראשונה שהמורדים מודיעים על הפסקת אש ללא הגבלת זמן. לדבריהם, מטרתם היא שהפסקת האש תהפוך לשביתת נשק.

הנשיא חואן מנואל סנטוס תיאר את הפסקת האש כ"אליה וקוץ בה". לדבריו, אם תצטרף ממשלתו להפסקת האש, מחתרת FARC תנצל זאת כדי להתחמש. רק כמה שעות לפני כניסת הפסק האש לתוקף, נהרגו חמישה חיילי צבא קולומביה במארב של המורדים במערב המדינה. הנשיא גינה את ההתקפה ואמר כי "החיילים נהרגו כשהם מגנים על חבריהם לנשק".

המחתרת מנהלת שיחות בשנתיים האחרונות עם הממשלה בתיווכה של קובה לסיום הסכסוך בן חמשת העשורים, שגבה את מותם של 220 אלף בני אדם. המשא ומתן עלה על שרטון בחודש שעבר, אז שבו המורדים המרקסיסטיים גנרל בצבא. התקרית גרמה להשעיית השיחות עד ששוחרר הגנרל כעבור כשבוע כדי להחיות את השיחות. בעבר הודיעו המורדים על הפסקות אש, אך הן היו מוגבלות בזמן.

עוד ידיעות מהעולם
אחרי שנה וחצי של נתק: מצרים וקטאר מחדשות את היחסים
ארה"ב שחררה ארבעה אסירים אפגנים מגואנטנמו
אחרי הטבח בבית הספר: חודשו ההוצאות להורג בפקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully