וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הודיעה: לא נתמוך בפניה הפלסטינית למועצת הביטחון

19.12.2014 / 0:06

דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי הסבירה כי ההצעה שהוגשה הלילה על ידי ירדן היא "לא משהו שאנחנו נתמוך בו". בהצעה נכתב כי הפלסטינים מעוניינים להגיע להסדר תוך שנה ולנסיגה המשטחים עד סוף 2017

צילום: לע"מ, רויטרס; עריכה: טל רזניק

ארצות הברית הודיעה כי לא תתמוך בהצעת ההחלטה שהפלסטינים הגישו אתמול בלילה למועצת הביטחון של האו"ם הקוראת להקמת מדינה פלסטינית עד סוף 2017 - כך אמרה אמש (חמישי) דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי. לדבריה, "זה לא משהו שאנו נתמוך בו".

בהצעה שהוגשה הלילה על ידי ירדן נכתב כי הפלסטינים מעוניינים ב"פתרון כולל ובר קיימא אשר יביא לקיצו את הכיבוש הישראלי ואשר יגשים את חזון המדינה הפלסטינית". עוד נכתב כי הפלסטינים שואפים להגיע להסדר תוך שנה מרגע שההצעה תתקבל וכן הם מעוניינים בנסיגה הדרגתית של ישראל מהשטחים עד סוף 2017.

עוד בנושא:
נתניהו: "לא יכתיבו לנו מהלכים חד-צדדיים"
הפנייה הפלסטינית לאו"ם: אבו מאזן משחק שחמט מול נתניהו
"הניסיון לכפות תנאים ידרדר את המצב"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר האמריקאי ג'ון קרי ברומא. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
המאמצים הצליחו? קרי ונתניהו בפגישה בתחילת השבוע ברומא/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"אנו נמשיך במשא ומתן עם האמריקנים ועם כל מי שמוכן לכך, בתקווה שמועצת הביטחון תאמץ משהו מההצעה וכדי לפתוח דלת רצינית לשלום", אמר אתמול בלילה השגריר הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור. "אנו מוכנים לעבוד עם כל מי שרוצה לעבוד אתנו על דברים משמעותיים".

לפני הגשת ההצעה אמרו הפלסטינים כי הם מעוניינים בהצבעה מהירה על הצעת ההחלטה, אך הם נסוגו, ככל הנראה בשל לחץ שהפעילו מדינות ערביות ובהן גם ירדן שאמרה כי היא מעוניינת שההצעה תהיה מקובלת גם על ארה"ב.

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפניה ואמר כי "אבו-מאזן חושב שבצעדים חד צדדיים הוא מאיים עלינו". נתניהו, שאמר את הדברים במהלך הדלקת נר שלישי של חנוכה עם עובדי משרד ראש הממשלה, הוסיף: "הוא לא מבין שהתוצאה שלהם תהיה השתלטות החמאס על יהודה ושומרון, בדיוק כפי שקרה קודם לכן בעזה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. לא נסכים לעולם לתכתיבים חד-צדדיים. אנחנו תמיד נשמור על הביטחון שלנו".

(עדכון ראשון: 18.12.14, 21:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully